Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: [RN22] How to do it? - Wymiana Oleju w motocyklu Yamaha R1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
#17: Yamaha R1 RN22 Oil Change - Wymiana Oleju w motocyklu Yamaha R1
W tym odcinku pokażę wam nowe miejsce w którym będę nagrywał przez jakiś czas.

Wymiana oleju w RN22 powinna wyglądać następująco.

-odpalamy motocykl na starym oleju żeby troszkę podgrzać go i żeby lepiej spłynął
-spuszczamy stary olej odkręcając korek w misce olejowej odkręcając stary filtr oleju i korek w sprzęgle
-czekamy aż stary olej dokładnie ścieknie
-zakręcamy korek spustowy w misce olejowej
-zalewamy nowy olej przez otwór w sprzęgle do momentu aż w oczku będzie oleju przy górnej kresce
-kręcimy (bez założonego filtra oleju) z 2 sekundy rozrusznikiem (jak silnik odpali to szybko gasimy)
-wycieramy nowy olej który wyciekł z miejsca filtra oleju
-zakładamy napełniony świeża oliwą filtr nie zapominając nawilżyć uszczelki
-odpalamy silnik żeby troszkę pochodził
-jeżeli jest taka potrzeba dolewamy oleju do górnej kreski w oczku
-zakręcamy korek w sprzęgle i cieszymy się z PRAWIDŁOWEJ wymiany oleju

http://youtu.be/WavlttpeJmA

.
Nigdy nie kręcę silnikiem bez założonego filtra... Ale rozumiem że są motocykle które nie mają kontrolki ciśnienia tylko jego poziomu i wtedy takie coś ma sens.
Czy w rn 19 tez trzeba odpalić bez filtra? Czy normalnie odpalić jak filtr już założony?
Ciekawy filmik Przyjemnie sie ogląda czyli w rn09 też można taki zabieg zrobić ?
Podobno w od rn19 powinno się a w reszcie sportowych motocykli marki yamaha fazery itp. również jest to zalecane, wiadomo każdy robi po swojemu ja też zawsze wymieniałem w klasyczny sposób i było ok ale po przeczytaniu paru sensownych wypowiedzi z tego czy innego forum dochodzę do wniosku że wolę dmuchać na zimne i jak ma to pomóc to na pewno to nie zaszkodzi.
to ja tez tak w rn09 tak zrobie przed wymianą dokladnie lepiej dmuchać na zimne
Dobrze go przepompować, najlepiej rozłączyć zapłon żeby nie odpalił - tylko kręcił ..
Dlatego ja mówiłem,że wypinam czujnik położenia wału żeby moto nie odpaliło.
Ja nigdy nie kręciłem silnikiem i w ASO jak mi olej zmieniali tez nie widziałem by to robili. Do filtra to tak wyrwałem oliwę ale bez kręcenia
W sumie to dziwna spr - dla własnego siebie lepiej odłaczyć czujnik i kręcić rozrusznikirem ( mniejsze obr silnika) Układ nie powinien się zapowietrzyć - ktoś komuś jakiś kit wcisnął- przecież pompy olejowe są zębate jesli ma stan w misce pod maxa, tak czy siak musi zaciągnąć.
Zasada działani jest taka sama jak w innych silnikach spalinowych - jakoś w samochodach wymiana odbywa się jak zawsze i nigdy nie słyszałem o takich przypadkach ...
Co do tego zalewania oliwy do filtra - na dobrą sprawę nic nam nie daje , znikome ilości ..
Trochę się nagrzebałem przy silnikach i układach hydraulicznych - ale z zapowietrzonym układem smarującym się nie zetknąłem :-) ;-) ( ewentualność jeśli ktoś ma jakiś szlam w misce oleju i smoka zatka ) :-) ;-) :-)
a rn 12 to ój
panowie można klasycznie wymienić
i jak podał simptec
tez tak zmieniam
i mam czyste okno oliwy
bo zleci wszystko,a klasycznie zaraz bród,
Tak jak napisał srubar1 zabieg ten na pewno nie zaszkodzi a wręcz dzięki niemu pozbywamy się starej starej resztki oleju i przez to oczko tak nie zachodzi.
Co do zacierania się silnika czy panewek to o takich przypadkach czytałem w co najmniej 2 miejscach, nie wiadomo tez jak to dokładnie było może spuścili olej i tak sobie ściekało 5 godzin, nie wiadomo, więc każdy będzie robił jak będzie chciał.
Nie ma żadnego sensu komplikowania sobie życia wymieniając w ten sposób olej.
Też kiedyś zastanawiałem się czy to ma sen .......nie ma wymieniałem olej w mojej RN22 jak mówi manual aaaa pewnie oni nie mają pojęcia jak to się robi zrobiłem 25 tyś km i wszystko w jak najlepszym porządku.