Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: moja RN19 po strojeniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
wrzucam wykres z hamowni mojej dzidy Red_icon_smile moc mierzona na silniku dla wszystkich tych ktorzy maja 200 KM po pc ;]...
Filtr K&N
Racing Baffle
Dekat
PC3
zmodyfiowana mapa na yoshimury
no i najlepsze Red_icon_smile Dynotech byl pod wrazeniem mocy na seri Red_icon_wink ponad 2km wiecej niz inne stwierdzili ze jeszcze tak mocnej seryjnej r1 na hamowni nie było Red_icon_wink wiec serducho pieknie bije Red_icon_wink
[Obrazek: 100014301_expnenn.jpg]
GRATULACJE wyniku Red_icon_cheesygrin
napisalem przeciez ze na silniku Red_icon_smile mi wystarcza slowa Damiana ze zajebisty silnik i bardzo mocna jest ,
róznice czuc tak ze zadowolony jestem ogolnie jak na tani" tuning..
powiem tak Damian przeprogramowal mape na yoshimury 2 dni zajelo , wyeliminowali dopalanie spalin zamontowali pc koszta 990 zł + wiadomo dekat , wydechy , udalo sie zalozyc sonde szerokopasmowa do ori dekata tylko troche spilowali sonde ale plus tego ze nie trzeba gniazda dorabiac Red_icon_cheesygrin
łacznie całość wyszla mnie okolo 2400 zł wydechy dekat filtr strojenie pc...
napisz jakie dokładnie różnice po tych modach??? 2400 to też nie mało
Samo strojenie bez niczego od 720 zł się zaczyna w zależności ile czasu na to poświęci, mnie to kosztowało 840 zł

Jeździ napewno lepiej zywsza się zrobiła czuć różnice na górze Red_icon_smile
To ile Ci tych kucy przybyło (2 czy może 3KM). Wykres jakiś niewyrażny jest. Moim zdaniem za tyle kasy to niewarto było.

Tak w ogóle to czy jest sens tuningować silniki atmosferyczne takie jak nasze R1, chyba nie bo za małe przyrosty mocy są.

Ja jak tuningowałem swoje 1.8T w samochodzie to miałem przyrost momentu prawie 100%, no i wtedy to rzeczywiście było/jest widać różnicę. No i było duuuużo taniej i to bez montowanie jakiś dodatkowych rzeczy.

Pzdr.
Waldek
no w RN12 i 19 nie warto tyle kasy sadzić w wynik paru koni więcej
ale jeśli macie KN i przelotowe rury to raczej wskazane by to mapować pod konkretną sztukę i silnik
więc albo nic nie robić albo robić wszystko jak wyżej.
Wg mnie konkretna dobra robota
owszem drogo ale jeśli ktoś chce mieć maszyne dobrze zrobioną tak ma postępować.
RN22 to wiadomo inna bajka.
Wiesz waldi ja wiedziałem że 30 km więcej nie będzie, zależało mi tylko na tym żeby silnik nie dostawał w dupe przez za ubogą mieszankę Red_icon_smile ogólnie mam 5Km więcej :]
Gr4, ja nie krytykuje tylko tak się zastanawiam czy warto było, ponieważ kaska to jednak była niemała w porównaniu do wartości całego motocykla...

Ja jak kupiłem swoją RN12 to miałem tłumiki przelotowe, decat + filtr K&N. Wszystko było niby ok. szła jak burza tylko jak odpaliłem to myślałem, że ogłuchnę (żona mówiła, że mnie słychać było z 5 km -> od razu wiedziała, kto jedzie). No i bez kata to jak odpaliłem w garażu podziemny to tak śmierdziało, że musiałem szybko wyjeżdżać żeby się nie zatruć (raz się nawet włączył alarm, bo garaż jest wyposażony w taką czujkę od spalin). W efekcie sprzedałem tłumiki przelotowe + decat i zamontowałem z powrotem oryginał. Jest trochę gorzej, szczególnie na wysokich obrotach, ale bez przesady dalej nie jest źle.
Zaleta tego jest taka, że teraz nie przejmuje się Policją, że mi mogą niezły mandat wlepić lub zabrać dowód a bez cata to dopiero może być problem jak sprawdzą (spróbuj jechać gdzieś za granicę np. do Niemiaszków to jak Ci dowalą mandat to będziesz musiał sprzedać ten motorek żeby to zapłacić).

Żeby nie było, że rozwiązanie miało same wady to oprócz minimalnie większej mocy to były również suuuuper efekty wizualne. Jak odwiedziłem brata pierwszy raz to żeśmy sprzęta nieźle od razu przetestowali. No i było już trochę ciemno i jak ciąłem tak na max-a na pierwszym biegu to brat mi mówił, że z tyłu to widział ogień (podobno na kilkadziesiąt cm). To akurat mi się nawet podobało... (co prawda to sam nic nie widziałem no, ale zawsze to coś...).

Tak wracając do tego tuningu to czy nie myślałeś nad założeniem jakiegoś turbo?
Jakbyś tak dmuchnął z 0,5 bara to przy tych obrotach, co one mają to byś wtedy zobaczył, co to znaczy przyrost mocy.
Nie wiem czy silnik by to wtedy wytrzymał mechanicznie, ale power-u to byś miał do bólu. Ja się trochę kiedyś tymi tuningami to z kumplem bawiłem i zabawa fajna polecam (byś się zdziwił ile można wycisnąć mocy z niby przeciętnego silnika).

W tym roku zamierzam sprawdzić swoją na hamowni to zobaczymy ile wypluje ten mój standard...

Pzdr.
Waldek
przypuszczam ze do turbo trzeba konkretnych modyfikacji, mysle ze 20-30 tysiecy i jeszcze by mi braklo kasy Red_icon_wink wiec takie zabawy odpadaja zreszta to jest motocykl do codziennej jazdy a nie na 1/4 , w samochodzie spoko bo podwyzszasz tylko cisnienie na turbinie modyfikujesz mape zmieniasz wtryskiwacze.. wiekszy ic dobry filtr i wyciagniesz spokojnie 60-80 KM a nawet wiecej
Dół lepiej ciągnie?
waldi na pewno wszystko ok było z tym silnikiem? też miałem dekat i przeloty i filtr BMC Race i PC3 i nie waliło tak z rury jak mówisz. Głośny był to fakt Red_icon_cheesygrin
Gr4 przyznaj, że moja i tak idzie najlepiej ;p