Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: motocykl zarejestrowany w uk a jazda w pl
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mam pyt mam okazje kupic motocykl koles kupil go jezdzi w pl na angielskich blachach wykupil ubezpieczenie i przeglad i wozi fakture od firmy ktorej kupil czy ja moge od niego kupic moto spisac z nim umowe i zabrac tamta fakture i wtedy ja musze zaplacic skarbowke? Czy on musi zarejestrowac moto w pl i dopiero mi sprzedac a jesli na ang blachy to moge wracac po kolach?wiem maslo maslane ale tak najprosciej to wytlumaczycRed_icon_smile a jesli by on zarejestrowal to czy jak da mi miekki dowod to czy moge przerejestrowac czy musi byc twardy
Pomimo tego że on ma fakturę od angielskiej firmy to czy tak czy tak w PL musisz opłacić VAT-25 (150 bądź 160zł) jeśli nie zrobił tego ten klijent Red_icon_smile a jeśli dodatkowo spiszesz z nim umowę to będziesz musiał zapłacić wzbogacenie czyli 2% kwoty z umowy teoretycznie Red_icon_smile i jak najbardziej możesz wracać na kołach Red_icon_cheesygrin
on mowil ze wszystko jest oplacone i tlumaczenia zrobione i niby koszt rejestracji to 190zl
Jeżeli wypełnił druk VAT24 w skarbówce, powinien przekazać Ci potwierdzenie VAT25 (kosztuje 160zł).
a druga sprawa jesli on by zarejestrowal i by chcial odrazu sprzedac to moze mi sprzedac z miekkim dowodem?
może sprzedać z miękkim, ale twardego to już nie odbierzeRed_icon_smile myślę, że nie będzie pchał się w koszty z rejestracją
on wlasnie nie robi zadnych problemow jest mi w stanie zarejestrowac tylko pytanko czy mi przerejestruja jesli dam im miekki
najłatwiej Ci będzie zadzwonić do twojego wydziału komunikacji i się zapytać Red_icon_smile jeśli nie to poprostu będziesz musiał podesłać miękki dowód i OC temu koleżce a on Ci poźniej po odebraniu odeśle twardy dowód Red_icon_smile
jutro zadzwonie i sprawa bedzie jasnaRed_icon_cheesygrin ale jak czytam w necie to z miekkim nie moze mi sprzedac;/
Jesli to nie tajemnica to jakie moto masz na oku i czy sprzedales juz rn13?
Faktycznie nie może sprzedać z miękkim, bo w wydziale komunikacji przy rejestracji zabierają kartę pojazdu. Zwracają dopiero przy odbiorze twardego dowodu rejestracyjnego.
Dobra a dajmy ze kupie na angielskich blachach to jakie dokumenty musi mi dac kupujacy? Procz tej umowy ( faktury od tej firmy)
Dowód V5C, a jeśli porobił wszystko to dodatkowo tłumaczenia i VAT-25.
no tak jak wczesniej pisali lepiej zadzwon i zapytaj czy mozesz miec umowe ze sprzedajacym jeszcze na ten angielski dowod, bo szkoda oddawac zlodziejom 2x pieniadze za rejestracje
od maridera może bierzesz 22 ?Red_icon_cheesygrin
Vat 25 nie oplacil czyli ja bede musial oplacic a skarbowke on twierdzi ze placi sie tylko za pojazdy nabyte w pl a jak ja z nim spisze umowe na ang blachy to musze placic skarbowke?
tak naprawde to nie ma znaczenia gdzie nabyłeś pojazd, tylko gdzie w jakim kraju jest zarejestrowany, czyli wyglada na to, ze kupujesz pojazd z UK:

1. najpierw umowa ze sprzedającym (spiszczcie po polsku, w UK nie jest do niczego potrzebna, lub w obu językach, zeby uniknąć opłat za tłumaczenie)

2. dowód rejestracyjny/log book/V5C zabierasz ze sobą, jak otworzysz go wypełniasz swoimi danymi lewa stronę:
punkt 6. Twoje imię, nazwisko adres
punkt 8: podpis Twoj i sprzedającego

prawa kartka dowodu to odcinki, ktore wypełnia sie przy sprzedaży pojazdu, zolty jak sprzedaje sie handlarzowi, zielony miedzy osobami prywatnymi,

niebieski, to ten ktory Was interesuje
punkt 11. notification of permanent export, sprzedający wpisuje datę i podpisuje, odrywa ten kawałek dla siebie i odsyła go do wydziału komunikacji w UK (DVLA), reszte Ty zabierasz

oderwij potem całą prawą kartkę, do niczego nie bedzie Ci to potrzebne, a za tłumaczenie dowodu zapłacisz mniej

3. skarbówka, jak wyżej pisali koledzy, wypełniasz VAT24, płacisz 160zl, dostajesz potwierdzenie VAT25

(jesli jest to auto, to z tymi dokumentami trzeba jeszcze pocisnąć do urzędu celnego, oni wylicza wysokość akcyzy biorąc pod uwage wartość rynkowa pojazdu + (jesli jest to auto) dochodzi opłatata recyklingowa 500 zł uiszczana na poczcie, ale za motocykl sie nie płaci ani akcyzy ani tej opłaty)

4. przegląd (62zl) - mozesz go zrobic w zasadzie w dowolnym momencie biegając z dokumentami

5. wracasz do wydziału komunikacji, wnosisz opłatę rejestracyjna i dostajesz tablice i miękki dowód
Przeglad tlumaczenia i oc jest na tego goscia ktory kupil moto od firmy ktora dala mu faktire czyli vat 25 nie oplacam tylko czy moge wracac na angielskich nr?
ma polski przegląd i polskie oc?
przeczytałem jeszcze raz Twój pierwszy post, wyglada na to, ze tak
z tego co rozumiem, to fakturę ma tez polską
ale skoro polska firma mu sprzedała tak motor, to on juz nie powinien miec tego niebieskiego kawałka w log booku, a jesli motor jest wyrejestrowany w UK to nie powinien sie poruszać po drodze, bo nie jest nigdzie zarejestrowany
Ja miesiąc temu kupiłem motocykl zarejestrowany we francji , przy kupnie dostałem francuski dowód ,tablicę rejestracyjną oraz umowę którą pisałem ze sprzedającym(Polakiem) to wszystko , żadnych vatów itp. Zrobiłem tłumaczenie ,przegląd ,opłaciłem 2% PCC w skarbówce ( głowili się czy czasem nie trzeba wypełniać vat 24 aby otrzymać vat 25 , ale ostatecznie kierownik urzędu uznał ,że motocykle używane z terenu UE są zwolnione ) , następnie poszedłem do wydziału komunikacji ze wszystkimi papierkami , wydali mi rejestrację miękki dowód i poleciałem po oc , tak w moim przypadku wyglądało latanie przy rejestracji moto z UE

Wcześniej czytałem na wszystkich stronkach forach itp. że ten nieszczęsny vat trzeba ale okazało się inaczej
Stron: 1 2