Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Sprzęgło RN 19
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Panowie, mam pytanie. Kupiłem używaną RN 19 z przebiegiem ok. 10000 km i niepokoi mnie praca sprzęgła.. Nie miałem wcześniej styczności z R1 więc nie wiem, czy to normalne. Mianowicie chodzi o fakt, że sprzęgło bierze na samym końcu, dosłownie. Czy to normalne w tym modelu? Czy sprzęgło jest już do wymiany? Nie mam pojęcia, jak ostro jeździł poprzedni właściciel.. Druga sprawa, wiem, że temat niejednokrotnie poruszany, aczkolwiek, czy to normalne, że sprzęgło na luzie, po wciśnięciu klamki chrobocze? Po wrzuceniu pierwszego biegu wszystko cichnie. Planuje jechać w dłuższą trasę i chce mieć pewny sprzęt. Proszę o Waszą opinie Red_icon_smile
Pozdrawiam LWG
a masz delikatny luz na lewarku sprzęgła czy jest napięty jak baranie jaja? Lewarek powinien mieć luz (free play) 10-15mm i wtedy wrażenie łapania na samym końcu powinno się zmniejszyć Red_icon_wink a co do chrobotania to też tak mam... powołując się na Czarną Diablicę - to przez sprężyny sprzęgła (ale da się z tym jeździć Red_icon_wink ). Pilnuj tarcz czy nie ślizgają
powitalnia świeżak...
Jak rozpoznać czy tarcze ślizgają ?
Ciemny jestem w takich sprawach trochę a dobrze mieć wiedzę Red_icon_wink
Dzięki wielkie za odpowiedź Pewus! Red_icon_smile Jest lekki luz, wydaje mi się że wszystko jest ok, jeśli chodzi o naciąg . Sprzęgło łapie gdzieś po puszczeniu 3/4 klamki..
no i klamkę naciągu linki się reguluje wiec lajt
Own3r jak obroty rosną a prędkość nie to ci się sprzęgło ślizga, tak najprościej jak można to opisać Red_icon_wink
Dzięki wariat za wytłumaczenie Red_icon_wink
(2013-05-14, 02:32 PM)Own3r napisał(a): [ -> ]Jak rozpoznać czy tarcze ślizgają ?
Ciemny jestem w takich sprawach trochę a dobrze mieć wiedzę Red_icon_wink

można sprawdzić też czy ślizga w następujący sposób - stoisz, wciskasz sprzęgło jak masz wrzucony bieg (np. 1) i ostra przygazówa... jak motocykl będzie chciał się wyrwać z miejsca to też już jest problem Red_icon_smile. Ja mam jeszcze takie jaja dodatkowo z tarczami (pisałem o tym w innym wątku), że jak silnik utrzymuje przez długi czas wysoką temperaturę (np. w paradzie motocyklowej) to zwiększa mi się "free play" na klamce - aż w końcu klamka w ogóle już nie wraca i nie mam sprzęgła Red_icon_wink (na szczęście tylko raz mi się tak zdarzyło ale parada była naprawdę ekstremalna dla motocykli Red_icon_wink ). Muszę je wymienić przed następną...