Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Ustawienie zawieszenia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mam do was pytanie, byłem ostatnio w serwisie kaj oddaja moto i zaoferowali swoja pomoc w ustawieniu moto, polega to na tym ze przyjezdzam do nich oni mnie waza i razem ze mna ustawiaja go po de mnie, cena za usluge to 200, a powiem szczerz że ze zakres regulacji jest spory i mi sprawia problemy, mysle ze cena jest spoko, co wy na to??????
Koczis wyreguluje Tobie to za darmo tylko musisz chwile odczekać bo cierpliwo wyczerpałem mu ja
Dlatego nie wiem jak zareaguje na słowo Regulacja Zawieszenia
Hehe, dobre. W UK za regulacje zawieszenia placi sie 75 funtow ale tam zawiasy ustawiaja na torze spece od Ohlinsa a nie ziomki ktorzy sie naczytaja "how-to" Red_icon_wink

XoXo

rubyR1 no proste a czemu nie ? Jak wiedzą co i jak to niech dłubią.
Wg mnie z ustawianiem zawieszenia to jest tak, że jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy i doświadczenia to lepiej się samemu tego nie tykać, można więcej zepsuć niż ustawić. Spotkałem się też z opinią od jakiegoś gościa na Radomiu, że w naszym kraju, niewiele osób potrafi to ogarnąć w 100 %. U mnie w Cz-wie np jest tylko 1 gość, który się na tym zna.

W R1 nie bawiłem się w zawieszenie, ale w poprzedniej Kawie wypróbowałem kilka "gotowych" ustawień, aż w końcu jeden set-up mi pod pasował.

To np "gotowce" do Yamahy, wiadomo należy podchodzić do nich z przymrużeniem oka, ale chyba lepszy taki "gotowiec" niż samodzielne ustawianie na chybił/trafił.

http://www.sportrider.com/suspension_set...amaha.html

PonuryKlecha78

Też byłbym za mimo że ich nie znam to i tak po przeczytaniu "how to" mają większą wiedzę niż googlemaniacy Red_icon_smile albo postaw koczisowi dobre wino i jak już znajdzie chwile to ogarnie ci temat Red_icon_smile
Ruby jak masz wolne 200zł to nie ma co się zastanawiać, tylko daj i niech Ci to ustawią.
Dobrze ustawiony zawias choć to dziwnie zabrzmi, ale może uratować dupsko.
Ja zawsze po zakupie moto wracałem na seryjne ustawienie zawiasu, bo mi najbardziej pasuje Red_icon_cheesygrin
Jeśli jednak nie masz tych 200zł to wydaje mi się, że nie ma co siać paniki jak pisze Ereinz, bo zawsze przy takich regulacjach zapisujesz sobie ile zrobiłeś klików i w jakim kierunku, aby móc ew. wrócić do tego co miałeś zanim zacząłeś kombinować z regulacją. Wystarczy kartka i coś do pisania. Tyle, że to ci zajmie 2-3 dni, aby dopasować do siebie i swoich oczekiwań, a w serwisie zrobią Ci to w 2H, choć i tak może się okazać, że będzie dla Ciebie za miękko lub odwrotnie, chyba że powiesz im czego oczekujesz. Czy większego komfortu, czy sztywności na tor.

Rolsob nie wyczerpałeś mojej cierpliwości nawet w 5% więc luzik Red_icon_smile dodatkowo to już się ona zregenerowała hehehehehe
Dzieki za tyle odpowiedzi, postanowione oddaje moto chopcom z Ratka Motocykle, lataja po torze sponsorowali kilka osob i sami brali udzial w wyscigach rozgrywanych na terenie naszego kraju więc myśle ze znaja sie na rzeczy a z opini wynika ze sa zajebisci. Pozdro
To jak będziesz już po to napisz wrażenia.
Dodatkowo niech Ci podadzą na jaką ilość klików Ci to wszystko poustawiali i ile ważysz. Może i ja u siebie sprawdzę "Twoje" ustawienia Red_icon_smile
Szkoda, że wątek dalej nie poszedł bo zainteresowałem się tematem i sam chciałem podłubać przy tym...
Zawsze mozna odswiezyc Red_icon_bggrin sam bym sie chetnie czegos konkretnego dowiedzial Red_icon_wink
Jak dla mnie to temat rzeka. U siebie tak ustawiłem: Przód sprężyna twardo, regulacja prawie do końca. Tłumienie odbicia metodą prób, najpierw na słabo i zwiększałem siłę do momentu aż przestał podskakiwać na nierównościach. Tłumienie wciskania podobnie na miękko i zwiększałem aż przestał nurkować przy gwałtownym hamowaniu, tu musiałem iść na kompromis, bo musiałbym kręcić dla szybkiej i wolnej jazdy.
Z tyłu sprężyna została jak była, bo nie mam klucza do regulacji, ale może być. Wciskanie miękko, odbicie tak żeby nie było podskoków.
temat nie jest prosty bo wymaga pojęcia o działaniu wielu sił i regulacji ale tu jest strona gdzie jest wszystko opisane. najpierw poczytać , apotem zadać sobie pytanie czy już wiem i można próbować działać samemu.
http://www.sportjazda.pl/
mi to wiele pomogło i moto miałem ustawione pod siebie, tylko tak jak mówię najpierw poczytać Red_icon_smile
Wiec Bart oddalem a dokladnie udalem sie z moto by to zaeieszenie ustawili. Jak zobaczyli jak jo to ustawil to sie dziwili ze sie nie wyjebolem. Poprosilem by ustawili do szybkiej jazdy i wzieli pod uwage drogi po ktorych lotom. Calosc trwala kajs półtorej godziny i bylem w szoku tak choby to byl inny sprzęt. fantastyczne prowadzenie
Placilem jak dobrze pamietam 150 zloty w Ratka Motocykle Mikolow. Tyl zrobili duzo twardszy od przodu. Mialem kartke z tymi nastawami ino nie umia tego znalezc
ruby to chociaż napisz po jakich drogach latasz i ile ważysz, a fajnie by było jakiś napisał jakie masz ustawienie przód i tył. każdy sobie własne ustawienia zapisze i sprawdzi twoje, jak nie spasują to wrócimy do swoich poprzednich ustawień Red_icon_wink
Porównując do twoich okolic to drogi tego typu jak ze Stalowej na Tarnobrzego badz Janów Krasnik. I niestety w moto nie sprawdze ustawien bo sprzedane a tej cholernej kartki z zapisanymi nastawami nie mam
Siadaj tyniu ktoregos dnai w garazu i sie baw ustawieniami. Ja jezdze na fabrycznych obecnie i na razie mi odpowiadaja, na gumowanie okej, na zakrety tez spoko, nie buja na szybkich lukach. Tyl tez mam fabrycznie na 4ce bodajze. Kwestia oczekiwan, wagi etc, dlatego jak sam sie nie pobawisz to takie gotowe ustawienia sie nie sprawdza. W serwisowce masz napisane kliki fabryczne. Ustaw fabrycznie i sie baw dalej. W razie czego swoje zapisz sobie, ktore masz teraz.
drogi po których jeżdżę są w 98% zejabiste i chciałbym mieć moto konkretnie ustawione pod 83 Kg +(kompletne kombi), a w manual servis podaje podajże ustawienia na japończyka 65 Kg, więc kręcenie na oko w garażu przy xxx kombinacjach raczej mija się z celem. Do tego fajnie mieć 2-gie ustawienie z "plecaczkiem" Pytanie za 100 pkt- ustawienia fabryczne pod jakiego ridera są (waga) bo rozumiem ze to nie są ustawienia torowe tylko na ulice, może ktoś mi rozjaśni
ustawienia zawieszenia to nie klocki lego i wymaga to sporego pojęcia, najważniejsze jest ustawienie tak jak powiedziałeś dla ciebie samego w pełnym rynsztunku. do ustawienia potrzebne są dwie, a nawet trzy osoby by móć swobodnie dokonać pomiarów. a jeśli chcesz mieć dodatkowy setup na dwie osoby to będziecie musieli oboje siedzieć na motocyklu w pełnym ubiorze + te dwie osoby do pomiaru.
To nie jest takie chop siup, trzeba zapisywać wszystkie kliki i ustawienia sprężyny, nie ustawisz tego w 2 minuty bo chcesz sobie akurat pojeździć we dwójkę. tu jest wszystko opisane http://www.sportjazda.pl/
ale jak się nie znasz i albo się boisz to lepiej idź zapłać w serwisie i zobacz jak to się robi. zawieszenie musi pracować przez cały czas,a koło musi jak najlepiej dotykać aswaltu, pomyśl co będzie jak chujowo ustawisz np. ustawiena odbicia i koło straci przyczepność na zakręcie ???
Stron: 1 2