Witam posiadam r1 z 99'r. Problem jest nastepujacy: gdy odpale zimna maszyne poczekam az temp. troszke skoczy zaczynam jechac i po chwili zaczyna sie palic kontrolka od poziomu oleju. Staje chwiel chodzi na wolnych i gasnie kontrolka. Ruszam i niby jest wysztko ok ale czasami jak wracam poznym wieczorem gdy temp. spdanie tak do 65 stopni potrafi sie zaswiecic... Powiem ze poziom oleju jest miedzy min a max.. wiec niby wszystko oki... Mial juz ktos tak i jaka moze byc tego przyczyna?? Odlac oleju czy jak??
(2011-05-23, 04:40 PM)truki napisał(a): [ -> ]Mial juz ktos tak i jaka moze byc tego przyczyna?? Odlac oleju czy jak??
przywitac się z ekipą na forum? czy może pokazać zdjęcia swojej maszyny?
" Witam mam problem pomozcie a wiecej mnie nie zobaczycie "
Jesli stalo sie to po wymianie filtra oleju moze to byc problem z cisnieniem - np byl wadliwy, pozatym jak juz to dolac olej a nie odlewac
kontrolka nie zaswieci Ci sie z nadmiaru a raczej niedomiaru. Jesli dolanie nie pomoze - zmien filtr albo sprawdz czujnik cisnienia.
p.s - znajac zycie pewnie zatarl sie wal albo obrocila panewka
i tyle go widzieli
tak to juz w zyciu bywa
panowie sprawa jest prosta pierwszy post z pytaniem co to może być po prostu olewamy i nic nie piszemy ,może się nauczą że u Nas nie jest tak łatwo
ale Ja lubie pomagac
ja też lubię pomagać i staram się to robić za każdym razem ,jeśli wiedza oczywiście mi na to pozwala ale niestety w tak specyficznym gronie kultura powinna być
ale dobra nie ma co płakać,pozostało obserwować hehe
ehhh dzisiaj w drodze do pracy zaswiecila mi sie kontrolka poziomu oleju. Zszedlem, postawilem motocykl do pionu i pierwsze co robie patzre na stan - w pionowej pozycji okienko jest puste!!! odrazu zawinalem do domu zlapalem swojego motula 300v i dolalem ok 300ml bo tylko tyle mialem i jeszcze okienko nie bylo w 100% pelne. Czy to normalne ze mogl mi tyle wypic jesli od ostatniej wymiany zrobilem ok 4000km ? Dodam ze na codzien jezdzac trzymam go tak na 6-9tys czasami przeciagam do 11-12 max
czy nasze Rłany maja jakis dopuszczalny poziom pochlaniania oleju?
chyba musze swoja na odwyk dac... bo nie dosc ze pije duzo paliwa to jeszcez sie za olej bierze... nie zna umiaru skubana
ja na 6tys dolałem 250ml wiec nie jest zle a moj przebieg 34600
naturalne ze jak sie kreci wysoko olej pojdzie, moj kolega ma Cebre z 2008 roku litr i kreci ja do odciecia na 6 tys musi dolewac ok 1.5 litra oleju tak mu pije, wiadomo cos za cos.
to dobrze... zmartwilem sie ze silnik mi sie konczy
spokojnie nie konczy ci sie
jak mi sie FZR'a konczyła brała poł litra oleju na 100km nie wyrabiałem na olej:]
Hm ja w ty sezonie zrobilem prawie 3 tys krecac na 6-9 tys oczywiscie zdaza sie ze odwiedzam okolice czerwonego pola , a poziom oliwy taki sam . dodam ze hulam na Rn09
ehhh dzisiaj znow sprawdzilem stan oleju i oczko w pionie ponownie bylo puste ( moze minimalnie cos switalo ) nie wiem co sie dzieje ... nie katowalem jej praktycznie w ogole ;/
fałszywy alarm
nie wiem co mnie podkusilo zeby sprawdzic 5 sekund po odpaleniu silnika jak juz zassała pompa
Ogólnie poziom oleju powinno się sprawdzać po ok. 5min od zakończenia jazdy.
Mi np. rn12 nie brała ani ml oleju(od wymiany do wymiany) choć miała 22tyś przebiegu.