Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: rozrzad rn12,wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam wymieniam rozrzad w rn12,sam łancuszek narazie,napinacz na wiosne bo z samym łancuchem jest deko zabawy łancuch zakóty jest

poprawcie jak cos,a tak mam zamiar zrobic
odkrecam dekiel impulsatora,pokrywe zaworów odkrecam 1 wałek rozrzadu zdejmuje stary łancuch zakładam nowy
ustawiam na GMP 1 cylinder znak na impulsatorze na przecieciu karterów a góra znaki na kołach musza byc równe w studni tzn równo z głowica tak krótko dodajcie cos jak wy to załatwiacie juz wymieniałem to w fz1
czy 1 wałek wystarczy odkrecic, czy potem na wiosne moge podejsc do moto odkrecic napinacz załorzyc nowy bez rozbierania pokrywy głowicy ....czekam na wasze info ...
Jest po krótce tak jak mówisz z jedna małą różnicą: jeżeli założysz nowy łańcuch z uszkodzonym napinaczem to nowy łańcuch w tempie ekspresowym przestanie być nowym łańcuchem. Chyba że mówisz o zimowaniu motocykla a na wiosne napinacz. Wtedy bez problemu tak mozna zrobić.
pozdro
srubar, a manual zaleca co ile kilometrów wymianę? Jaki jest koszt wymiany łancucha i napinacza?
OT - niestety coś mi się popsuło podczas łączenia postów srubar1 i musiałem odtworzyć kilka jego wpisów... sorrrki Red_icon_sad
(ale tak na przyszłość - srubar1 jeśli chcesz coś dopisać w wątku, to zrób edycję poprzedniego posta, jeśli Twój jest ostatni, bez dopisywania kolejnego/nowego pod spodem, thx)

panowie i jak ztym rozrzadem
porównanie starego łancuszka z nowym tj jakies 4mm wiecej dla starego
wyminiam terz łancuszek napinacz wiosna to 5min pracy
nieda sie wcisnac lancuszka ,bez zdiecia wałków
zdiołem je
impulsator znak t na kartery
walek scacy kropka na kole równa z głowica
wydech tak samo
ale problem powinno byc na 1 cylku pozamykane zawory wszystkie a wydech ja mam otwarty pomorzcie.
czy te otworki na2 wałkach,musza byc na górze,i równo z strzałka na mostku,czy 1 cyl musi miez zamkniete zawory


więc panowie tak to ustawiłem
znak t wału na łoczeniu karterów ,a tłok 1 od altka stony w gmp
wałki rozrzadu tymi otworkami do góry i narówni ze strzałkami na mostkach
wtedy krzywki 1 cylindra skierowne sa od siebie \....../,i zawory wszystke zamkniete
obracam wałem niema kolizji tłoka z zaworami
ale połozenie znaków na kołach maja inne pozycje od wydechu prawie na szczycie,a scacy na dole
nieidzie zgrac znaków na kole ,znaków otworów wałków na górze
czy na kołach znaki musza sie pokrywac,czy wazniejsze jest to ze te otwory wałków sa na up a nie znaki koła zebatego wałka
poradzcie
lub przetłumaczcie jak to podaje manual .ja tak wywnoskował po obrazkach.dzieki z góry.pomorze ktoś....


to nikt niewie ,choc z manuala sensownie ,bo słownik wiadomo jak tłumaczy
czy to az tak wiele,czy wy wszyscy tylko do aso z moto...niewierze