Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Rn09 Jaki olej?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam. Wiem, że temat z oliwą do motocykli był juz poruszany wielokrotnie ale prosił bym o opinie kogos kto naprawde potrafi sie wypowiedzieć w temacie... Jaki zalać olej do mojej rn09 2003r przebieg niby 38tys ale wątpie.. aktualnie zalany jest Motul5100 Mechanik zaproponował że bedzie lepiej na Castrolu power 1 racing 10w50 Pełny syntetyk i mam dylemat czy Castrol nie pogorszy pracy silnika czy moze zostac przy motulu jak nic sie nie dzieje?
Zostań przy Motulu 5100. Jest to półsyntetyk. Oleje zmienia się od najrzadszego do najgęsteszego (syntetyk, półsyntetyk, mineralny) a nie odwrotnie Red_icon_smile. W silniku z czasem gromadzi sie nagar który dodatkowo uszczelnia silnik, a zmiana z gęstego na rzadki może go wypłukać i zrobią się przedmuchy. Słyszałemo takich przypadkach że ludzie tak na siłę chcieli polepszyć pracę silnika że pomiędzy wymianami zalewali płukankę do silnika... No i pomogli, tyle że nie w tę stronę.

Tym bardziej jeśli Twoje moto pracuje ok, nie skleja Ci sprzęgła na tym oleju to nie ma co zmieniać i kombinować.
Zostań przy 5100, byle z pewnego źródła.
Tak właśnie myślałem żeby nie kombinować i zostać przy tym co już sprawdzone..
5100 nie kombinuj nie ma co z gestszego na rzadki przechodzic tak jak napisal ci wilku
żeby nie dublować tematu..
od kupna czyli przez 3 lata moja RN09 jeździ na Motul 300V 15w50 pełny syntetyk.
Zmiana głównie ekonomiczna poza tym nie ganiam po torze.
Co polecacie z tańszych motuli ?? 5100 10w40 czy szukać full syntetyka ?
Silnik nawet grama oleju nie chce brać dlatego pytam co mu zalać
W ogóle co to za mechanik który takie propozycje daje? Jeszcze na castrola??? O boże.... Pogratuluj mu...


Ps. MaciekR1 możesz spokojnie zmienić na 5100, Skoro moto i tak nie jeździ po torze to właściwości tego oleju nie są wykorzystywane tak na prawdę. chyba, że katujesz ją po ulicach, ciągle guma, guma, odciny... To lepiej jak była by na 300v albo 7100.
MaciekR1 zmień na tańszy ale tez pełen syntetyk... Skoro silnik nie bierze oleju to nie ma co zmieniać na gęstszy... proponowałbym albo 7100 albo Yamalube... Jak silnik zaczyna coś tam podpijać to wtedy leje się gęstszy... I spokojnie możesz wlać 10w40...

Ja do siebie leje Shell Advance Ultra 10w40 Full Syntetyk tak jak zaleca producent i jestem zadowolony... A ostatnio udało mi się dorwać 5 butelek 1L (występuje tylko 1L i 20L) po 16zł prosto od oficjalnego dystrybutora... I to przeważyło szalę bo myślałem tez o 7100 Red_icon_smile

300v w Twoim przypadku nie ma żadnego uzasadnienia Red_icon_smile
Witam,

Ja mam pytanie czy przy zmianie oleju to przepłukujecie czymś cały układ?
U mnie przy każdej zmianie oleju to ten świeży robi się od razu czarny od tych pozostałości starego oleju.
Moim zdaniem trzeba by chyba pozbyć się jakoś tych pozostałości zużytego oleju tylko nie wiem, czym byłoby najlepiej przepłukać cały układ.

Pozdrawiam,
Waldemar
Ja nigdy nie przepłukiwałem. Zawsze odpaliłem moto i zagrzałem olej, odkęciłem korek, wykręciłem filtr i zostawiłem na 20 min. Później śruba, filtr i nowa oliwa.

Sceptycznie podchodzę do tematu płukania silnika
Ja robię podobnie do Wilka z tym, że po zalaniu świeżym olejem nie zakładam jeszcze filtra. Odłączam czujnik położenia wału tak aby moto nie odpaliło przy chwilowym kręceniu rozrusznikiem. Dwa trzy razy zakręcę po 1s tak by świeża oliwa zaczęła wypływać z magistrali wypychając resztę oleju i wtedy zakładam nowy filtr. Zarkęcę jeszcze z dwa razy i dopiero odpalam moto.
Ostatnio miałem awarię turbo w samochodzie (na dolocie coś wpadło i pogięło łopatki) i musiałem regenerować turbinę. Przypadkowo znalazłem informację na poniższej stronie dotyczącą wymiany oleju i problemów z mieszaniem się zużytego oleju ze świeżym

https://www.scrollproducts.com/pl/news-1/ford

...Jeżeli zmiany oleju nie są wykonywane w sposób opisany powyżej - cały zaległy stary olej nie zostanie usunięty i będzie bardzo szybko zanieczyszczał nowy olej, przyspieszy starzenia się oleju w układzie smarowania silnika (powodując zestalanie, lub nawet zwęglenie oleju).
Konsekwencje dla silnika są takie same jak wtedy, gdy wymiana oleju nie jest przestrzegana. W rezultacie, wszelkie czynności związane z koniecznymi naprawami nie są objęte gwarancja na nowy samochód. ..
U mnie chyba tak jak w większości przypadków. Zlanie starego oleju i wlanie nowego bez kombinacji. W aucie tak samo i już 6 lat silnik w moich rękach bezawaryjnie działa w starym Oplu
dzięki za podpowiedzi
ogólnie od wymiany do wymiany nie robiłem więcej niż 2-3 tys km ale co sezon i tak zmieniam w każdym moto jakie miałem także teraz poleci na motul 5100.
Obecnie 27tyś km na blacie a sezon już rozpocząłem Red_icon_smile
Szykuje mi się pełny sezon w Szwecji także olej+filtr x2 bo przebiegu przybędzie w h...
u mnie nigdy nie widziałem czarnego oleju, zawsze w okienku brązowy jak nowy.
Jak moto nie bierze w dużych ilościach oleju to broń boże nie przechodź na semi... I na pewno nie na takie archaiczne i przereklamowane gówno jak 5100. Jak chcesz zaoszczędzić to dalej lej syntetyk ale z niższej półki cenowej np. valvoline 10w50 synpower. 4l dostaniesz za 100zł z przesyłką. Słownie sto złotych polskich. W tych pieniądzach masz olej klasy API SM JASO MA-2. Lata na tym sporo moich znajomych i każdy chwali. Silnik cichutko pracuje, sprzęgło ok i biegi wchodzą idealnie.

Nie ma to jak komuś doradzić przejście z syntetyka na pół w sportowym moto ze zdrowym piecem Red_icon_rolleyes

Dodam tylko od siebie. Z 8 lat wstecz kupiłem fazera 600 co miał przelatane 80tyś km. Oleju brał tyle ile powinien. Chmury nie puszczał żadnej. Na pierwszą wymianę zalałem ful syntetyk mobila i silnik nie wybuchł Red_icon_LOL Mało tego zaczął chodzić ciszej a biegi przy redukcji wchodził o niebo lepiej niż na wcześniejszym połsyntetyku.
Kolega ma vfr z przbiegiem 120tyś i też po zkupie przy 60tyś zalał pełen syntetyk. Powtarzacie z uporem maniaka bzdety o jakiś nagarach w silniku i inne urban legend.
Wkońcu ktoś mądry... Nagar uszczelniający silnik... Red_icon_LOL
Mam RN09, olej motul 5100, jak ostro daje po garach na mieście to po pewnym czasie biegi zaczynają głośno wchodzić i jakby ciężej, teraz myślę zalać 300V, 15W50.
Ja bym Ci radził Motul 7100 10W40
A ja Valvoline 10W50, tańszy a wg mnie tak samo dobry i nie przereklamowany Red_icon_wink
To 7100 będzie lepszy niż 300V?
Stron: 1 2 3