Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wysokie spalanie zx10r
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Cześć,

Może tu mi ktoś pomoże :/
Pod koniec zeszłego sezonu kupiłem zx10r 2006r. Od początku palił mi ok 10l/100km przy nie zbyt dynamicznej jeździe.
Niedawno wymieniłem olej (motul7100) i filtry z k&n na oryginalne, zamontowałem power commandera (załadowałem mapę pod wydechy i ograniczyłem trochę dawkę paliwa) i w tym sezonie zrobiłem 130 km na 13l, czyli bez zmian.

Mam zamiar zajrzeć niedługo do zaworów i założyć seryjny wydech (chociaż nie wierzę, że to zmniejszy dużo spalanie). Może macie jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić??

RN09 paliła mi średnio 6 litrów, a gsxr k1 potrafiłem zejść do 4,5l, więc to spalanie w zx10r to raczej nie wina mojego stylu jazdy.

Moto praktycznie w serii z katalizatorem, założone są tylko końcówki wydechów (akcesoryjne akrapovic). Żadnych błędów nie wyświetla...
A co Ty chcesz poprawiać osiągi i zmniejszać spalanie? Moja 12 nie schodzi poniżej dychy, a była 9 przy tym samym stylu jazdy paliła 3l mniej.
Miałem kiedyś zx10 z 2006r i za 50zł robiłem jakieś 100km może troszkę ponad z rezerwą około 130km. Rozumiem, że przed założeniem powera paliła Ci też 10l?
Chce obniżyć spalanie, a dokładniej mówiąc zwiększyć zasięg motocykla. Często robię długie trasy i tankowanie co 130 km jest trochę irytujące Red_icon_tongue. Mocy więcej nie potrzebuje... No tak tylko mi pali 5 litrów więcej od poprzednich moto.

Przed założeniem PC też palił 10l... Czyli możliwe, że ten typ tak ma :/
Powinna Ci palić 8l, do 9l to max
Ja oczko nowsza robie ok 200 do rezerwy...
Moja dycha też potrafi opylić cały bak przez 150km Red_icon_smile I gen. Generalnie poniżej 10 nie umiem tym wariatem zejść.
to chyba non stop na kole jeździcie skoro to wam tyle pali.....

Najmniej to mi paliło Suzuki gsxr 1000 K8 140-160km/h ok 5L i mapa włączona chyba na tryb deszczowy
Moja r1 przed kombinowaniem (katalizator, seryjne wydechy) paliła od 6,5-9l teraz 9-12 po przeróbkach,:-)
Miałem taka 10 z przelotem Akrapa i filtrem KN. Jadąc nad morze 450km bardzo ekonomicznie to spaliła mi w trasie nie cała 6 l. Ale jak raz goniłem kolesi do Czestochowy to katowałem ją na maxa i wtedy to grubo ponad 10 i to co nadrobilem predkoscia potem marnowałem na tankowaniu i w sumie ich nie dogonilem. Z powrotem już eko 120 Red_icon_smile.
Panowie coś za coś Red_icon_smile jak ktoś chce żeby mu moto mało paliło to niech sobie skuterka kupi Red_icon_cheesygrin
Tego samego zdania jestem. Ale jak 1000 pali 10l a 50-tka 2.5l to żadna oszczędność.
wywal PC powinno pomóc Red_icon_smile jak R1 09 paliła Ci 6l to coś masz nie tak ,podjechał bym ewentualnie na hamownie by to zestroić Red_icon_smile
A takie pierdolenie że musi palić, jak by wszystko było ok, to można by przy spokojnej jeździe zejść do niskich wartości.
Moja R1 nigdy w życiu nie spaliła mi 10l/100, nawet jak jeździłem non stop na 1 i 2 biegu i połowe tego na kole. O ile pamiętam to 9l max, w trasie natomiast 4,5 też da się osiągnąć, jadąc jak skuterem ale się da. Więc tutaj jest raczej coś nie tak skoro ciągle pali aż tyle. Jeździłem też na CBR 1000rr sc57b, czy na kilogixie K6, i spalanie bardzo podobne.

Kiedyś miałem gsxr 750, palił 12-17 l /100, poprzedni właściciel tak jeździł i twierdził że tak po prostu jest i być musi. Nie zgadzałem się z tym, i po dość długich poszukiwaniach, doszedłem do tego, że nie było termostatu i ciągle był otwarty układ chłodzenia, przez co temperatura dochodziła do max 75 stopni. Przez to miał ciąglę zwiększoną dawkę paliwa. Po założeniu termostatu max 10l/100.

Milvith

Moja r6 też paliła koło 9 l... dla mnie to był szok więc czułem że coś jest nie tak.

Winnym okazał się filtr powietrza kn nie czyszczony od kilku sezonów..a więc zakupiłem zestawik porządnie go przemyłem i naoliwiłem.. jak ręką odjąłRed_icon_smileteraz mam spalanie w graniach 6 litrów.
Mówisz blue, że max 75 st.? Ja w trasie mam cały czas 64... Ale wydawała mi się ta temp ok. Może tu jest problem....
64 zdecydowanie za mało. Odpal moto i sprawdź czy od razy chłodnica się nagrzewa to będziesz miał odpowiedź i wymiana termostatu na pewno pomoże.
To masz ten sam problem pewnie. Czuć w spalinach paliwo ? u mnie ewidentnie była za duża dawka i było to wyczuwalne.
Sprawdź termostat, jak masz za niska temperaturę, to albo go nie ma, albo jest ciągle otwarty.

Co do temperatury, powinna być koło 80-85 stopni minimum.
Dzięki, zaraz wszystko posprawdzam Red_icon_smile.
Z mojego doświadczenia ZX10R z 2009 r zejść poniżej 10l na 100km graniczy z cudem :/
Stron: 1 2 3