Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Pytanie o Olej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam was koledzy po długiej przerwie, przyszedł czas by zastanowić się nad wymianą Oleju a nie wiem jakiej specyfikacji ma być w mojej RN09 czy 10w40
czy 15w50 ? .
Jeżeli to nie prima aprilis to 10W40
Czyli jednak ja mam racje . Dzięki
Wlej gęsciejszy bo teraz zimaRed_icon_cheesygrin W biedzie mają promocje
tylko nie wymieniaj teraz oleju bo to się mija z sensem, wymień dopiero jak się cieplej zrobi

PonuryKlecha78

Malikowy: czemu ?
no wlasnie czemu? ja wymienilem zaraz po kupnie w listopadzie.
jeśli nie jest trzymany w ogrzewanym pomieszczeniu to zbiera się wilgoć z otoczenia, najlepiej przed sezonem zalać dodatkowo płynem do płukania niech chwile pochodzić czyszcząc silnik i dopiero zalewać świeżym olejem. Podobna sprawa z płynem hamulcowym, zbiera wilgoć z otoczenia i najlepiej wymieniać co sezon. Ja wymieniałem w swoim przed sezonem i jakoś w połowie sezonu. A olej silnikowy w tym sezonie 4 razy i płyn chłodniczy 3 razy (raz z powodu zmiany płynu na innej marki).

napiszę żeby Żaba znowu się nie czepiała "to jest moje zdanie" oraz słyszałem to w kilku serwisach motocyklowych łącznie z dwoma ASO Yamaha
Plyn do plukania silnika? Napisz o tym cos wiecej. Dlaczego tak, a nie inaczej?

PS: sam zawsze wymieniam oleum przed zima, po co maja mi kwasy silnik zzerac a i nie lubie czekac w kolejkach na wiosne w serwisach jak sie kazdy budzi z reka w nocniku bo slonce swieci i latac sie chce.. Garaz mam ogrzewany (ponizej 15C raczej nie ma).
malikowy nie przesadzasz troche z tymi wymianami? Red_icon_smile

XoXo

Zeby już za dużego offtopu nie robić to ja jeszcze od siebie napisze, ze to ploty - głupoty Red_icon_wink równie dobrze dotyczyloby to silników samochodowych... Kieeeeeedys słyszałem jak jakis typ mowil kolejna plote, ze olej moze stracić swoje właściwości przez zime ale okazało sie to kolejną bzdurą. Jak pojedziesz do ASO i poprosisz o wymianę oleju to zrobią to z pocalowaniem ręki, zreszta bikerow takich jak Marider co wymieniają w zimę olej jest duzo.
dobra a co sądzicie o tym Motul 300v 10w40 ?
Zajrzyj tutaj
XoXo - tylko na wiosne kolejki w serwisach sa duze i na glupia wymiane oleju i filtra mozna poczekac nawet tydzien, dwa. Dlatego lepiej zrobic wymiane czy generalnie caly serwis jesienia przed odstawieniem sprzeta lub wrecz zima, kiedy jest mniej roboty i miec na wiosne sprzet w 100% gotowy do jazdy.

Soviet: watek olejowy byl juz poruszany, pogrzeb w forumowej wyszukiwarce.

XoXo

(2012-12-22, 11:23 PM)Soviet napisał(a): [ -> ]dobra a co sądzicie o tym Motul 300v 10w40 ?

Nie jest zly ale dla mnie już nie ten olej co kiedyś i sa lepsze.

PonuryKlecha78

Zgadzam sie co do motula. Rozejrzyj sie na inne marki. Naprawdę jest sporo marek wartych uwagi Ipone, yamalube, liqui moly, castrol, amsoil (wygrał kilka testów ) przede wszystkim olej musi spełniać normy dla twojego silnika np: API jeśli wymieniasz częściej niż instrukcja mówi to zwróć uwagę na stosunek cena jakość. Motul 300v jest często podrabiany więc tylko u autoryzowanego sprzedawcy rób zakupy a wtedy jego cena odrzuca. Jest tez przereklamowany.( dla motocyklistów olej=Motul, łańcuch DID, filtr K&N itp. Stereotypy.) ja wybrałem na ten sezon Ipone ( wg testów trochę wyżej niż 300 v a tańszy )
@ Malikowy rozumiem ze chcesz zdobyć laur pomocnego w każdej dziedzinie :-) ale to co piszesz to utopia ( jeśli chodzi o moto. Nie kręcił bym mojego moto ( mimo ze to szmelc-zuki) na płynie czyszczacym ( tzw. wisko) , po drugie olej nie jest higroskopijny w takim stopniu jak płyn hamulcowy więc nie chłonie wody w takim stopniu. Wymiana oleju w połowie interwału to już daleeeeko idącą dbałość o moto ( użytkowanie ostro - czyli jak większość ss) wymiana płynu ham. co 2 sezony - super praktyka, wymiana płynu chlodzacego co 4 sezony. Po co wyrzucać pieniądze w błoto ? Można jeszcze profilaktyczne wymieniać opony i napęd co sezon a także przed sezonem wszystkie żarówki pytanie brzmi - po co???
Sie rozpisalem. Ps. Ja tez wymieniam olej w styczniu.
Ja w styczniu wleje Liqui Moly. Motul 300v jest dostępny od ręki, ale z ciekawości zamówie sobie LM i sprawdze czy jest taki dobry jak ludzie piszą.

PonuryKlecha78

Ja jak pisałem leje Ipone ale miałem ochotę zalać amsoil bo kilka razy był zwycięzca testu 4 kul ( w puszce mało istotnego ale w moto bardzo - skrzynia ) ale niestety jest ze stanów i cło odbija cenę. A jak słyszę opinie ze po zalaniu 300 v jest super bo przerzucilem sie z 5100 to mnie trafia. Porównanie dwóch klas płynów. Poza tym - co potwierdzam praktyka suzuki nie toleruje motula - szarpanie sprzęgła ( VZR) idę w nieznane. Czekam na twoja opinie jak tam na LM sie lata.
(2012-12-23, 12:42 AM)PonuryKlecha78 napisał(a): [ -> ]Czekam na twoja opinie jak tam na LM sie lata.

Nie ma sprawy. Jak wleje i troche polatam to się podziele opinią Red_icon_smile
@wojtek może nie jest tak higroskopijny jak hamulcowy ale jednak zbiera wilgoć jak wszystko inne, płukankę robię razem z wymianą filtra bo tak trzeba. I polecam bo syf z silnika zostaje wyrzucony. Oczywiście według zaleceń producenta stosować.
Wymiana opon do której nawiązałeś nie wpływa na silnik a komfort prowadzenia i trakcję, pewnie w marcu czeka mnie wymiana opon pomimo że niedawno wymieniałem, wymiana napędu odkąd miałem przygodę z mocno zużytym łańcuchem staram się o niego dbać i jak tylko zacznę mieć problemy z wahaniem obrotów pomimo utrzymywania przepustnicy w jednym położeniu to od razu idę na wymianę ponownie dla własnego komfortu.
Żarówki już wymieniłem, od razu kupiłem drugi komplet na zapas.
ps. wiem, że macie zapierdol w pracy i trzeba się na kimś wyżyć. Lecę pić dalej, trzeźwieć i dalej pić przez następne dni.

@drzewo zmieniam często bo motocykl ma mi długo posłużyć, nie jeżdżę na niski obrotach i robię dużo km, wolę wydać te kilka złotych i mieć zadbany silnik, poza tym wolę w okienku widzieć czystszy olej niż smołę. Wymiana filtra oleju co drugą wymianę oleju i tyle. Wymianę oleju robię sam bo to nic trudnego, a od małego lubię dłubać czy to przy urządzeniach elektrycznych czy spalinowych o ile wiem co robię.

Zmienię olej dopiero jak w pogodynce zobaczę tydzień z plusowymi temperaturami i drogami zdatnymi do jazdy, a motocykl trzymam w garażu gdzie temperatura utrzymuje się w +10 stopniach. A co do marki oleju to miałem AGIP'a - słaby, później Liqui Moly (2 wymiany na ten płyn) i Yamalube (1 skorzystałem do tej pory) zostaję z Yamalube, rewelacyjnie mi się na nim jeździ.
Stron: 1 2