Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Akumulator- ratunku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema. Mam już tak podłu humor przez walkę z akumulatorami w mojej RN-04 że powiedziałem że sprzedam ją w piz.u

Problem taki. Dwa miesiące temu kupiłem nowe aku 4RIDE YT12B-BS. Pewnego dnia po jeździe zostawiłem na całą noc kluczyki w stacyjce w pozycji ON i podświetlało liczniki. Na drugi dzień motor odpalał ale na trzeci już nie. Odpaliłem go od kabli ale już później sam nie odpalał. Był ładowany, nic to nie dało. Dałem go na reklamacje, reklamacja nie została uznana ( powód: akumulator przeładowany)
Kumpel zrobił mi pomiary ładowania. Przy dodawaniu gazu ładowanie sporo wzrastało, nie pamiętam do jakich wartości.
Kupiłem następny akumulator EXIDE YT12B-BS, po pierwsze przejażdżce wypuścił część kwasu który wyciekł na zbiorniczek od tylnego amora itp:/ Dodam że po jeździe aku było gorące
Kumpel przetestował go i okazało się że przy ładowaniu aku strasznie puchnie i zanim otworzy się jakiś tam odpowietrznik to zaślepka wylatuje gdzie kwas się wlewa. Dopiero jak dłonią zaślepkę trzymał i ciśnienie jeszcze wzrosło to odpowietrznik się otworzył.

Pozycja montażu pozioma, jak się okazuje oba akumulatory jedynie w pionie mogą pracować. Akumulatory kupiłem w inter carsie, dobierałem je w katalogu części bo są one zalecane do tego modelu motocykla.

Co robić? Co doradzacie?
Kup aku Yuasa
Kafel to żadna rada bo jeżeli to wina jakiegoś podzespoły w motocyklu to i ten akumulator wysadzi czy coś.

Sprawdziłem prąd ładowania. Na odpalonym na ssaniu około 17V, bez ssania i bez dodawania gazu około 14,2v, jak włączyłem światła i dodawałem gazu to do 19v nawet rosło i światła mocniej świeciły, Cholera chyba nie powinno tak być??
regulator się skończył 100%
tak jak tajmer napisał pewnie regulator a tak na przyszłość to ładowanie się sprawdza voltomierzem i amperomierzem
Dzięki chłopakiRed_icon_wink wirtualne piwko stawiam
Posprawdzaj jeszcze kostki , czy sie nie powypalały.
Czyli błąd popełniłeś kupując drugie aku jak problem był z moto a konkretnie z regulatorem napięcia. A z tym użytkowaniem w pionie to dziwna sprawa co napisałeś. Więc pomyślałem że jakieś nie takie kupiłeś bo w R1 aku leżą więc podpowiedziałem że Yuasa będzie taka jak powinna bo sam mam, leży i działa
Kafel, pierwszy akumulator w ogóle nie trzymał mi prądu dlatego tak czy siak musiałem następny kupić:/
W instrukcjach obu akumulatorów było że nie rekomendują innej pozycji montażu niż w pionie.
Jakie masz oznaczenie tego Yuasa? z chęcią w razie "W" bym chciał mieć parametry tego aku?
Prawdopodobnie takie oznaczenie jak te oba Twoje ale na 100% bym musiał zajrzeć pod siedzenie
dziękiRed_icon_wink chyba jednak żelowy z oznaczeniem zaczynającym się na GT następny kupie jeżeli zajdzie potrzeba. Regulator lekko się zagrzeje to zaczyna wariować. Zamówiłem nowy firmy TOURMAX.
Wymieniłem regulator i jest ok nareszcie. Normalne ładowanie w końcu mamRed_icon_smile