Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN04 dziwna praca i strzelanie silnika (wideo)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Dzisiaj odpaliłem i jakoś tak dziwnie pracuje silnik. Jakby świeca czy co.
Świece nowe, no może pół roku mają.
A jak wkręcę na obroty to tak około 4000 strzela z tłumika.
Na filmiku może to słabo słychać.

Co to może być???
http://youtu.be/-3_8AiGxqdI
świeca raczej nie... mi to brzmi jak sprzęgło ewentualnie panewa.
Panewka?kurde,niedawno silnik robilem. Nie strasz ze panewka bo sie zalamie.
W czasie jazdy jak jade wolno to silnik tez dziwnie sie zachowuje, jakby przerywal. Dopiero przy szybszej jezdzie jest ok.

Chociaz pare razy jak sie grzal silnik to bylo slychac jakies stuki w silniku ale potem juz bylo ok

A jakie sa objawy padnietej panewki?
Kiedy robiłeś synchro ?? ja miałem podobnie w swojej zrobiłem synchro i pomogło.
Dwa miesiace temu byly wstawiane tuleje w cylindrze i mechanik mowil ze gazniki i zawory tez robil. Moze co sie przestawilo?
Tydzien temu bylo ok
słaby filmik, trzeba kilka razy odtwarzać żeby się wsłuchać, ale panewki tam nie słysze, masz za bogatą mieszanke, weź oddaj moto do synchro, ona powyżej 4k obrotów się wkręci ? możesz ją rozgrzać i kilka razy wkręcić do odcięcia ?

padnięta panewka klekocze jak stary diesel
Powyzej 4000 wkreca sie normalnie, tylko ze sa strzaly z tlumika ktorych wczesniej nie zauwazylem.
Rozgrzac ja moge i do odciecia ale po co??

Jutro pojade do mechanika niech poslucha.

Pocieszyliscie mnie troche. Mam nadzieje ze bedzie ok. Jutro dam znac.
przy ciepłym silniku i wyższej temperaturze mieszanka ulega szybszemu spalaniu, więc jeśli dasz do odcięcia możliwe że dawkowanie powróci do pierwotnego stanu, jeśli masz umówionego mechanika to jedź i obadaj sprawe ze szczegółami
Ale i ona ci nierówno chodzi tak jak by nie na wszystkie cylindry
Tak jak pisali wyżej moze to byc kwestia regulacji gaźników. mialem podobny problem w 04 po synchro, wymianie swiec i i jakiejs tam zwykłej obsłudze latala jak głupiaRed_icon_smile
dokladnie regulacja pelna i moto bedzie chodzilo jak nalezy
No widzicie jak to jest. Niby dwa miesiace temu robione wszystko a przejechalem moze z 200 km. Jutro zobacze co mi powie
A wogole wy wiecie jakie sa objawy panewki ze piszecie ?? . Głupot byscie nie pisali jak nie wiecie.
jedyną osobą która napisała o panewkach to ja Red_icon_smile po co liczba mnoga rysio?
nigdy nie miałem takiej napierdalanki w silniku po złej regulacji więc napisałem to co myślę.
Może znowu tuleje szlag trafił
Tuleje nie. na gorącym pali normalnie tylko trochę gazem ruszę.
Zauważyłem że ładowania nie ma i może z tego silnik kuleje. A mechanik dziś nie miał czasu i byłem u drugiego który stwierdził że być może coś z gaźnikami jest.
Tak więc sprawa nie rozwiązana.
Pogrzebię się trochę może się uda coś zobaczyć.
Moze zwarcie jakies sie robi i czasem ktoras swieca zgubi iskre stad moze byc ze paliwko dopala sie w wydechu i ciut strzela
Efekt strzelania w wydech może faktycznie być skutkiem nie przepalania bogatej mieszanki . Myślę ,że należało by zobaczyć jak wyglądają świece i jeszcze raz przeprowadzić regulację gaźników co wbrew pozorom jest bardzo skomplikowaną czynnością. Jeśli chodzi o ładowanie to jeśli na odpalonym silniku pomiar znajduje się w granicach 11-12V niestety jedna lub dwie cewki masz przepalone prawidłowy pomiar napięcia ładującego wynosi ok 13-14v. Zero stresu z ładowaniem dobry fachowiec przewinie profesjonalnie alternator za ok 250-300zł i masz nowy alternator Red_icon_smile
U mnie ladowanie na wolnych obrotach pokazuje 12,6 v co mi sie wydaje jest za malo.
Sprawdzalem wtyczke od regulatora i na trzech pinach jest pikanie w mierniku czyli obwod zamkniety znaczy ze alternator sprawny?
a po odpaleniu na tej samej wtyczce na wolnych obrotach okolo 16 v a gdy gazuje to nawet do 50 v dochodzi.

Swiece pokolei odłączałem na odpalonym silniku i na każdej motocykl przygasał więc świece ok.

Wiec pewnie regulator padniety tak?
Za tydzień zlot a niewiem od czego zacząć??
HELP

aha. i jedna cewka na górze alternatora jest czarna do połowy ale tak jak pisałem wyżej napięcie jest
ja miałem takie objawy jak ty i okazała sie PANEWKA- Wesołych Świąt! Red_icon_smile
Stron: 1 2