Witam.
Ja znów z pytaniem, bo nie miałem wcześniej styczności z w/w filtrem.
Cały filterek umyłem, tzn. popsikałem go tym dołączonym specyfikiem i po 10 minutach spłukałem lekko ciepłą wodą.
Ładnie się wszystko wymyło.
Potem 48H suszenia.
Następnie przystąpiłem do nasączania tym czerwonym olejem.
Mam go w spraju. Naniosłem go na całość, wewnątrz i na zewnątrz(mam okrągły-coś jak szklanka) i teraz tak już stoi ponad 24H i cały czasz jest tak mokry, że co się dotknę to mam całe łapy czerwone.
Czy kiedyś odparuje?
Chciałbym to już zamontować w moto, ale takiego mokrego to chyba nie za bardzo?
Dzięki za pomoc i info.
Pzdr
też używałem ten zestaw do czyszczenia i nasączania tylko, że nie miałem aplikatora w spray'u tylko zwykły, który się wyciska - generalnie tego czerwonego płynu nie powinno się lać przesadnie dużo, filtr może być trochę wilgotny ale lepiej, żeby obciekła ta czerwona breja z niego jak za dużo zaaplikowałeś
Tyle, że u mnie nic nie obcieka, ale jak się tylko dotknę to mam całe łapy ubabrane i nie wiem, czy to kiedyś wyschnie, czy tak ma zostać? Chyba powinno to wyschnąć, bo inaczej może zassać drobinki tego oleju z powietrzem do cylindrów podczas pracy silnika i jazdy.
Nic sie nie stanie, zakladaj i tyle.
to jest gesty płyn, podejrzewam, że taki musi być by efektowniej filtr mógł wychwytywać syfy z powietrza - ryzyko skraplania się jest nikłe. Myślę, że w czasie jazdy i podczas dynamicznego doładowania
filtr jeszcze się wysuszy. Ja u siebie, po nasączeniu filtra i odczekaniu 24h założyłem go i śmigałem - a był na pewno jeszcze wilgotny i zostawiał ślady na rękach niczym kleks w majtach
. BTW. gdzie tam do poczatku sezonu... czemu martwisz sie tym na zapas?
Na Twoim miejscu na razie bym nie wsadzał tego filtra jak trzymasz moto w zimnym i wilgotnym garażu, w przeciwnym przypadku - montuj
W crossach filtr tez jest wilgotny. Montuj i nie wnikaj, nadmiar odparuje jak sie silnik nagrzeje. Mokry moze byc bo pewnie za duzo nawaliles oleju sprayem..
PS: filtr K&N masz "road" czy "race" ®?
Na razie postawiłem koło grzejnika
Moto stoi w garażu, ale nieogrzewanym i obawiam się aby ten olej nie skrystalizował się przy niskiej temp.
Nawet jeśli by coś zassało to przecież smar i nic nie zaszkodzi w takiej mikro ilości. Też miałem ślady na rękach jak wypsikałem swój filtr K&N .
Czyli przyjmuję, że tak ma być
Dziękuję wszystkim za info.
Z obu stron psikales? A nie powinno się tylko z jednej? Mi zestaw k&n przyszedl w zeszlym tyg i tez musze go wyjac i wyczyscic oraz naoliwic, ale wydaje mi sie ze tylko z zewnetrznej strony trzeba go oliwic tak w crossie robilem. Jesli zle mowie poprawcie mnie
To prawda. Nasaczyc od strony prądu świeżego powietrza.
Ja oparłem się na tym co napisali użytkownicy RR, bo tam jest właśnie taki głupi filtr. Nie ma opcji, aby dobrze go nasączyć od środka, a właśnie od tej strony idzie powietrze w kierunku na zewnątrz filtra.
Więc popsikałem go dokładnie od zewnątrz i tyle ile dałem radę od środka.
tak wygląda ten filtr(foto zapożyczone):
Zastawia mnie to, że gdybym nie miał dozownika w aerozolu to nie ma opcji abym nasączył go właśnie od wewnętrznej strony.
Jeśli nasączyłem do wew i nazew. to za dużo i może lepiej umyć go jeszcze raz i ponownie nasączyć, czy nie można tego przedobrzyć?
Marider, to powinni jak w WD40 dawać takie rurki w zestawie. To nie pieniądz taka rurka, a KN tani nie jest, więc może uznali że wystarczy napsikać do środka tyle ile się da
Zebrałem (delikatnie przykładając) nadmiar ręcznikami papierowymi i jest ok. Dziś wieczorem montaż
Dobra temat już ogarnięty
Dziękuję wszystkim za pomoc!
a ja z innej beczki mam kn ,wyjme filtr umyje wyschnie i czym nasaczyc moge delikatnie olejem silnikowym niwmam zestawu kn wiem koszt 50zł ale wydatki spore opony ,lklocki gadzety w ostetacznosci umyty filtr czym nasaczyc......jakim olejkiem
Sruba podjedz do mnie to ci sikne moim co mam. Duzo nie trzeba
Jak juz tak musisz mozesz tanszy olej w sprayu do filtrow kupic ale nie silnikowy
tak zapytałem bo wiem ze mój kn wymaga mycia i nasaczenia od nowosci ok 1500km ale wydatki na ten sezon spore
opony 1000
klocki 300
korek ewotech 150
olej filtr 200
inne ok 500 kwestia gdybym miał ten olej gdzie kupuje inne gadżety ale niema musi osobno nabyć
moze zrezygnuj na razie z korka ewotech
kuo zestaw do czyszczenia i naoliwiania k&n lub może ktoś ze znajomych Twoich ma i użyczy Ci do nasączenia