Już podczas kupna motocykla miałem zamiar przystosowania go do wymogow kat. A2. W tym celu
zabrałem go na chamownię, aby sprawdzić moc wyjściową i uzyskać materiał dowodowy do utworzenia
późniejszej opini. Po otrzymaniu wykresów parametów motocykla zaczęło się ograniczanie mocy do
pożądanej wartości 35 kW. W tym samym czasie poczyniłem działania na rzecz rozwiązania poblemu
nadmiaru mocy początkowej silnika YZF-a, która mogłaby się wydawać dyskfalifikująca wobec
głównych wytycznych kategorii A2 - motocykl o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do
masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia
zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla. Lecz sposóbu
rozwiązania tej niedogodności przeze mnie w chwili obecnej nie ujawnię - tajemnica slużbowa
kontynuując, będąc w posiadaniu zestawu zbioru wykresów parametrów rzeczywistych, przed oraz po
dokonaniu modyfikacji,pochodzących z chamowni postarałem się o opinię uprawnionego rzeczoznawcy,
w celu zatwierdzenia zgodności przeprowadzonych modyfikacji i wyznaczenia nowych danych pojazdu.
Z takim zestawem dokumentów oraz dokumentami Yamahy zabrałem ją na Stacją Kontroli Pojazdów aby
przeprowadzono badanie techniczne, rozszeżone o czynności weryfikacyjne dokonanych przeróbek i
zgodności wyposażenia pojazdu które przeszła pomyślnie. Nie wystąpiły ani nie zgłoszono żadnych
nieprawidłowości, zatem przystąpiłem do załatwienia pozostałych już formalności Kolejne
czynności były już takie same jak podczas standardowej rejestracji pojazdu, czyli:
- wizyta w urzędzie skarbowym,
- dostarczenie wszystkich dokumentów i zaświadczeń do wydziału komunikacji,
- wydanie dowodu tymczasowego,
- wykupienie ubezpieczenia,
- na zwieńczenie dzieła odebranie stałego dowodu rejestracyjnego
Dziś postaram się załączyć zdjęcia,oraz odpowiedzieć na pytania ale tylko dla ziombli z forum