Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wymiana oleju.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Co do wymiany - chyba wielkiej filozofii nie ma? Red_icon_smile
Zalanie nowego filtra olejem i jak silnik długo stał, to pokręcenie pare razy wałem, żeby pompa przepompowałą troche oleju w miejsca, gdzie go nie ma (żeby przy rozruchu, silnik nie pracował na sucho).
Ile w tym prawdy?
(2012-12-08, 04:36 PM)gruch napisał(a): [ -> ]Co do wymiany - chyba wielkiej filozofii nie ma? Red_icon_smile
Zalanie nowego filtra olejem i jak silnik długo stał, to pokręcenie pare razy wałem, żeby pompa przepompowałą troche oleju w miejsca, gdzie go nie ma (żeby przy rozruchu, silnik nie pracował na sucho).
Ile w tym prawdy?

Tak sie nie wymienia oleju w Rn22 lub Rn19!!!!!!!!!! grozi to kompletnym zniszczeniem silnika tak jak zdjecia powzej.
(2012-12-08, 07:13 PM)kawasakizx9r napisał(a): [ -> ]
(2012-12-08, 04:36 PM)gruch napisał(a): [ -> ]Co do wymiany - chyba wielkiej filozofii nie ma? Red_icon_smile
Zalanie nowego filtra olejem i jak silnik długo stał, to pokręcenie pare razy wałem, żeby pompa przepompowałą troche oleju w miejsca, gdzie go nie ma (żeby przy rozruchu, silnik nie pracował na sucho).
Ile w tym prawdy?

Tak sie nie wymienia oleju w Rn22 lub Rn19!!!!!!!!!! grozi to kompletnym zniszczeniem silnika tak jak zdjecia powzej.

Prezes to uświadom nas tu wszystkich jak to zrobic aby było dobrze,
też jestem ciekaw jak inaczej wymienić olej w rn22 czy 19
No wyslalem juz 3 razy posty jak to zrobic ale nic sie nie pokazalo....hmmm jakas blokada czy jak Red_icon_wink.

No to jeszcze raz krok po kroku:

1. Wkrecenie zalanego olejem filtru nie wiele daje w Rn22 i Rn19 (bardzo wysoko umieszczona pompa oleju) i brak czojnika cisnienia nie daje informacji czy olej plynie w magistralii. Nie wolno ufac temu sposobami (mam na koncie 4 zatarte silniki w podobny sposob)

2. Robimy tak kiedy filtr oleju jest calkowicie sciagniety z silnika a nowy olej juz mamy zalany, krecimy tak dlugo rozrusznikiem az z glownej magistrali wyrzuci nam olej na zewnatrz (bez filtra). To jest metoda jaka sotujemy w kazdym motocyklu wyscigowym marki Yamaha Red_icon_wink.

Yamaha podaje zeby odkrecac boczna srobe magistrali oleju w celu sprawdzenia czy napewno olej jest dostarczony pod panewki ale jest to metoda uciazliwa.

Takze prosze rozpropagowac ta metode wymiany oleju i sprawdzc czy servisanci robia to dokladnie jak napisalem.
Ja jakoś tego nie potrafię przetrawić, bo:
1. W misce olejowej przy wyłączonym silniku nie panuje ciśnienie, więc wylewamy stary olej, wlewamy nowy i po sprawie, więc to nijak ma się do jakiegokolwiek 'zapowietrzenia';
2. Ewentualnie skomplikować się może przy filtrze oleju, chociaż sam nie wiem..

Opisujesz tutaj, że przy ściągniętym filtrze oleju mamy kręcić wałem, aż olej dotrze do magistrali głównej.
Tylko pytanie - czy jest on tam zawsze?
Śladowe ilości - ok, ale wypełnienie?
Wydaje mi się, że ta metoda opisuję zalanie silnika PIERWSZYM olejem.

Gdy silnik stoi, to wiadomo, że olej spłynie i np. po przerwie zimowej tego oleju tam nie ma.
Więc wymieniając olej tak, jak ja podałem, doprowadzamy silnik do stanu z "przed wymiany" czyli zalany filtr olejem + olej w misce.

Popraw mnie, jeżeli się mylę, bo pewnie tak (mam malutkie doświadczenie). Chętnie znów nauczę się czegoś nowego.

W dodatku nawet, jeżeli pompa jest zapowietrzona, to przy uruchomieniu powinna się odpowietrzyć?
A nawet, jeżeli przez parę sec. silnik będzie działał bez oleju, to przecież całość jest zamoczona (poprzedni rozruch) i do tego czasu silnikowi nic się nie stanie, a pompa się odpowietrzy. Mam rację?
Nie kombinuj pompy oleju nie da sie odpowietrzyc, napisalem jak ma to bys zrobione poprawnie zeby nie bylo problemow ze silnik klekaja czasami po 30KM od wymiany oleju. Jesli chcesz poglebic swoja wiedze poszukaj na innych forach jakie sa problemy z wymiana oleju w innych sprzetach. W yamasze nie ma czujnika cisnienia oleju dlatego wiekszosc ludzi nawet nie wie jakie moga byc konsekwencje niedopilnowania tego.

Jeszcze raz- przy sciagnietym filtrze oleju tak dlugo krecisz silnikiem az z glownej magistrali dostaraczajcej olej do filtra wyplynie na zewnatrz jego znaczaca ilosc. (czasami widac jaka ilosc powietrza wyplywa wraz z olejem)
OK, to ja dodam grubszy argument na powyzsze- nowy wal kosztuje ok 14 tys zl. Przemawia do wyobrazni i przekonuje do sposobu w/w czy nie? Red_icon_wink
(2012-12-08, 08:44 PM)kawasakizx9r napisał(a): [ -> ]Nie kombinuj pompy oleju nie da sie odpowietrzyc, napisalem jak ma to bys zrobione poprawnie zeby nie bylo problemow ze silnik klekaja czasami po 30KM od wymiany oleju. Jesli chcesz poglebic swoja wiedze poszukaj na innych forach jakie sa problemy z wymiana oleju w innych sprzetach. W yamasze nie ma czujnika cisnienia oleju dlatego wiekszosc ludzi nawet nie wie jakie moga byc konsekwencje niedopilnowania tego.

Jeszcze raz- przy sciagnietym filtrze oleju tak dlugo krecisz silnikiem az z glownej magistrali dostaraczajcej olej do filtra wyplynie na zewnatrz jego znaczaca ilosc. (czasami widac jaka ilosc powietrza wyplywa wraz z olejem)

Nie kombinuje.
Układ zapowietrza się, gdy jest odkręcany filtr? Wtedy zaciąga powietrze, tak?
Tak a ta ilosc oleju ktora masz w filtrze nie wystarcza na wyparcie calego powitrza z magistralii szczegolenie w RN22. Jeli te powietrze znajudje sie w poblizu pompy oleju nie ma takiej mozliwosci zeby zassala oliwe przez smoka.
Ok, już rozumiem. Dzięki.
Myślę, że wielu osobom przyda się ta informacja.
Ostatnie pytanie - dlaczego dotyczy to RN19 i RN22? Wysoko umieszczona pompa oleju?

A co ze starszymi modelami? RN09, RN12?
Jak juz o oleju mowa to jaki proponujecie do RN22 ?? MOTUL i jaki ,czy Yamalube
Uwazam ze jeden i drugi jest ok. Olej nie ma byc rozlewany przez polskiego dytrybutora to jest najwazniejsze, maja to byc zagraniczne buteleczki Red_icon_wink.
Kupujac na allegro skad mam wiedziec czy jest oryginalny(nie rozlewany...) Jak Motul to jaki ?? do rn 22 300v?
Syntetyczny pol syntetyczny tak naprawde jeden pies Red_icon_smile . Jesli nie uzywasz r1-dyny ekstremalnie to wybieram najtanszy z dobrych i tyle. A Motul 10w-40 300v syntetyk to chyba najlepszy wiec wybor nalezy do ciebie.

Nie ma sie co dalej rozwdzic na temat oliwki- ma byc zagraniczny jedynie z przyklejona nalepka ze zostal importowany. Duzo sie nasluchalem jakie walki na Castrolach robili a pozniej chlopaka silnika sie rozpadaly na torze.

JAKO CIKWOSTKE POKAZUJE ZDJECIA POGLADOWE-motocykli kotrych silniki nie maja panwek na wale a lozyska toczne i rowniez uzywany jest olej MOTUL v300!!!!!!!!!!!


[Obrazek: 422680_311963695520693_1816752838_n.jpg]


A tu musiala byc wymiana kompletna MOTULu V300 (sprzet zatonal niczym Uboot) Red_icon_wink

[Obrazek: 314890_425292240854504_1473916322_n.jpg]

XoXo

Kawasakizx9r tak z ciekawości, napisałeś ze podczas wymiany oleju krecisz rozrusznikiem bez odpalania moto czyli co ? Zdejmujesz fajki ze świec ? Bo nie bardzo wiem jak można przekrecic rozrusznikiem nie odpalajac moto Red_icon_smile
Sorry ale dzieckiem chyba nie jestes wiec troche wlasnej inwencji prosze. Nie ma znaczenia czy odpali tobie na ulamek sekundy czy nie. Nie trwa to duzej niz 1sekunde zanim troszke oleju wyplynie na zewnatrz. Oczywiscie nie wolno odpalac silnika bez oliwy w zadnym wydpaku zeby pracowal dluzej niz kilka sekund.

XoXo

To było proste logiczne pytanie z ciekawosci a nie złośliwe.

PonuryKlecha78

Kilka rzeczy w twoim wywodzie ktorych nie rozumiem i z którymi sie absolutnie nie zgadzam. Jeśli chodźi o wytyczne co do wymiany oleju, w jaki sposób odpalenie silnika na sucho pomoże mu nie pracować na sucho ? Praca silnika bez oleju a czy też bez jego wystarczającego ciśnienia jest dla niego ZABÓJCZA, więc po co dwukrotnie zabijać silnik podczas wymiany oleju. Pompa zassie olej bo takie jest jej przeznaczenie. Chodzi więc o to by zassała go jak najszybciej , w tym celu najłatwiejsze co możemy zrobić to wylewać olej wstępnie podgrzany aby jego płynność była możliwie największa. Myślę że przypadki o których pisałeś - rozspka po 30 km od wymiany to nie kwestia sposobu wymiany , tylko zastosowanego filtra oleju. Chcąc zaoszczędzić 10 zł ( ludzka natura... sic...) kupuje sie zestaw olej plus gratis filtr oleju. Niestety filtr marki HIFLO lub innego tego typu g..no. Niestety posiadacze R-pierwszego ,to niewybaczalny błąd. Konstrukcja filtra typu HIFLO nie daje gwarancji ze tzw. zawór przelewowy zagwarantuje wam ze za każdym razem wasz silnik nie będzie musiał (zanim zacznie smarować) napełnić filtra oleju na nowo , czyli wasz silnik będzie pracował na sucho. Nie trzeba wielkiej wyobraźni żeby wymyślić co sie wtedy dzieje. I to w wypadku w którym zawór będzie jedynie nieszczelny. Niestety ze względu na kompaktowość filtra typu HIFLO często zawór ten jest wogóle pomijany!!! Bo przecież ten sam filtr tej firmy pasuje jeszcze do 8 innych modeli motocykli.
Co do oleju. 300v był świetny ale kilka lat temu. Niestety inni producenci nie śpią. W tej chwili za Motul płacąc 30 zł - 10 płacimy za reklamy które maja nas przekonać jaki to świetny produkt. Niestety przegrywa właściwościami takimi jak miedzy innymi lepkość kinematyczna, temperatura zapłonu, ilości popiołów ( ten parametr określa norma ACEA jako max ale im mniej tym lepiej) przegrywa w teście czterokulowym ( dla motocykli istotnym - skrzynia biegów ) z takimi markami jak liqui moly, bell ray, amsoil, yamalube , ipone. Poza tym ilość podrabianego 300v na rynku jest zastraszajaca, i nie dawajcie sie zwieść banderolom, czy opakowaniem w jakim jest sprzedawany. Tylko pewna dystrybucja uchroni was od zakupu lipy , ale to kolejne 10 zł na litrze przepłacone. Pozdrawiam.
(2012-12-09, 09:09 PM)XoXo napisał(a): [ -> ]To było proste logiczne pytanie z ciekawosci a nie złośliwe.

Przepraszam bo takie banalne bylo te pytanie ze troche sobie zazartowalem ale sorry jesli troszke mi nie wyszlo. Genrlanie zrob tak jak napisalem i tyle.

Czesc PKlecho78 mozesz sie zgadzac lub nie zgadzac, zrobisz jak uwazasz. Nie bede sie wdawal w spory teorotyczne bo nie ma o co, wszystko co napisales jest prawda w sprawie oleju.

W rn22 i rn19 jest taka jak napisalem i koniec dyskusji na tema oleju. Podalem kazdemu informacje jak sie wymienia olej w yamasze i jak ma to byc zrobione i dalczego a jak ktos robi inaczej jego sprawa i wolna wola.

Jeszcze raz: po to sie sprawdza czy pompa przetloczyla olej poniewaz nie mamy czujnika cisnienia oleju. A tu jeszcze raz zdjecie jak ktos jest leniwy co sie dzieje z slnikiem rn22 z przebiegiem 850km jak sie wymienia olej w/d ustartych schamtow.

W rn22 i rn19 bardzo czesto dochodzi do uszkodzen walu glownego i panewek wasnie w wyniku zapowietrzenia pompy oleju i tego sie nie da odpowietrzyc, poprostu nastepuje dezintegracja silnika.

Odrazu tez dodam ze bez filtra oleju przpompowanie jego(od smoka do dolotu do filtra) trwa moze 2s i jest to znacznie krotszy czas niz z zalozonym filtrem.

[Obrazek: zdjcie0035w.jpg]

p.s mam caly fabrycznie nowy zapakowany wal i panewki oraz korbowody do rn22 jak by ktos chcial kupic.
Stron: 1 2