Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: rozrzad
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam orientuje sie ktos jak sprawdzic łancuch rozrzadu rn12,mam wrazenie ze hałasóje mi,tak w okolicy 5000rpm mam takie bzzzzzzz potem silnik zagłusza
jak wogóle mierzyc łancuch jekie wymiary,ilosc ogniw mam nalatane 40000 na 2 silnikach wiec nipowinno,zwory robione sezon temu,słyszałem ze nieszczelnosc głowica kolektor daje podobne obiawy exup ok wyregulowany
wiem najlepiej zdiac pokrywe zaworów i sprawdzic luz łancucha miedzy wałkami dobry to sposób.
jak dobrac nowy łancuch jaki dida z jakim oznaczeniem najlepiej prosze o porADE.CZY PO WYMIANIE USTAWIAC ZAWORY NA NOWO.mozejakis link z manuala jak zbadac rozrzad.naped wiem jest w serwisówce ale od rozrzadu nic niema prosze o opinie z autopsii.pozdrawiam bo sezon juz mamy.
No innego sposobu niema. Zrzucasz chłodnice, dekielek zaworow, obracasz wałem i sprawdzasz łańcuch.
Do zaworów się nie dotykasz więc nie musisz ich znowu regulować ale dla pewności sprawdź luzy jak już będziesz miał je na wierzchu.
Temat byl poruszany już wiele razy i jest oklepany.
Exup może być zużyty i przez to halasować (na jakiś czas pomaga delikatne poluzowanie linek).
Zyżycie rozrządu sprawdzasz po zużyciu ślizgów itd. Red_icon_smile
comasz pod pojeciem zurzyty exup,rozbierałem go by nasmarowac linki maja luz z 4mm działa ok robiac test....

an rozrzad wiem jak slizgi kitowe cos nietak mam idealne ale bazójac na slizgach niewiadomo jak łancuch
reasumójac po zdieciu dekla łapiac za naped ile ma miec luzu,ile da sie go uniesc,jaki winien byc luz 1mm,2,3
dodam ze mam obiawy takie jakby gwizdanie rosnie z obrotami,i takie bzzzzzzz ,metaliczne jakby drganie blaszki przy 5000rpm
Może Ci się wydaje że coś nie w porządku i szukasz dziury w całym. R1 tak gwiżdże
wiem taka horoba po zimie ,dbam o moto,serwis ale symptomy jak sie łapie sam wiesz ,nie czekac az urwie to czy tamto.bezawaryjnosci .pozzzz
(2013-04-18, 07:21 PM)srubar1 napisał(a): [ -> ]comasz pod pojeciem zurzyty exup,rozbierałem go by nasmarowac linki maja luz z 4mm działa ok robiac test....

an rozrzad wiem jak slizgi kitowe cos nietak mam idealne ale bazójac na slizgach niewiadomo jak łancuch
reasumójac po zdieciu dekla łapiac za naped ile ma miec luzu,ile da sie go uniesc,jaki winien byc luz 1mm,2,3
dodam ze mam obiawy takie jakby gwizdanie rosnie z obrotami,i takie bzzzzzzz ,metaliczne jakby drganie blaszki przy 5000rpm

co do exupa to serwisówka mówi, że ma być mniej niż 4 mm, a test z kluczyka nie jest wg mnie dobry, poniewaz po odpaleniu silnika i zgaszeniu pozycja exupa jest inna niz "na sucho" i własnie ustawialem po gaszeniu silnika i teraz pracuje plynniej i lepiej. Spróbuj w ten sposob pogrzebac moze to coś da w Twoim przypadku
mam tak ustawiony exup ze po tescie,miesci sie w widełkach,z kazdym razem ,jak ustawic exup na sucho,linki ustawiłem tak by lekko sie uginały pod naporem palca obydwie.czyli exup ustawiam na zgaszonym silniku i w widełki,tak ustawiałem pokrecajac 1 lub 2 linke
na sucho w sesie ze z kluczyka
a moze mi ktos powiedziec jaki symbol łancucha rozrzadu z dida pasóje do rn12,czy wogóle did ma do tego modelu zamienniki bo słyszałem ze niema,do starszych modeli owszem.
a to drganie wibracia jakby blaszki dochodzi z przedniej lampy,szukałem dotykam palcem odbłysnik ale nic nie pomaga.