Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Mapy do pc3
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Posiadam R1 rn12 i niedawno zakupiłem do niej pc3, oprócz tego w moto filtr K&N wybebeszony katalizator i wydechu przerobione na przeloty, prawdopodobnie jakieś racing baffle, i teraz moje pytanie, czy ktoś ma może mapy do podobnie z konfigurowaniej R1, bo w grywał em różne mapy ze strony ale jakoś za bardzo różnicy nie czuć, a może ktoś na hamowni był takowym sprzetem i ma do strojów mapki; )
Radził bym stroić moto... Gotowiec nie będzie dobrze chodził...
a próbowałeś sam się pobawić? miałem kiedyś moto z pcIIIusb, szukałem też na forach wiary co to stroi itp, połowa wypowiadała się negatywnie, opisywali jakiegoś kolo który tak im poustawiał moto że gorzej szło i więcej paliło Red_icon_tongue heheh

wiesz, sam PC to CI tylko wolne obroty wyreguluje i trochę moc od dołu może poprawić, żebyś czasem nie myślał, że PC da te 15% mocy jak piszą bo to pic na wodę Red_icon_smile
Właśnie chciałem koledze podpowiedzieć że tej mocy możesz w ogóle nie odczuć, nie mówię że parę kucyków nie uzyskasz ale nie spodziewaj się jakiś ogromnych różnic
PC do ustawiania wolnych obrotow i poprawy mocy z dolu? No nie moge... Znowu beka ze smiechu Red_icon_cheesygrin Jak nie macie pojecia jak to dziala, to nie piszcie chociaz bzdur bo jeszcze inni w nie uwierza..

Wszystko zalezy kto stroi moto, jakie ma doswiadczenie i jak to robi. Lub mozecie latac na pelnym ukladzie bez niczego i na ubogiej mieszance ale jak to sie odbija na silniku to juz inna sprawa ;P

Pojedz do kogos kumatego na hamownie, wydaj te 400-500zl i bedziesz mial moto zestrojone. Palcem to mozesz soboie podlubac co najwyzej w... nosie Red_icon_cheesygrin Druga sprawa ze y-pipe i wydechy masz jakies dlubane i gotowca do tego nie znajdziesz. Ludzie niechetnie sie mapami dziela (zwlaszcza jesli sami za nie zaplacili a jak nawet ktos Ci swoja podesle, to i tak nie bedzie to optymalna mapa- zwlaszcza ta od ubogiej wersji USA Red_icon_smile ).

I nie chodzi w strojeniu tylko o wycisniecie maxymalnej ilosci koni mechanicznych jak wiekszosc z Was mysli o hamowni ale co ja tu bede tlumaczyl...
Małe OT...

Zna ktoś Toxic Moto we Wrocławiu? Jestem na etapie rozmów z nimi ale nie znam opinii...
Marider no nie powiesz mi ze PC da 20 koni, te konie idą z przeróbek, pc fakt faktem to wszystko stroi ale jak Np moto ma wszystko seryjne to ile koni takim PC wyciągniesz? Mowa o samym PC który reguluje mieszankę bez ignition module
To mi trochę naświetliliście jak to wygląda, ale taki pc3 raczej nie zaszkodzi (zuboży) mieszanki a raczej wzbogaci, a więc przy mojej sytuacji to chyba to nie zaszkodzi? A teraz z innej beczki, bawił się ktoś ustawianie parametrów c1 c2 c3 c4?? Ja tego nie ruszalem bo nie wiem jakie będą skutki, ale słyszałem ze tym ustala się dawki paliwa na pojedynczy cylinder, prawda to?
ssswer, ja nie napisalem nigdzie ze sam PC3/5 da 20 KM, w zyciu nie ma takiej opcji chyba ze w tuning silnika wsadzisz kilkanascie czy kilkadziesiat tys zl. Tu masz przyklad mojej ex rn19:

http://p1.bikepics.com/2010%5C10%5C18%5C...8-full.jpg

Jedyna roznica miedzy pomiarami to zamontowany PC3 i mapa sciagnieta ze strony Dynojeta.
I udowodnij ze PC3 nic nie daje Red_icon_smile

Co do serii to poszukaj moich wykresow dla rn09 z pc3r czy pc3 usb, wrzucalem je tutaj na forum kiedys. Odnosnie wiedzy zdobywanej siedzeniem na forumach - wierzysz kazdemu "uzyszkodnikowi" ktory wypisuje bajki a wymarzone moto ma co najwyzej na tapecie na monitorze? Red_icon_wink

W wielkim uproszczeniu - jesli sie nie znasz, to lepiej lap nie pchaj w cos czego nie ogarniasz bo mozesz tylko biedy narobic a najgorzej jest po takim "specu" poprawiac.
To muszę się dopytać w salonie Yamahy dlaczego chcą mi sprzedać nową RN22 z pełnym układem akrapa ......chyba chcą żeby silnik zarżnął i kupił nową ?????!!!!!!!!!!
Oj nieuczciwa ta Yamaha nieuczciwa Red_icon_tongue
Rolsob - to taki haczyk na klienta ktory na sportowe koncowki albo tymbardziej na pelny uklad poleci i jeszcze szybciej kupi moto /gdy ma kase a nie chce tylko tylek pozawracac/, tymbardziej jesli ma takie dodatki w cenie i sprzet dlugo stoi a im zalezy na wypchnieciu ostatniego egzemplarza z poprzedniego rocznika np. Zapytaj ich jak sie maja fabryczne ustawienia map paliwa w ECU przy oryginalnym ukladzie wydchowym do AFR po zmianie ukladu na sportowy bo na pewno Power Commandera, Rapida ani Bazzaza z dostrojona mapa Ci juz NIE dorzuca Red_icon_smile I koniecznie napisz Nam tutaj co Ci w ASO odpowiedzieli Red_icon_wink
ależ marider, ja przecież nie napisałem, że nic a nic nie daje
Roland jesli to yamaha Dos Toros to faktycznie nieuczciwa a mechanicy to idioci. Pozdrawiam
Nie.... Yamaha POLAND za nim dawali opcjonalnie pełen układ pytał czy jest potrzebny np. PC5 itp. bo szkodzi nie daje odpowiedniej mieszanki, uzyskałem odp. że nie jest konieczny ponieważ sam on podaję ile potrzeba nawet przy pełnym układzie, mało tego dzwoniłem po różnych części Polski po szpecach nie związanych z salonem Yamahy co posiadają hamownie i profesjonalnie zajmują się strojeniem ,wciskałem im kasę że jak potrzeba to się umawiam i przyjeżdżam i uzyskałem tą samą odpowiedź co w polskich serwisach Yamahy.
ECU skoryguje mieszanke z bardzo ubogiej do ekologicznej (AFR 14,7) ale TYLKO w zakresie zamknietej petli. Poza zamknieta petla silnik bedzie pracowal na takiej mieszance, jaka wyjdzie w fabrycznych dawek paliwa + przelot.
Motokofeina - wytlumacz im co to jest "closed loop" i od czego jest niski TPS oraz jak sie zmienia AFR z obrotami i czym to skutkuje. A takze jaka jest roznica miedzy fabryczna sonda o2 a szerokopasmowa z ktorej ECU nie korzysta Red_icon_smile
Odpowiadam:

Q1. co to jest "closed loop"?
A1: Closed loopd (zamknieta petla) to tryb pracy silnika, w ktorym o skladzie mieszanki decyduje fabryczna, waskopasmowa sonda lambda. Jesli sonda wykryje bogata mieszanke to dawki paliwa sa zmniejszane przez ECU. Jesli uboga - nie robi nic (jesli jest to chwilowe) lub dodaje nieco paliwa. Zamknieta petla obejmuje zakres okolo 70% RPM/TPS i celem jest utrzymanie ekologicznej AFR=14,7.

Q2: od czego jest niski TPS?
A2: nie rozumiem pytania...

Q3:jak sie zmienia AFR z obrotami i czym to skutkuje.
A3: AFR z obrotami zmienia sie tak, jak wynika to z dawek paliwa wyliczonych przez ECU w stosunku do ilosci powietrza zassanego do cylindra. Nie ma stalej zaleznosci AFR/RPM.

Q4: jaka jest roznica miedzy fabryczna sonda o2 a szerokopasmowa z ktorej ECU nie korzysta?
A4: waskopasmowa sonda lambda zna 3 stany mieszanki paliwowo-powioetrznej: uboga (ale nie wiadomo jak bardzo uboga, AFR<14,7), stechiometryczna (i to jest cel do ktorego zmierza ECU podczas pracy w zamknietej petli, AFR=14,7) i bogata (ale nie wiadomo jak bardzo bogata, AFR>14,7). Sonda szerokopasmowa pokazuje dokladne wskazania AFR w calym zakresie, najczesciej miedzy AFR 10-20, przy czym standardowe ECU nie potrafi korzystac z takiej sondy.
Brawo, przyblizyles kolegom podstawy. Teraz wiedze sie zdobywa przeciez po forach lub z google tudziez wiki i na co komu szkoly skoro prosta "matura to bzdura" a studia mgr/inz to czarna magia hehe...

To na dokladke - jaka jest roznica miedzy AFR 12.8 a 14.7?

Dla mnie ustawienie prawidlowej mapy to podstawa po zmianie ukladu czy koncowek z dekatem. Innym sie dziwie, bo na koncowki czy pelny uklad kasa jest a na pc3/5 czy Bazzaza itp do ustawienia mapy i hamownie juz brak.. Tansze odblokowanie ECU za kilka zl to tez "mega" wydatek. O skutkach takich 'oszczednosci' dla silnika nie bede pisal zeby mechanikom chleba nie odbierac a ECU wszystkiego samo nie zrobi Red_icon_smile

ps. z tps chodzilo mi o waskie otwarcie przy niskich rpm z czego najwiecej sie w gruncie rzeczy korzysta, tymbardziej na ulicach.
AFR 12,5-13 - lekki nadmiar paliwa w mieszance, najlepszy moment obrotowy/moc
AFR 14,7 - mieszanka stechiometryczna czyli taka, w ktorej z chemicznego punktu widzenia kazda czasteczka paliwa spali sie. Gorszy moment obrotowy/moc w zamian za czystsze spaliny.

Rozumiem, ze drugie pytanie kierujesz w strone map bazujacych na IAP/MAP? Owszem, bardzo czesto sie z nich korzysta ale ECU przelacza sie na mapy TPS/RPM w okolicy 10% TPS wiec tu nie ma dramatu. Ale przy przelotowych wydechach to wlasnie tu pies jest pogrzebany.

Zasadnicze pytanie brzmi jednak: czy motocykl ma optymalnie jezdzic czy ma miec ladny wykres z hamowni... Niestety wiekszosc pytan ktore otrzymuje brzmi "ile bedzie wiecej mocy maksmalnej?" jakby ta moc byla wazna. Dlatego tez swoja robote nazywam z premedytacja strojeniem a nie tuningiem (choc semantycznie te dwa slowa oznaczaja to samo) bo wiecej fajdy daje lepsza reakcja na gaz niz 3-5 KM wiecej na autostradzie...
Tu masz racje - wazne dla wiekszosci sa magiczne 2 numerki a nie przebieg krzywej.. Jesli jeszcze do tego dochodzi cisnienie w ukladzie wydechowym, ewentualny exup, zaplon itd to sie juz niezle rownanie do rozwiazania robi.. Ale jak sie bawic, to sie bawic - najlepiej dobrze zestrojonym moto ktore ciagnie juz od dolu Red_icon_wink

Ile czasu zajmuje Ci zrobienie mapy na walku i jakie sa koszty? Moze innych to zaciekawi a boja sie zapytac.
Stron: 1 2