Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Sonda lambda
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zakupiłem PC III. Mapka odpowiednia wgrana. Zabieram się za montaż. Producent zalecił wypięcie Sondy lambda i tutaj pojawia się pytanie jak to najlepiej zrobić. Wypiąć gdzieś na kostce? Czy komp nie wywali błędu?

W moto mam Yoshimure Slip-on. Dokupiłem filtr KN. Szukam też jakiegoś rozsądnego Decata.

Na wiosnę przyjdzie pewnie też ochota na hamownie. Znacie coś godnego polecenia z Wrocławia i okolic ?

Z ciekawości pytam czy jest możliwość tak przeprogramowania mapy w celu zmniejszenia spalania kosztem nawet i kosztem mocy (której i tak w pełni nie wykorzystuje) ? Przydałby się taki manewr w celach dalszej turystyki. Zresztą zmiana map to laptop i 3 sekundy roboty.
We Wrocku mozesz zajrzec do http://www.toxicmoto.pl/ na walca (Ean tam swoja rn22 hamowal, biznes maja od 3 lat wiec niedlugo ale moze juz nabrali troche doswiadzenia w tuningu Red_icon_wink ).

W kwestii lambdy niekoniecznie musisz ja wywalac, zobacz najpierw jak sprzet bedzie chodzil w zestawie z PC3 (szkoda ze nie masz PC 5, wtedy mozesz dorzucic AutoTune i pobawic sie sam w dostrajanie mapy). Mape oczywiscie mozesz do woli zmieniac i ustawiac takze recznie, kwestia doswiadczenia czy dobierzesz optymalne wartosci w tabeli ale bez hamowni to raczej ciezka sprawa (chyba ze masz dodatkowy LCD Dynojeta, ktory jest pomocny w tej zabawie gdyz pokazuje pewne istotne dane - na zywo, mapy tez zmienia wiec nie trzeba targac ze soba laptopa Red_icon_smile). Odnosnie turystyki, w PC V mozesz miec dwie mapy przelaczane recznie kiedy Ci sie podoba (np torowa/drogowa lub miasto/trasa), w PC 3 nie pamietam czy jest taka mozliwosc.
w PC3 nie ma takiej możliwości jak w PC5 z mapami, jedyne wyjście to przy strojeniu poprosić o zrobienie dwóch map i wrzucenie sobie na pendrive. Wtedy w domu jak napisałeś lapek i 3 sekundy roboty.

I jeszcze w PC5 można przełączać mapy ale trzeba kupić przycisk do tego za 50$ Red_icon_wink
Ponawiam pytanie, gdzie się wypina sondę, znalazłem w necie, że gdzieś pod bakiem ale chce sie upewnić. Sprawdzę jak sie jeździ bez i z. Producent jednak zaleca wypięcie.

PCIII wyrwałem tanio i się nim pobawię, zresztą mam drobne mody i w planie następne więc jest co optymalizować. Jak będzie spełniał moje oczekiwania to może się przesiądę PC5 lub Bazzaz.

Tak BTW czy w RN22 spalanie w trybie B jest mniejsze czy tylko służy to bardziej do jazdy w trudnych warunkach i tak samo czy z PC można zestroić mapę aby obniżyć spalanie pewnie kosztem mocy.

Wydechy mam Yoshimury, w lecie wymieniłem filtr powietrzna na KN i wydaje mi się ze delikatnie moc spadła co mnie trochę zaskoczyło, zacząłem kręcić wyżej wiec i spalanie mi wzroslo. Zobaczymy co będzie z PC.

W najbliższym planie mam zakup Decata.
Nie trzeba, mozna go sobie zrobic samemu i jest map1 <-> map2 za mniej niz 5 zl Red_icon_wink
Mike: polec po kablu od fabrycznej sondy az znajdziesz wtyczke, najprostsze rozwiazanie. Co do samej sondy:

"If you are looking for the best fuel economy and not worried about making changed to the closed loop area you can leave the stock O2 sensors connected and still make changes outside of the closed loop area with the Power Commander. "

http://www.powercommander.com/powercomma...qs.aspx#35

W rn22 tryb B wolniej otwiera przepustnice i obcina moc w pewnym zakresie obrotow, tj. muli sprzeta zeby sobie kuku nie zrobic np. na mokrym. Spalanie tez spada.