Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wymiana sprzęgła RN01 / RN04 / RN09
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Z uwagi na to, że ostatnio zmieniałem u siebie (RN09) sprzęgło postanowiłem zrobić fotki i wrzucić na forum. Bo pewnie są tacy użytkownicy forum którzy chcieli by zrobić to samemu, ale nie wiedzą czy dadzą rade. Nie ma nic skomplikowanego. Mam nadzieje, że komuś się to przyda.

1. A więc po ściągnięciu owiewek z prawej str. odczepiamy linkę sprzęgła.
[Obrazek: dsc0266dd.jpg]

2. Imbusem 5mm odkręcamy 8 śrub mocujących dekiel sprzęgła.
[Obrazek: dsc0267dd.jpg]

3. Po ściągnięciu dekla mamy koszyczek sprzęgła. Odkręcamy 6 śrub M6.
[Obrazek: dsc0268psz.jpg]

4. Ściągamy sprężynę talerzową.
[Obrazek: dsc0269tq.jpg]

5. Następnie ściągamy docisk.
[Obrazek: dsc0270ew.jpg]

6. Ściągamy 7 tarcz i 6 metalowych przekładek.
[Obrazek: dsc0271sx.jpg]

7. Zostaje nam jedna przekładka i jedna węższa tarcza zabezpieczona cieniutkim drutem dookoła koszyczka sprzęgła wewnętrznego.
[Obrazek: dsc0274ty.jpg]

8. Wypychamy zabezpieczenie np. śrubokrętem.
[Obrazek: dsc0272ym.jpg]

9. Ściągamy ostatnią przekładkę i tarczę.
[Obrazek: dsc0276vi.jpg]

10. Mamy wszystko gotowe do zakładania nowych tarcz.
[Obrazek: dsc0277uq.jpg]
11. Trzeba pamiętać żeby nowe tarcze wcześniej namoczyć w oleju minimum 24h.
[Obrazek: dsc0278es.jpg]

12. Jak to było w moim przypadku zakładałem od razu nowe przekładki.
[Obrazek: dsc0279xs.jpg]

13. Po założeniu pierwszej tarczy (węższej) i przekładki z powrotem zakładamy zabezpieczenie. Tu musicie mi wybaczyć nie zrobiłem foto z zabezpieczeniem.
[Obrazek: dsc0280je.jpg]

14. Reszta 7 tarcz na przemian z 6 przekładkami.
[Obrazek: dsc0281ks.jpg]

15. Docisk.
[Obrazek: dsc0282em.jpg]

16. Sprężyna talerzowa.
[Obrazek: dsc0283hg.jpg]

17. Podkładka i 6 śrub M6. Ten wodzik (nie znam fachowej nazwy) ustawiamy frezem w stronę tylnego koła.
[Obrazek: dsc0284xu.jpg]

18. Zakładamy nową uszczelkę, zakładamy dekiel i ustawiamy wodzik dekla w takiej pozycji jak był przed demontażem.
[Obrazek: dsc0284xu.jpg]

19. Przykręcamy dekiel. Ustawiamy odpowiedni luz na lince sprzęgła. Stawiamy moto na stojaku przy wbitym pierwszym biegu z wciśniętym sprzęgle koło stało w miejscu. POZDRO PrzyjacieleRed_icon_cheesygrin
Dzięki przyjacielu za Twój trud. Pewnie się przyda komuś
doskonala instrukcja. wielkie dzieki
Super! Ja też mam mnóstwo zdjęć porobionych z napraw i w najbliższym czasię zrobię podobne tutoriale Red_icon_smile
w rn01 jest odrobine inaczej , sam sprawdzałem Red_icon_smile
(2013-04-21, 09:24 PM)Maciek0407 napisał(a): [ -> ]w rn01 jest odrobine inaczej , sam sprawdzałem Red_icon_smile

W takim razie przepraszam. Zmieniałem kiedyś w swojej RN04 i było dokładnie tak samo...
(2013-04-21, 09:24 PM)Maciek0407 napisał(a): [ -> ]w rn01 jest odrobine inaczej , sam sprawdzałem Red_icon_smile



no chyba don't!!! nawet na docisku masz kod 4xv(oznaczenie z rn01) to jak moze byc inaczej jak te same czesci???
jak dla mne zajebiście Red_icon_cheesygrin DZIĘKÓWECZKA BACA .
Super. Dzieki;-)
a jezeli pada kosz sprzeglowy to wtedy sie go wykreca po wyjeciu tych plytek, tak?
A zapytam jeszcze. Skad wiadomo ze kosz sprzeglowy padniety a nie tarcze?
Super opis i zdjęcia zapomniałeś tylko jeszcze dodać jakim momentem się dokręca śruby które trzymają sprężynę z tarczami i kape sprzęgłaRed_icon_smile
(2013-04-22, 06:27 AM)montoya napisał(a): [ -> ]Super opis i zdjęcia zapomniałeś tylko jeszcze dodać jakim momentem się dokręca śruby które trzymają sprężynę z tarczami i kape sprzęgłaRed_icon_smile

Tutaj muszę się przyznać, że robiłem to na wyczucie.
(2013-04-22, 04:09 AM)pawko81 napisał(a): [ -> ]Super. Dzieki;-)
a jezeli pada kosz sprzeglowy to wtedy sie go wykreca po wyjeciu tych plytek, tak?
A zapytam jeszcze. Skad wiadomo ze kosz sprzeglowy padniety a nie tarcze?

* Koszyczek sprzęgłowy wychodzi po odkręceniu tej dużej centralnej nakrętki.
*W moim przypadku wiadomo było, że tarcze bo kosz nie hałasował tylko ciągło sprzęgło.
Brawo dla Bacy, super to pokazałeś
Jakbyś wstawił to tydzień wcześniej to bym serwisówki nie musiał szukaćRed_icon_tongue konkretnie to przedstawiłeś na pewno się przyda
Mam pytanie bo przymierzam sie do wymiany sprzegla przed wyjazdem do brna a pytanie to w jakim oleju trzeba moczyc chodzi mi oto czy trzeba spuszczac olej i w nim moczyc czy wystarczy kupic litr oleju i w nim wymoczyc tarcze.
Wystarczy litr oleju i lepiej będzie gdy ten olej będzie nowy. Tylko zrób tak żeby wszystkie tarcze były zamoczone.
Dzięki za pomoc.
Na mojej rn12 przejechane jest prawie 34000 km. Wyraźnie słychać sprzęgło,więc pewnie trzeba wymienić również i koszyk. Wiecie może jaki to koszt i czy wymiana różni się bardzo od tego co przedstawił BaCa ?