Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: korek ciśnieniowy wlewu chłodnicy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Temat dotyczy chyba wszystkich modeli.
A teraz główne pytanie:
Czy możecie mi odpowiedzieć co się będzie działo jeśli korek chłodnicy będzie przepuszczał?
Czy jest wtedy wyciek widoczny spod korka czy nie? Chodzi konkretnie o to, że ma on utrzymywać ciśnienie 1.1 ale co się dzieje jeśli nie trzyma tego ciśnienia.
Normalnie wywali płyn. Miałem tak w mojej poprzedniej hornetce 600.
Czy się poci nie wiem, ale prawdopodobnie, jeżeli korek nie trzyma ciśnienia, to (jeżeli dobrze dedukuję) uszczelniacz przy nim ma defekt.

Jeżeli nadal nie będzie trzymał ciśnienia podawanego przez prducenta, to najlepiej wymienić korek.
No tak tylko, że głównym objawem nie trzymania ciśnienia wychodzi to, że silnik szybciej się grzej i trzyma wyższą temperaturę skoro założenie korka 1.8 daje wyższe ciśnienie i spadek temperatury silnika.
Chodzi o to jak dowiedzieć się czy korek o którym mowa jest sprawny czy nie bez błądzenia i wymieniana wszystkiego po kolei.
Bo powodem wyższej temperatury może też być niesprawny termostat lub płyn już do wymiany ale to sobie odpuśćmy.
Masz chyba złe informacje ;] Założenie korka 1.8 nie obniża temperatury, a wprost przeciwnie - zobacz na zasade działania szybkowaru. Potrawa grzeje się szybciej właśnie dzięki wyższemu ciśnieniowi wewnątrz garnka i to samo jest w motocyklu.
No dobra czyli 1.8 daje wyższe ciśnienie i powoduje, że silnikowi więcej czasu zajmuje dojście do temperatury załączenia się wentylatorów. Według tego co udało mi się wyczytać i chyba to samo twierdzi Marider bo sam ma taki korek u siebie założony.

ps. schodzimy trochę z tematu głównego czyli normalnego korka 1.1 i sprawdzenia jego poprawnego działania
Ja mam koreczek 1.6 u siebie i jest OK (niektorzy zakladaja 1.8) a 1.1 lezy w pudeleczku, punkt wlaczania sie wiatrakow mam ustawiony na 96C (wczesniej mialem ustawione 90C i schladzanie do 80C ale deko za wczesnie bylo). Wczoraj dostalem silikonowe niebieskie przewody Samco do chlodnicy, do tego dojdzie nowy plyn zima i odrobina specyfiku zeby jeszcze bardziej zbic temperature Red_icon_wink

malikowy: a wywala Ci plyn z chlodnicy przez korek do zbiorniczka wyrownawczego i przewodem pod motocykl jak sie moto zagrzeje?
nic takiego nie zauważyłem zawsze mam sucho pod motocyklem, co jakiś czas kontrolnie sprawdzam poziomy płynów i jest ok, teraz jeżdżę z odsłoniętą całą chłodnicą i korek jest cały czas suchy, poza tym jeśli by przez niego wywaliło to zaraz byłby specyficzny zapach płynu
jeśli korek będzie uszkodzony,mogą być problemy z temperaturą silnika, w zależności w jakim położeniu się uszkodził,silnik albo się nie będzie dogrzewał albo będzie się przegrzewał,to podobna sytuacja jak z termostatem,jeśli nie masz malikowy problemów z temperaturą i z pod korka nie wydostaje się płyn to wszystko powinno być ok
no właśnie mam kłopoty z temperaturą dlatego zarzuciłem taki temat, w drodze jest już nowy termostat, żeby jak będę rozbierał moto to od razu wymienić ale teraz naszła mnie myśl z tym korkiem
tak jak jeździłem z resztą to u mnie temperatura jest wyższa niż jeszcze u Incoma w rn12 przy tej samej trasie pokonanej, mi się wentylatory załączały jak tylko stawaliśmy na światłach, a jemu nie i różnica była dość spora bo ponad 10 stopni, w upalne dni załączał mi się jak tylko trasa była zbyt wolna dlatego jak tylko była możliwość to jechałem szybciej żeby schłodzić bardziej chłodnice. Przejazd przy 30stopniowym upale gdzie jeszcze bucha cały czas ciepło z wentylatorów to katorga..
jeśli termostat uszkodzi się na zamknięciu,wtedy silnik bardzo szybko uzyskuje wysoką temperaturę ,jak sie uszkodzi na otwartym to nie dogrzewa silnika,termostat można sprawdzić ,jest na nim na pewno napisane w jakiej temperaturze pracuje,gotujesz wodę w czajniku,wlewasz do szklanki czy innego naczynia i obserwujesz czy się otwiera jak włożysz do gorącej wody i zamyka jak wyciągniesz Red_icon_cheesygrin jeśli termostat jest dobry idziesz tropem korka chłodnicy jeśli to jest ok,sprawdzasz chłodnice czy ma przepustowość czy nie ma na niej za dużo syfu,much itp ,jak już to jest cacy ,zostaje pompa wody no i oczywiście czujnik temperatury Red_icon_cheesygrin
A moze masz zwyczajnie pozatykane kanaly w chlodnicy? Wyplucz ja porzadnie pod cisnieniem i zobacz czy syf nie leci.. Ostatecznie na schlodzenie R1 zostaje Ci manualny wlacznik wiatrakow chyba ze zmajstrujesz automatyczny ktory wlaczy wentylatory przy zadanej temperaturze.
Powiem wam tak, jak ją kupiłem to temperatura pracy była ok dopiero tak w kwietniu jakoś zaczęła mi szwankować temperatura, a w czasie zimy po zakupie był wymieniany jeden przewód chłodnicy bo zparciał dokładnie w lutym i puszczał płyn dość mocno także zaraz miałem swąd bo wszystko na kolektor leciało, był przy tym wymieniany cały płyn chłodniczy na świeży, cały zabieg robiło ASO i założony nowy przewód.
Termostat i tak mam już zamówiony, a rozbierać go będę dopiero jak całość zdemontuję i oddam do malowania.
Czym najlepiej przepłukać chłodnicę wewnątrz żeby pozbyć się osadu i czym na zewnątrz tak żeby finów nie poniszczyć?
Podłącze się do tematu, jechałem dziś ze Szczecinka do Koszalina, niezbyt szybko, prędkości obrotowe do 7 tys i temperatura cały czas wahała się około 57 stopni :|, możecie mi napisać czy to normalne ze przy takiej pogodzie (temp otoczenia 12 stopni) to normalne, czy coś kombinować, karton w chłodnicę tak jak to się robi w polonezach ;) , żeby miał wyższą temperaturę w chłodne dni.