Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Obniżenie RN19 na lagach.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie. Obniżał ktoś RN19 na lagach? Dzisiaj spędziłem wieczór w garażu, przy skręcaniu moto wysunąłem lagi o 7 mm do góry. Przód fajnie siadł, oczywiście bez przesady. Zastanawia mnie czy wiele to zmieni podczas jazdy i czy dobrze zrobiłem. Wizualnie wygląda naprawdę fajnie. Niby 7 mm to bardzo nie dużo. Co o tym sądzicie?
(2013-02-01, 09:49 PM)lakissier napisał(a): [ -> ]Witajcie. Obniżał ktoś RN19 na lagach? Dzisiaj spędziłem wieczór w garażu, przy skręcaniu moto wysunąłem lagi o 7 mm do góry. Przód fajnie siadł, oczywiście bez przesady. Zastanawia mnie czy wiele to zmieni podczas jazdy i czy dobrze zrobiłem. Wizualnie wygląda naprawdę fajnie. Niby 7 mm to bardzo nie dużo. Co o tym sądzicie?

Ja bym chyba nie ryzykowal , ale nie probowalem Red_icon_surprised
Chyba jako jedyny będziesz mógł coś powiedzieć w tym temacie Red_icon_smile
Ludzie po 4cm obnizaja i daja rade na krotkich nozkach...
jeśli ogarniasz to tu masz ładnie napisaneRed_icon_wink
Cytat:Hey buddy. Yep lower the front will change the weight distribution of the bike. Making it more front bias.
This has a few knock on effects directly related to how extreme the change.
Steering becomes quicker because the steering geometry becomes steeper, this also makes the bike sit lower at the front (obviously) which in turn will make the slightly less wheel prone, will provide more feedback from the front and will put more weight through your arms during hard braking.
It will also make it slightly more stoppie prone (some of these effects can be dialed out).
The steeper steering angle will also make the bike more prone to slappers (not the fun hen night kind). So don't go mad. Adjust a bit at a time and allow a week to adjust and see how it feels to you.
zmienia się sterowność, Ja miałem wypuszczone tak jak w gixach o 7mm w górę i zupełnie inaczej się skręcało. Ciężko powiedzieć czy łatwiej czy trudniej w każdym razie inaczej ale idzie się przyzwyczaić. Ciężej się gumuje bo masz niżej przód natomiast łatwiej zrobić stoppie Red_icon_tongue jeśli chodzi CI tylko o wygląd to bym tego nie ruszał i zostawił na równo z półką. Jeśli natomiast jest Ci to niezbędne do postawienia pełnej stopy na asfalcie to obniż i jeździj - nie zabijesz się od tego Red_icon_smile Ja tak przelatałem cały sezon i jak sie po tygodniu przyzwyczaiłem to nie widziałem różnicy
jak to obniżyć , bo też całej stopy nie postawię Red_icon_wink? Pozdrawiam Red_icon_smile
jak to obniżyć , bo też całej stopy nie postawię Red_icon_wink? Pozdrawiam Red_icon_smile
Fonio, luzujesz półki górną i dolną i wpuszczasz lagi bardziej o kilka mm żeby wystawały nad górną półką, tylko ważne żeby równo obie strony wypuścić
Ok. Dzięki wielkie Red_icon_smile a takie mam pytanko jeszcze, czy ktoś wie czy oprócz ASO dostanę gdzieś te dwie śrubki imbusowe które są wkręcane w półkę górną i są widoczne jakbysmy patrzyli z góry? Dziwnym trafem od roku jak mam 19 stke ich nie było.. w moto ,,,;/
Jak poluzuje lagi na polkach bez podnosnikow to wyobrazcie sobie co sie stanie Red_icon_wink
jak nie masz tych dwoch srubek w polce to pewnie masz kierownice inaczej ustawiona, szerzej np. Nie musisz ich wkrecac tak naprawde jesli masz dobrze skrecone kierowniki. One chyba sa tylko do ustawienia kierownicy fabrycznie i dodatkowego umocowania.
Dziękuje bardzo za odp Red_icon_smile , powiedzcie Mi , czy spotkaliscie się z odpryskiwaniem lakieru na połce górnej po bokach.. coś w stylu śniedzi białej widać podspodem. Zastanawiam się czy moja nie była jakos tandetnie polakierowana... ale dziwie się. bo generalnie moto nie ma śladów dzwona , po ktorym niezbędne by bylo malowanie półki Red_icon_wink
Dziękuje bardzo za odp Red_icon_smile , powiedzcie Mi , czy spotkaliscie się z odpryskiwaniem lakieru na połce górnej po bokach.. coś w stylu śniedzi białej widać podspodem. Zastanawiam się czy moja nie była jakos tandetnie polakierowana... ale dziwie się. bo generalnie moto nie ma śladów dzwona , po ktorym niezbędne by bylo malowanie półki Red_icon_wink
Dzięki za opinie. Obniżyłem bo chciałem mieć trochę lepsze manewrowanie na postoju, żeby móc zgiąć nieco bardziej kolana. Szału pod tym względem nie ma po zmianie, jednak wizualnie jest ciekawie. Narazie zostaję przy takim ustawieniu... zobaczymy co to przyniesie podczas jazdy. Jednak jest to na tyle mała zmiana, że raczej nie wpłynie znacząco na jazdę.