Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wymiana wydechów w RN12
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wymiana wydechów ze sportowych na seryjne, krok po kroku:

Na samym początku zadbajmy o stabilne postawienie moto.
Pomocny jest tu stojak pod wahacz.

[Obrazek: MKpg.jpg]

Następnie zaczynamy od odkręcenia siedzenia kierowcy i demontażu siedzenia pasażera(u mnie akurat jest nakładka)

[Obrazek: KKpg.jpg]

Odpinamy spinki trzymające zadupek.
[Obrazek: JKpg.jpg]

i śrubka z tyłu

[Obrazek: HKpg.jpg]

oraz wyciągamy kołeczki od spodu

[Obrazek: GKpg.jpg]

Następnie delikatnie przesuwamy zadupek do tyłu o jakieś 2-3cm i unosimy do góry.
Jak widać jest tam jeszcze podpięta linka otwierania zadupka. Więc odpinamy i odkładamy zadupek na bok.

[Obrazek: FKpg.jpg]

Teraz odkręcamy obie osłony górnych mocowań wydechów do ramy:

[Obrazek: DKpg.jpg]

Demontujemy też prawą osłonę wydechu:

[Obrazek: QKpg.jpg]

i na dole

[Obrazek: RKpg.jpg]

Później przechodzimy do luzowania obejm/zacisków mocujących rurki wydechowe do wydechu i do katalizatora. Odkręcamy na tyle, aby były lużne.

[Obrazek: CKpg.jpg]

[Obrazek: NKpg.jpg]

i z kata

[Obrazek: BKpg.jpg]

[Obrazek: PKpg.jpg]

Jak już mamy to poluzowane zabieramy się za odkręcenie górnych mocowań wydechów do ramy i delikatnie obracając puszką wydechu wyciągamy je do dyłu:

[Obrazek: yKpg.jpg]

wyciągamy

[Obrazek: SKpg.jpg]

Jak już wyciągniemy oba wydechy warto sobie dokładnie umyć moto, bo to jedyna taka okazja Red_icon_cheesygrin

[Obrazek: TKpg.jpg]

Teraz drugi etap. Montaż seryjnych puszek.

Tu mamy razem puszkę z rurą dolotową więc mamy tylko opaskę zaciskową mocującą do katalizatora. Nakładamy poprzez delikatne obracanie wydechem, aż do zaparcia się o występ.

[Obrazek: VKpg.jpg]

Druga obejma jest w poprzek, aby podczas jazdy nie rysowała błatnika.

[Obrazek: WKpg.jpg]

Przykręcamy górne mocowania do ramy:

[Obrazek: XKpg.jpg]

Teraz dokręcamy wszystkie śruby na obejmach, aby nawet nie drgnęło Red_icon_cheesygrin

Kolejnym etapem jest montaż prawej osłony wydechu

[Obrazek: lLpg.jpg]

[Obrazek: mLpg.jpg]

Później zakładamy osłony górnych mocowań wydechów do ramy. Dokręcamy z wyczuciem, aby nie zerwać gwintu, bo wkręcamy się w plastik.

[Obrazek: YKpg.jpg]

[Obrazek: ZKpg.jpg]

Teraz podpinamy linkę od zamka siedzenia pasażera

[Obrazek: bLpg.jpg]

Zakładamy zadupek delikatnie przesuwając od tyłu do przodu.
Pamiętajcie aby robić to delikatnie, bo muszą wejść wszystkie zaczepy na swoje miejsce, a te pazurki są dość delikatne. Zobaczcie czy wszystko jest na swoim miejscu aby nie było takiej niespodzianki.

[Obrazek: cLpg.jpg]

Jak zadupek mamy na miejscu, bardzo ważne jest aby sprawdzić, działanie zamka. Jeśli coś się odpięło to można to jeszcze łatwo poprawić. Po zamontowaniu siedzenia pasażera będzie duuuuuużo ciężej jak okaże się, że linka się odpięła.

[Obrazek: dLpg.jpg]

Teraz wpinamy wszystkie spinki.

Na górze

[Obrazek: fLpg.jpg]

kołeczki od dołu

[Obrazek: gLpg.jpg]

oraz wkręcamy śrubkę na górze

[Obrazek: hLpg.jpg]

Następnie kładziemy gumowe wypełnienia na ramę

[Obrazek: jLpg.jpg]

i przykręcamy siedzenie kierowcy oraz zakładamy siedzenie pasażera na swoje miejsce

[Obrazek: nLpg.jpg]

i gotowe Red_icon_cheesygrin
[Obrazek: pLpg.jpg]

[Obrazek: qLpg.jpg]
Szymek płakał jak oglądał....Red_icon_scary
Poradnik przyda sie wiekszosci ale w odwrotna stroneRed_icon_smile
Teraz tylko muszę przemalować te osłony, bo w moim malowaniu powinny być czarne. Ew. może kupię nowe w ASO jak cena nie będzie za duża.
Koczis - dlaczego jak pisałeś o wymianie wydechów na oryginal wspomniałeś o żonie ..
Bo dla Żony te Scorpiony były za głośne(dla mnie też, choć nie w takim stopniu). Dla 99% motocyklistów ich dźwięk raczej powoduje uśmiech na twarzy, a nie rozdrażnienie.
No każdy ma swój świat...I dlatego nie zawsze musi być to 100% tylko na jedną stronę .
U mnie wszystko ori ori to i osłony czarne były :-D
Ile Ci to zajelo? Red_icon_wink
Ja też w swojej RN12 od razu zamieniłem na oryginał bo te przelotowe były trochę głośne.
Moim zdaniem oryginał naprawdę jest ok.

No widzę, że mam z tego samego rocznika motocykl co moderator...
Koczis powiedz mi czy w lewym górnym rogu to jest pękniecie?
http://www.img.pl/lLpg.jpg
Fajny masz stojak^_^

PS. A pęknięcie to to nie jest co widać na 8 zdj.
Marider zajęło mi to jakieś 3H z czyszczeniem. Robiłem to pierwszy raz więc nie jest źle Red_icon_cheesygrin

Nożo, tak jak napisał BaCa to jest takie przetłoczenie, a nie pęknięcie.
Tu lepiej to widać:

[Obrazek: FMpg.jpg]
zdecydowanie lepiej widac Red_icon_smile ale osobiście przeloty fajniej wyglądają szczególnie w karbonie Red_icon_smile
ja też wolę sportowe wydechy niż oryginalne. na plus wygląd i brzmienie oraz ten bulgot przy schodzeniu z wysokich obrotów w moim Leosiu miód malina

@Thor już poprawione ... zapędziłem się trochę Red_icon_cheesygrin
Kafel masz 2? Red_icon_wink
Co do wyglądu to troszkę się wam dziwię, bo gdyby tam zdemontować te plastikowe osłony i odspawać mocowania do nich to wyglądają "prawie" jak akrapy Red_icon_cheesygrin które są do tego modelu i do rn19 właśnie wzorowane na seryjnych puszkach Red_icon_cheesygrin
tak jak kolega nożo pisał najładniejsze w carbonie. te scorpiony nie za bardzo jak dla mnie mają wygląd. właśnie fajne są takie skośno ścięte na końcu