Witam
Brat kupił niedawno FZ1 i ma mały problem - na przejażdżce testowej nie rozpędzał jej za ostro, ale teraz wyszło że v-max to 237km/h i więcej nie chce iść. Wiem, że tu o R1 się gada, ale silnik jest bardzo podobny więc może ktoś wie co mu jest - ogólnie przyspiesza bardzo dobrze i nie ma żadnych dziur w obrotach, tylko ta prędkość troche za niska. W dowodzie wpisane 110kW, więc teoretycznie powinno być OK.
Dzięki za sugestie.
Przy jakich obrotach ma ten v-max?
Coś koło 8-9 tys, ale mówi że dokładnie nie spoglądał wtedy na obrotomierz.
A na luzie obroty idą więcej niż 9 tys?
Coś mi tu nie gra, bo obroty powinny iść do ok. 11,5 tyś.
W mojej FZ1 Fazer z 2006 roku wychodziło coś około 272km/h o ile dobrze pamiętam.
bo tak powinno być Koczis
Drzewo, może niech sprawdzi czy są jakieś błędy
tu masz instrukcję
- kluczyk w stacyjce, zapłon na OFF
- trzymając wciśnięte przyciski RESET i SELECT, przekręć kluczyk na ON, po około 8 sekundach wyświetli Ci "dl"
- puść przyciski i wciśnij jeszcze raz oba na 2 sekundy dopóki nie zobaczysz "d01"
- gdy już zobaczysz, resetem (w tył listy) lub selectem (do przodu) znajdź pozycję d61 i poczekaj 30 sekund, powinno wyświetlić błędy jeśli jest więcej niż 1 to co 2 sekundy będzie się zmieniał numerek na inny więc dobrze mieć coś do zanotowania
możesz też sam usunąć błędy
- przechodzisz do pozycji d62
- przestawiasz zapłon na ON na 5 sekund
- później spowrotem na OFF
i możesz jeszcze raz dla pewności przejść do d61 sprawdzić czy usunęło błędy
Ok. Dzięki za wskazówki - posprawdzy dzisiaj obroty i bledy, a jak to nie pomoze to sie pidjedzie na hamownie sprawdzic czu nie jest zblokowany do 106 KM bo wiem ze byly takie b lokady w fz1kach.
Wyszły błędy 22 i 30, ale sie nie kasują. Na razie nie mam dostępu do kompa wiec nie sprawdzę co to jest. Jakby ktoś miał pod ręką manual to będę wdzięczny za opis błędów.
Ok. Dzięki wszystkim
mimo wszystko wygląda ze moto jest po prostu zablokowane do 106 Km i czeka go odblokokowanie.
22 - jak Kafel napisał, czujnik powietrza wlotu, jak jest uszkodzony to przyjmuje jedną temperaturę dla komputera 20C
a 30 - wg. kodów, czujnik przechylenia się załączył po glebie i moto nie powinno odpalić według tej tabelki
z tego co widze ten Fazer jest zablokowany na ECU.
a fz1 niekasóje sie czasem jak w r1
wchodzimy w d62 i nie kluczykiem ,lecz przyciskiem w on i skasowane
w r1 mozna wten sposób sprawdzac działamie czójników np tps,przepóstnice,wentylatory,czy przekazniki
wybierajac d iles tam i przyciskiem i juz wiadomo.....
Diagnoza okazała się słuszna. Wczoraj brat był na hamowni i faktycznie zdławiony do 107KM - do 9,5 tys moc rośnie, a potem na wykresie zostaje pozioma krecha i stąd taki niski vmax
Dzięki wszystkim za wskazówki, teraz wszystko wiadomo
wrzucisz wykres dla ciekawosci ?
244 to ja Fazerem FS6N jechałem czyli 600 ccm
wiem, wiem że 600 tyle leci
Ale 1000ac ma inne przełożenia i widocznie przy 107KM nie poleci zbyt wiele.
(2013-06-15, 01:28 PM)incom napisał(a): [ -> ]wrzucisz wykres dla ciekawosci ?
Nie ma problemu. Wieczorkiem zrobie fote i dodam
no to używany komp z wersji EU i będzie śmigać, chyba że ktoś odblokowuje francuskie ECU
Z odblokowaniem nie ma problemu, tylko troche kasy trzeba wyłożyć - ok. 800 PLN i śmiga na pełnym ogniu
Na szczęście nie ma tak bardzo ograniczonego momentu, więc jak na razie daje rade.
Załącznik z wykresem z hamowni jest w tym poście
Mogę go odblokować za 500zł. Robiłem już kilka sztuk.
Dzięki za pomoc, ale odblokowałem go za 50 PLN
Pin nr. 19 z podłączyć do masy, potem pare kliknięć na zegarach(instrukcja dostępna na youtube) i gotowe
Moto lata pełnym ogniem