Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN19 gwałtownie wchodzi na obroty
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

Od niedawna zauważyłem, że gdy odkręcę gwałtownie manetkę do oporu silnik momentalnie wskakuje na wysokie obroty. Dzieje się to na każdy biegu. I nie wiem czy to jest spowodowane dość łysą oponą tylną i ona się najzwyczajniej w świecie ślizga czy jest to jakiś problem ze sprzęgłem. Dodam iż niedawno założyłem nowy filtr powietrza i w sumie dopiero po jego założeniu zauważyłem takie objawy, ale co to by miało wspólnego?

Co radzicie?
To oznaka ,że zaczyna się kończyć sprzęgło. Przy gwałtownym dodaniu gazu po prostu się ślizga łapiąc wysokie obroty. Przy wymianie tarczek proponuję sprawdzić przekładki tarczek czy nie są spalone Red_icon_smile
Dokładnie tak jak daahool pisze, sprzęgło się "ślizga". Czas najwyższy na wymianę Red_icon_smile
Sprzegielko Panie Red_icon_smile. Szykuj 2 tys Red_icon_smile
Aż 2 tys.? To mnie nie pocieszyliście Red_icon_tongue
2tys za sprzeglo to chyba juz z koszem liczysz
kurcze Panowie..to teraz chyba i ja potwierdziłem swoje podejrzenia po przeczytaniu tego postu.. w mojej RN09 właśnie nie podoba mi się kiedy dodaje gazu a moto ryczy a w sumie nie odczuwam mocnego przyspieszenia..przy ruszaniu także wydaję mi się że słabo ciągnie a obroty rosną..zauważyłem bardziej to dzisiaj, kiedy jechałem z moim plecaczkiem trasa Katowice-Ustroń..nawet przy redukcji i przyspieszaniu wydaje mi się, że najpierw słychać jak przyspiesza silnik a pozniej motocykl..jakbym jechal automatem..

Teraz prośba..jak to sprawdzić,co trzeba wymienić i jakie polecacie części.
Pozdrówki Red_icon_wink
Ściągnąć dekiel wyciągnąć tarczki pomierzyc grubość i porównać z manualem proste jak drut.
Marcine13 wielkie dzięki.. R1 to moje drugie moto, wcześniej śmigałem na sradzie 600 z tym ze był nie do zarżnięcia i nic w nim nie robiłem bo był w bdb stanie stąd nie wiem jakie są objawy i jak do końca powinna prawidłowo pracować yamaszka. Pomogłeś mi z moim problemem teraz wiem od czego zacząć. dzieki i pozdr Red_icon_wink
A koszt wymiany samych tarczek to mniej więcej jaka kwota?

Czy przebieg 35k km to norma do wymiany sprzęgła?
Ebc masz za 629zl co do przebiegu zalezy jak kto lata jak ktos strzela z klamy to i 2 razy przy tym przebiegu może wymieniac grunt to tez pamietac o luzie na klamce zeby wysprzeglalo do konca bo tak tez latwo zajechac sprzęgło
A w RN19 jest jedna sprężyna talerzowa tak jak w poprzednim modelu?

aras1313, masz jakis link do tego ebc?
Na szczęście w rn19 już nie ma tej sprężyny talerzowej, która kosztuje majątek, tak jak w poprzednim modelu.

A ten komplet, który podesłał aras jest najbardziej ekskluzywny w wykonaniu EBC Red_icon_wink

Jeśli przekładki nie będą spalone to tragedii nie ma Red_icon_smile

A tutaj mnie wilku7 straszył 2k, nieładnie Red_icon_cheesygrin
aras1313 rozumiem, że te są sprawdzone i są dobre tak ? jutro może złape się za to sprzęgło i pomierze, suwmiarką ? dodam, że mam RN09, nie RN19 wiesz może jakie powinny mieć grubości tarcze sprzęgłowe lub przy jakim pomiarze kwalifikują się już do wymiany ? co jeszcze przy tym sprawdzić ?
Alfaromeogta zgodnie z serwisówką dla rn09 tarczki powinny mieć od 2.9 do 3.1 (Limit 2.8).
Ebc to dobra firma takze smialo bracRed_icon_smile
panowie co by nie zakładać kolejnego tematu, czeka mnie wymiana sprzęgła, chce zrobić komplet bez rozdrabniania sie (tarcze,przekładki,sprężyny,uszczelka kapy), pytanie do osób które wymianiały, jakie tarczki polecacie z doświadczenie ? które są najtrwalsze i długo posłużą, no i cena do jakości ?
polecam lucasa
Stron: 1 2