Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: olej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam, mam motocykl r1 rn09 2003.
chcial bym sie dowiedziec odnosnie zmiany oleju. poniewaz wycieklo mi troche, nie wiem ile. Czy zmienia sie na cieplym silniku i lepiej dolac troche nagrzac go, spuscic i zalac nowym czy odrazu na zimnym zmienic ? oraz czy motul 5100 10w40 ester bedzie odpowiedni ? nie mam pojecia jaki wczesniej byl lany i nie bardzo mam jak to ustalic.
wymiana oleju: lekko rozgrzewasz silnik (bez przesady żeby się olejem nie poparzyć) żeby szybciej zleciał możesz też na zimnym, podstawiasz miske do której ma ściec olej, odkręcasz śrubę i zlatuje. Zakręcasz, wlewasz nowy, sprawdzasz poziom, uruchamiasz na chwilę, znowu sprawdzasz poziom po pewnym czasie.

Jak to nie wiesz ile? nie masz widoku na oczko z prawej strony pod deklem sprzęgła? aby nie było poniżej dolnej kreski, jeśli jest to dolej, najlepiej do górnej kreski a nie między nie

Jeśli nie wiesz co było lane 5100 będzie ok moim zdaniem
ok, dzieki za odpowiedz. zmienie na zimnym bo mam duzo czasuRed_icon_smile
Ja zawsze zmieniam na cieplym oleju a nawet bardzo cieplym i pietaj by nowy filtr zalac olejem zanim wkrecisz. I sorry ale 5100 to moim zdaniem marny olej zdarzylo sie na nim ze sprzeglo sie kleilo. Wiec lepiej zalej cos lepszego
(2013-06-03, 02:12 AM)ToR_GT napisał(a): [ -> ]Ja zawsze zmieniam na cieplym oleju a nawet bardzo cieplym i pietaj by nowy filtr zalac olejem zanim wkrecisz. I sorry ale 5100 to moim zdaniem marny olej zdarzylo sie na nim ze sprzeglo sie kleilo. Wiec lepiej zalej cos lepszego

Zgadzam się co do samej wymiany, wymieniać po ówczesnym rozgrzaniu silnika ale co do 5100 już się nie do końca zgodzę. Osobiście mam dobre zdanie na jego temat.
(2013-06-03, 06:32 AM)darqvader napisał(a): [ -> ]
(2013-06-03, 02:12 AM)ToR_GT napisał(a): [ -> ]I sorry ale 5100 to moim zdaniem marny olej zdarzylo sie na nim ze sprzeglo sie kleilo. Wiec lepiej zalej cos lepszego

Zgadzam się co do samej wymiany, wymieniać po ówczesnym rozgrzaniu silnika ale co do 5100 już się nie do końca zgodzę. Osobiście mam dobre zdanie na jego temat.

Mi w paradzie jakieś dwa miesiące temu właśnie na 5100 sprzęgło się "skleiło". Ojbaw był taki, że kompletnie brakło sprzęgła. Dokładnie nie wiem co było przyczyną ale za pewne to, że moto rozgrzane, klamka wciśnięta i odkręcanie manetki (jak to w paradzie)....

A wymianę lepiej zrobić na rozgrzanym silniku...
Siemasz, tutaj masz jedną z wypowiedzi z wątku na naszym forum jak prawidłowo wymienić oliwe. Dyskusja na temat czy kręcić rozrusznikiem po wymianie oleju ale jeszcze nie z zamontowanym filtrem w celu usunięcia z magistrali resztek starego oleju w którym morze być syf i jakieś opiłki metalu. . .Ogólnie większość poparła tą metodę więc warto żebyś poszukał tego wątku i sam przeanalizował czy też powinieneś tak zrobić. Ja jak będe zmieniać oliwe to prawdopodobnie tak uczunie Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Pzdr

'' -odpalamy motocykl na starym oleju żeby troszkę podgrzać go i żeby lepiej spłynął
-spuszczamy stary olej odkręcając korek w misce olejowej odkręcając stary filtr oleju i korek w sprzęgle
-czekamy aż stary olej dokładnie ścieknie
-zakręcamy korek spustowy w misce olejowej
-zalewamy nowy olej przez otwór w sprzęgle do momentu aż w oczku będzie oleju przy górnej kresce
-kręcimy (bez założonego filtra oleju) z 2 sekundy rozrusznikiem (jak silnik odpali to szybko gasimy)
-wycieramy nowy olej który wyciekł z miejsca filtra oleju
-zakładamy napełniony świeża oliwą filtr nie zapominając nawilżyć uszczelki
-odpalamy silnik żeby troszkę pochodził
-jeżeli jest taka potrzeba dolewamy oleju do górnej kreski w oczku
-zakręcamy korek w sprzęgle i cieszymy się z PRAWIDŁOWEJ wymiany oleju"
witam serdecznie!
zgadzam się w pełni z wyżej opisaną metodą wym.oleju,ale czy taka sama procedura odnosi się do wymiany oleju z pozostawieniem starego filtra?chodzi mi głownie o to czy muszę demontować stary filtr kręcić rozrusznikiem aż pojawi się tam olej(w celu odpowietrzenia)i przykręcić ponownie(stary)filtr? z góry dziękuję za odp.
A nie lepiej wymienić filtr od razu? chyba że jest w miarę nowy. Szczerze powiem że te odpowietrzanie nie ma sensu, ponieważ zakładając nowy filtr będzie w nim powietrze nawet jak wlejemy do niego trochę oleju. Ja polecam olej Silkolene Comp 4.
mdwip Po pierwsze to do przywitalni po drugie nie muszisz kręcić rozrusznikiem ......
PS Tor jaki ma cel lanie oleju do filtra ?
Rolsob, jak wlejesz do filtra to przy pierwszym uruchomieniu olej szybciej dotrze do smarownych elementów i silnik nie będzie chodził "na sucho".
Ale sami sobie przeczycie ...ahhh dobra
Wystarczy że zakręcisz rozrusznikiem i olej będzie w filtrze ....
Silnik na sucho nie będzie chodził bo cały olej nie zlatuje z silnika i tak, zawsze coś zostanie w wale i w zakamarkach, nawet w manualu jest napisane że więcej oleju wchodzi do całkiem suchego silnika. Najwyżej może pracować z nieco mniejszym ciśnieniem oleju ale przez te pare sekund to naprawde się nic nie stanie. Jak moto postoi kilka dni to w kanałach też już oleju nie ma i pracuje na "sucho"? Red_icon_cheesygrin A najlepiej to jak się wymienia olej po prostu wykręcić śrubkę z głowicy która jest na końcu magistrali olejowej i wiadomo kiedy olej będzie pod ciśnieniem Red_icon_wink
myślę że olej po dłuższej przerwie nie spłynie do końca ponieważ lepsze filtry posiadają zawory zwrotne,po wymianie oleju układ może się zapowietrzyć(było na forum to zagadnienie)co innego gdyby była kontrolka od ciśnienia oleju a nie od poziomu,podobno jest gdzieś magistrala którą można odkręcić i sprawdzić(RN 22) ale gdzie to nie wiem?przydałoby się żeby ktoś wrzucił jakieś zdjęcie(gdzie to się odkręca)bo za każdą wymianą oleju trzeba się wk.....ć.pozdrawiam
Pisałem o tej śrubce w głowicy dwa posty wyżej, ja mam RN01 i jest ona po lewej stronie głowicy, w manualu jest ta śrubka opisana, jak robiłem remont skrzyni to ją odkręciłem właśnie do pierwszego odpalenia, silnik był cały suchy i czekałem może z 3 sekundy zanim olej poleciał pod dość konkretnym ciśnieniem Red_icon_cheesygrin

W RN01 ta śrubka do sprawdzania ciśnienia oleju jest tu na stronie 3-27
http://pl.scribd.com/doc/6363762/Yamaha-...al-4XV1AE1
A jski olej p[olecacie do rn12 57 tys przebiegu,zalany standart motul 5100
syntetyk
300v
7100
yamallube jaki jak juz
10w
15w
czy zostac przy motulu 5100