Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: rn12 słabo kręci na ciepłym
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam
mam taki problem z moją erka że jak jej dam fest w palnik, zgaszę silnik i próbuje go znów odpalić to nie chce zakręcić rozrusznik-znaczy zrobi może pół obrotu i staje, zegary gasną. nie mam najnowszego akumlatora ale po zimie odpali, jak motocykl jest zimny to odpala normalnie - jak jest gorący i nie chce ruszyć ze startera to na leki pych i 3jeczke odpala od razu. Co do liczb to tak: akumlator na wyłączonym silniku pokazuje 12.4V, jak jest odpalony 13.3(na wolnych) 14.2(jak się go podkręci), jak próbuje odpalic przy rozgrzanym silniku(wtedy kiedy nie chce odpalać) miernik pokazuje nie całe 8V. dziś jak sprawdzałem co z akumlatorem to zauważyłem że akumlator i kable od niego były gorące, czy może go regulator przeładowywać? i jeszcze takie pytanie: do regulatora wchodzi wtyczka z alternatora z 3 białymi przewodami czy ich kolejność jest ważna. czekam na jakieś podpowiedzi. z góry dziękuje
sprawdz aku jak 3ma prąd pod obciążeniem
ma te 12.4v ale w chwili rozruchu 8v,to niedobrze dla aku
pewnie aku sie kończy,wez sprawdzone,naładowane
przeczyść styki aku,przekaźnik jak nadal to samo to rozrusznik
jeśli ma 12,4v,po odpaleniu na wolnych13.3,a delikatnym zwiększeniu rpm14.2,14.3,14.4 to jest ok z regerem.powinno byc 14.4v przy 5000rpm

białych kabli od regera nie da sie inaczej podpiąć
U mnie akumulator walnął podczas jazdy, przerwał a jak się zatrzymałem to już nie chciał zapalić. Wystraszyłem się że coś walnęło (regulator lub alternator), ale jak z holowałem moto do domu i podłączyłem inny aku to odpaliła bez problemu.
Po naładowaniu starego aku podłączyłem i po naciśnięciu startera rozładował się.
Gdybam,że u Ciebie może być to samo.
witam sprawdziłem pare rzeczy i tak przy 5tys obrotów ma 14,2V i większego napięcia nie daje nawet jak się wkręci go do końca. próbowałem wesprzeć mój aku "dobrymi kablami" z auta gdzie jest nowy akumlator 74A, żadnego efektu to nie przyniosło, motocykl dalej robi pół- może ćwierć obrotu rozrusznika i staje. takze chyba czeka mnie wyciągnięcie rozrusznika ale brat ma znajomego z erka to może uda sie podmienić na chwile i będzie wszystko jasne. SRUBAR1 jeżeli chodzi o białe kable przychodzące do rególatora napięcia to pytałem o ich kolejność bo miałem przygodę kiedyś z taką meganką i wyrwało mi je z wtyczki (stad pyanie o ich kolejnosc- ale skoro wszystki biale to chyba nie ma znaczenia).
Jeżeli przy odcieciu zapłonu masz 14.2 to ok bo to oznacza że regulator pracuje dobrze. Co do kabli to też różnie jest, kable rozruchowe są bardzo grube i ludzie często mylą takie z kablami do podladowania aku a i tak jeszcze chodzi o powierzchnię styku. Regulatora nie da się podłączyć inaczej. Zaczalbym od podmiany aku
troche malo ale faktycznie aku do pomiarów musi byc naładowane na max wtedy sprawdzamy ładowanie
aku jak juz całkiem sie wyląduję to wyskoczy błąd na liczniku
z kablami od auta to ostrożnie możesz uszkodzić ecu

jak pisałem wyżej ta kolejność zanim wyjmiesz rozrusznik,jak to jego wina mam 50zł plus wysyłka
JA bym jednak obstawiał że to rozrusznik, Jak jest ciepły to coś się pewnie blokuje i nie może zakręcić.
srubar1 jak masz rozrusznik do erki za 50+wysylke - chętnie go kupie, moje namiary bartek_sroka@interia.pl lub 504-815-909