Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wymiana łańcuszka rozrządu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ponownie,

Z zaworami już porządek zrobiony - kolej na rozrząd ...
korzystając z tego, że wałki rozrządu i tak wyciągnięte, a łańcuszek już na wykończeniu to trzeba zmienić na nowy.

Jak pisałem wyżej, wałki mam już zdjęte, pomierzone - jak nowe, ale potrzebuje pomocy jak dostać się do łańcucha na dole. Niżej załączam foto o co mi chodzi
http://imageshack.us/photo/my-images/189/dsc05825u.jpg/

Jak odkręcić tą śrubę ?
i jaki łańcuch wybrać złączony czy rozpięty ?
Blokując wał od strony alternatora płaskownikiem z wypustami, które idealnie przylegają do magneto Red_icon_smile
lub gorsza wersja, której nie polecam - jedna osoba trzyma moto, druga siedzi na nim i naciska hamulec przedni i tylny.
Lańcuch spięty Red_icon_smile W Rn09 bez problemu można założyć łańcuch spięty.

PS: Jak będziesz zakładać dekiel, oczyść miejsca styczne ze starego silikonu/substancji uszczelniającej, bo będzie Ci się pocić Red_icon_tongue
Kluczem udarowym najlepiej odkrecic ta srube.
Z lancuchem dobrzeby wymienic slizgi chociaz boczne te dlugie i napinacz koniecznie.
Można sobie pomóc kluczem udarowym, ale zablokować i tak trzeba będzie, żeby dokręcić kluczem dynamometrycznym.

Jeżeli chodzi o serwis rozrządu - tak jak napisał marcinpsk, z tym że napinacz niekoniecznie, bo jedynie co może się w nim zużyć, to sprężyna napinająca, która jest wymienna, ewentualnie blokada, która nie chce się odblokować Red_icon_smile Mówie o rn09, nie wiem jak jest w innych modelach.
(2013-02-08, 12:20 PM)gruch napisał(a): [ -> ]Można sobie pomóc kluczem udarowym, ale zablokować i tak trzeba będzie, żeby dokręcić kluczem dynamometrycznym.

Jeżeli chodzi o serwis rozrządu - tak jak napisał marcinpsk, z tym że napinacz niekoniecznie, bo jedynie co może się w nim zużyć, to sprężyna napinająca, która jest wymienna, ewentualnie blokada, która nie chce się odblokować Red_icon_smile Mówie o rn09, nie wiem jak jest w innych modelach.

Wlasnieogladalem napinacz i dziala bez zazutow, to go nie bede wymienial tylko uszczelke.co do slizgow- jak je wyciagnac ?gora?
Slizgi górą Red_icon_smile
Stary, jaki Ty masz przebieg, że łańcuch i ślizgi już zmieniasz? Ja mam 32 tyś. i ślizgi są praktycznie jak nowe (no chyba, zd ktos je wczesniej wymienil, a mi o tym nie powiedziano podczas sprzedazy).
Ja mam przebieg ok. 42tys. a chce je tyko sprawdzic .
Chłopaki, wiec tak . . . ze śrubą się już uporałem, łańcuch zdjęty pojawiła się kolejna zagadka. . .
Ustawiłem wał korbowy tak żeby się punkty pokrywały, założyłem łańcuszek na wałek wylotowy, ustawiłem i dokręciłem, to samo z wałkiem dolotowym a na końcu pojawia się psikus bo nie mogę założyć zębatki na wał korbowy- za ciasno.

Ktoś ma może jakieś tipy jak to założyć bez zrzucania silnika z ramy ? Może w złej kolejności zrobiłem- najpierw dół później góra ale wydaje mi sie że w tej kolejności zębatka wałka nie wejdzie pod łańcuch a nawet jeśli to nie będzie już możliwości ustawienia.
Napinacz zluzowales ?
napinacz jest póki co całkowicie wyjęty
dobra chłopaki akcja zakonczona sukcesem. Dzieki za wszelka pomoc !
pora na sprzegło