Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: pojawił sie problem z "2" biegiem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
właśnie dziś bya pierwsza jazda do pracy moto i pojawił sie problem z drugim biegiem. Mianowicie ruszając z pod świateł jedynka do 12 tysi chce wrzucić 2 i nie moge musiałem odpuscic zeszło do ok 4 tysi dopiero płynnie dwujeczka weszła. Czy to oznaka ze już trzeba myślec o robieniu skrzyni ?
pierwsza jaskółka wiosny nie czyni Red_icon_smile
Pojezdzij troche najpierw i przyzwyczaj sie po zimie do jazdy odrazu takiogien na pierwsze jazdy to niedobrze niech wszystko sie rozrusza
Może tylko kwestia regulacji położenia dźwigni - miałem podobnie z przebitą na 3. Problemem okazał się stały nacisk butem na dźwignię zmiany biegów. Regulacja i po problemie.

Zanim zaczniesz się stresować sprawdź wszystko - czasem okazuje się, że poważny problem to jakaś bzdura np. zasyfiała kostka, złe ustawienie dźwigni etc.
to nie był ogień od razu :-) tylko po przejechaniu 5 km hmmm trzeba sprawdzic wszystko bo raczej jakby była wanięta dwójka tryby czy wodziki to albo by wyskakiwała albo by rzęźiło racja ??
racja Red_icon_smile
Miałem raz podobnie w rn09, że też nie chciała wejść 2, a problemów ze skrzynią nie było. Trzeba pamiętać, że przy takich obrotach silnika to już trzeba taką przebitkę zrobić bardzo umiejętnie, a nie na odwal.

Pojeździj trochę i pewnie wskoczysz już umiejętności po zimie i problem zniknie Red_icon_cheesygrin
Ja tak miałem przez nowe buty ze dźwignie podtrzymywalo i był problem ze zmianą na wysokich wyregulowalem ja na nowo i jest ok
ja mialem podobnie z w sowjej RN09, wszystko zniknelo po regulacji, niestety nie na długo bo po kilku pojawily sie podobne oznaki ale na kolejnych biegach 4 i 6 aż zakleszczylo na 6 i tak zostalo, szlak trafil skrzynie i spowodowalo to spore koszty, jak stwierdzil mechanik gdybym zdecydowal sie na naprawe od razu a nie czekal to bym sporo zaoszczedził i zamiast zrobic dwójkę i cos jeszcze musialem kupic całą skrzynie
No to pięknie zaraz sie okarze ze skrzynia do roboty .
a regulacja to co przestawic dzwignie o ząbek na wałku ?
Regulację masz na cięgnie.
Jak to tym ciegnem sie reguluje?
Luzujesz dwie nakretki 10tki i tym precikiem tez chyba kluczem 10tka regulujesz.
No tak wiem tylko chodzilo mi jak to wyczuc ile wkrecic ile wykrecic?
Hehe, no metodą prob, podnies ją trochę pojezdzj itp. Zobacz czy lepiej, jak jeszcze opiera sie na bucie to jeszcze wyżej. Też na poczatku myslalem ze mi skrzynia pada a poprostu wajcha na bucie sie opierała.
A to o to chodzi- aby dzwignia nie byla dociskana do buta moze jest i racja ho mam nowe buty i moze one sa powodem bo nieswiadomie podnosze dzwignie do gory
Dokładnie to jest to o czym na początku pisałem.

U mnie po zmianie butów pojawił się problem z przebitką na 3 i 4 Red_icon_cheesygrin Regulacja i wszytsko git.

Nie może być stałego nacisku na dzwignię w górę bo coś tam się blokuje - może ktoś bardziej ogarnięty wytłumaczy o co chodzi konkretnie Red_icon_smile
No i juz kumam o co kaman. Jutro testy podczas jazdy do pracusi Red_icon_smile sprawdze jak to jest i napsze co zaobserwowalem
Zobacz też, czy nie masz za dużego luzu na samej klamce od sprzęgła. Może się lekko wyciągnęła i nie wysprzęgla Ci do końca?
Luz na klamce jest ze 3-4 mm tak raczej ma byc
Stron: 1 2