Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: R1 rn22 pare pytań
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jako że nie odnalazłem w necie odpowiedzi na kilka pytan zadam je tutaj osobom posiadajacym rn22 Red_icon_smile

1. Jakie opcje posiada licznik? (widzialem ze jest wyswietlacz biegów itp, ale co dokladniej)

2. Na jakim biegu i przy ilu km/h odcina biegi?

3. Tryby map co za co odpowiada.

4. Widzialem na ebay.com ze jest do kupienia quickshifter + traction control. Czy to dziala również w modelach bez oryginalnej kontroli trakcji?

5. Rzeczy must have do tego modelu motocykla czyli co praktycznie nalezy zrobic/ulepszyc po zakupie Red_icon_wink
1) licznik jak w każdym innym tyle, że pokazuje jeszcze tryb mapy i w modelu z trakcją poziom jej ustawienia

3) odpowiadają za reakcję przepustnic na ruch manetką, tryb A ustawia je na agresywną reakcję, B na mułowatą, zajrzyj do tematu Maridera tam chyba było porównanie mocy na mapie A i B

4) wydaje mi się, że tak bo po co kupować kontrolę trakcji do czegoś co ją ma, pewnie widziałeś bogatszą wersję Bazzaza, równie dobrze można kupić kontrolę trakcji do rn12 chociaż nigdy w nią nie była wyposażona

5) zmienienie wydechów na ładniejsze i lepiej oddające dźwięk silnika cross-plane, odblokowanie komputera to przede wszystkim
ostatnio widzialem Maridera i jego rn22 i nie wiem czy dobrze widzialem czy tez w liczniku jest lap timer? i spalanie chyba tez
lap timer to i w rn12 jest
o kurna o tym to nie wiedzialem Red_icon_cheesygrin wlasnie o takie rzeczy mi chodzi, co posiada dany motocykl a o tym malo pisza albo i w ogole
szczerze to najlepiej sobie usiąść do kompa i ściągnąć manuale do każdego modelu i będziesz wiedział coś o każdym modelu, może Ci się to nie przyda ale wiedzę sobie poszerzysz Red_icon_wink

a co do odpowiedzi na 2 pytanie to zajrzyj na youtube i poszukaj rn22 299km/h albo coś w ten deseń, będziesz miał pokazany obrotomierz i prędkościomierz, z tego się wszystkiego dowiesz Red_icon_wink osobiście jeżdżę na rn12 i nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie bo w czasie jazdy ważniejsze dla mnie żeby jechał, a jak mryga shift light to zmieniam bieg
Mozna ustawic jeszcze na wyswietlaczu poziom otwarcia przepustnicy, shift light, sposob wyswietlania oraz natezenie podswietlenia zegarow/lampki, i inne bajery typu znaczek R1. Lap timer tez chyba jest ale na ulicy sie tym nie bawie. Spalanie jest pokazywane chwilowe i calkowite tez jak sobie zazyczysz (widziales ostatnio wynik 10.8l/100km Red_icon_wink ).

TC z Bazzaza jest jedna z najlepszych na rynku, w RN22 z 2012 jest juz w standardzie w starszych mozna to dokupic/zamontowac, na ulice Ci to sie nie przyda a i na gumie nie polatasz chyba ze na OFFie. Co jeszcze - quick shifter mozna sobie zamontowac juz z poziomu ECU (pod warunkiem odblokowania, mam to w planach musze tylko sam czujnik dokupic). Na jakim biegu i przy ilu odcina to zalezy jakie masz zebatki zalozone, u mnie jedynke na 16/49 zebach odcina przy 127km/h - sprawdzalem niedawno, teraz mam zalozona oryginalna zebatke tyl znowu i tu nie wiem, jeszcze Red_icon_wink.

Rzeczy must have? nowy napinacz, Y-pipe (inaczej jaja sobie ugotujesz i odparzysz lydke latem Red_icon_wink) i conajmniej biedne race baffles jak nie ma kasy na dobre tlumiki (Yoshimura, Akrap), mniejsza zebatka 16t z przodu/ ewentualnie dodatkowo +1/+2 z tylu, modyfikacja ECU, filtr powietrza K&N lub BMC, wyzsza szyba, stalowe przewody hamulcowe, crashpady. Z innych przydatnych - regulowane krotkie klamki. Reszta zalezy od fantazji, koncepcji i wiedzy wlasciciela Red_icon_wink
dzieki bardzo za wypowiedzi Red_icon_smile
Dzisiaj handlowiec z lokalnego salonu Yamahy powiedział mi że zmieniając ustawienia w D-Mode zmieniam także moc motocykla: B-mniej, A-więcej. A z tego co czytałem do tej pory wynikało że zmieniam jedynie reakcję na gaz/sposób oddawania mocy. Możecie potwierdzić lub zaprzeczyć?
Pierwsze słyszę, aby zmieniała się moc. Jest raczej tak jak sam napisałeś, tj. sposób oddawania mocy i reakcja na ruch manetką. Tyle tylko, że to daje taki sam efekt jak dodanie mocy, więc teoretycznie mógł tak powiedzieć Red_icon_smile

XoXo

Moduł A i B to ustawienia otwarcia przepustnicy. W trybie A reakcje silnika na otwarcie przepustnicy jest większa i szybsza, a w trybie B łagodniejsza.
W mocy jest roznica:
DLA EU
A-153KM 12650RPM
B-110KM 12650RPM
STD-153KM

DLA USA
A-143KM 12650RPM
B-110KM 12650RPM
STD-143KM
(2013-01-15, 11:51 PM)kawasakizx9r napisał(a): [ -> ]W mocy jest roznica:
DLA EU
A-153KM 12650RPM
B-110KM 12650RPM
STD-153KM

DLA USA
A-143KM 12650RPM
B-110KM 12650RPM
STD-143KM

Człowieku czytam Twoje posty w różnych działach i się zastanawiam czy to Ty zbudowałeś ten motocykl czy co jest?!Red_icon_smile Żart i szacun za wiedzę - nie mylić z wazeliną Red_icon_wink

Jak patrzę na numerki to domyślam się że to moc na kole - zhamowałeś sprzęta na każdej z map?
Jeste masa informacji na temat tego rn22. Tu na forum jedyna osoba ktora sie bawi w cos bardziej profesionalnego niz bzdurny tuning 'choinkowy' to glownie Marider hamowal swoja na roznych mapach i z roznymi ustawieniami. Chociaz i on zakalda jakies tandetne choinki na ta rn22 Red_icon_wink.

Narazie na otwartym ECU ktore mu zrobilem wyciagnal 170KM takze jest powod do zadowolenia. Poszukaj u niego w postach tam masz wydruki z hamownii.
kawasakizx9r, a czy przypadkiem mniejsza "moc" w trybie B nie jest spowodowana mniejszym otwarciem przepustnicy i mniejszą ilością podawanej mieszanki?
Druga sprawa. Czemu skoro tryb A i STD mają taką samą moc, to jest mega różnica w przyspieszaniu itp?
(2013-01-16, 12:17 AM)Koczis napisał(a): [ -> ]kawasakizx9r, a czy przypadkiem mniejsza "moc" w trybie B nie jest spowodowana mniejszym otwarciem przepustnicy i mniejszą ilością podawanej mieszanki?

No tak dziala kazdy silnik z zaplonem iskrowym. Na b masz przepsustnice kotra sie otwiera w naszych rn22 tylko do 50% przy 9000RPM-13000RPM no i czas otwarcia tej przpsutnicy jest zmieniony(wydluzony).
Wszystko mowia moje wykresy z hamowni. Podpowiem ze max wartosci wcale nie oznaczaja identycznego przebiegu krzywych mocy i momentu ani nie pokaza szybkosci otwierania przepustnic w roznych trybach Red_icon_smile