Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN22 moja i odblokowana ECU-torpeda
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Czesc, podsylam moja torpede ktora ma juz pelna moc z odblokowanego ECU identycznie jak kolegi Maridera (jego jest EU) a moja US.
Opisze mody ktore trzeba zrobic w tym modelu zeby R1 cieszyla na maksa!!!!!:
1. Koniecznie usunac restrykcje w ECU. EU i USA sa dlawione-mega lepiej sie jezdzi
2. Koniecznie 320mm tarcze przod-duzo bezpieczniej
3. Nie konieczne ale dobrze miec koncowki Akrapa(pieknie gada)

[Obrazek: scaled.php?server=441&filename=img0315vf...es=landing]


[Obrazek: 28448_102393439811054_4701941_n.jpg]
to nie ta co była skradziona??
tak dokladnie ta. Teraz to zakladam alarm i GPS-a, prawde mowiac myslalem ze jej i Buella nie odzyskamy.
Kolega już to dawno zrobił Red_icon_cheesygrin
nie widziałemRed_icon_cheesygrinhaha
ale fajnie że sie odnalazla i oddemnie siemanko bo nie widziałem wczesniejRed_icon_smile
No w koncu zaprezentowales swojego potwora Red_icon_smile Fajnie sie ten kolorek prezentuje, IMVHO o wiele lepiej niz czarna, czerwona czy zolta a przy tym tak niepozornie w statyce wyglada, prawda?

Z tymi tarczami masz racje - jedna z lepszych modyfikacji R1, u siebie mam takie same Brakingi STX jak Twoje tylko u mnie sa 310mm a u Ciebie sa wieksze 320mm i hamowanie jest znacznie lepsze, zwlaszcza na stalowych przewodach. Az sie czasami zastanawiam czy awaryjne hamowanie jak sie moze mocniejsze zdarzy nie skonczy sie katapulta z siodla hehehe...
(2012-08-23, 10:14 PM)marider napisał(a): [ -> ]No w koncu zaprezentowales swojego potwora Red_icon_smile Fajnie sie ten kolorek prezentuje, IMVHO o wiele lepiej niz czarna, czerwona czy zolta a przy tym tak niepozornie w statyce wyglada, prawda?

Z tymi tarczami masz racje - jedna z lepszych modyfikacji R1, u siebie mam takie same Brakingi STX jak Twoje tylko u mnie sa 310mm a u Ciebie sa wieksze 320mm i hamowanie jest znacznie lepsze, zwlaszcza na stalowych przewodach. Az sie czasami zastanawiam czy awaryjne hamowanie jak sie moze mocniejsze zdarzy nie skonczy sie katapulta z siodla hehehe...

Tak dokladnie jak napisales koniecznie trzeba wymienic te slabe oryginalne hamulce nie ma wogole porownania. I tez mi sie bialy podoba Red_icon_wink
to samo pomyslalem z miejsca czy nie to ta dziabana... przykra sprawa, mam nadzieje ze te pedaly pojda na dobre kilka lat.

a r1 az milo popatrzec Red_icon_bggrin- piekna, piekna. Tylko coraz wiecej robi sie bialo czerwonych i powoli nie robi sie juz to oryginalne Red_icon_cheesygrin
A grafitowych jeszcze wiecej a niebieskich to chyba naj... Ale niewazne liczy sie kon a ten jest slaby w serii Red_icon_sad. Powiem tak rn19 w serii lepiej lata ot rn22 ale po odblkowoaniu ECU rn22 zmienia sie w mega potwora.
W tych barwach rn22 przyciąga uwagę Red_icon_smile
Marider wczoraj Napisal: Red_icon_wink

RE: Projekt RN22
Oki, to czas na opis.

Zrobilem dzis podkrecona R1ka 62,5km testujac na miescie i poza nowy amor Ohlinsa i zmodyfikowane wczoraj sprzeglo oraz stare "nowe" ECU po tuningu - i JESTEM W MEGA SZOKU jak duzo moze dac zmodyfikowana mapa i pozdejmowane fabryczne blokady. O wiele lepiej R1 teraz reaguje na otwarcie przepustnicy i manetke niz przy Power Commander PC V i Autotune AT-200 ktore mialem zamontowane w moto wczesniej.

Mode A odpala sie juz po przekrecenia kluczyka (obroty schodza z 2000 na 1200 w miare nagrzewania sie sprzeta), po kliknieciu w przelacznik przeskakuje na tryb B a dopiero pozniej na STD. Jazda RN22 dopiero teraz zrobila sie ciekawa (normalnie morda sie cieszy jak u dzieciaka ktoremu lizaka dali hehe ), kierownice z rak wyrywa przy mocniejszym odkreceniu nawet na 3cim biegu - o ile wczesniej byla ociezala i zbierala sie do tego jak rower teraz sama z siebie podskakuje i sie wyrywa z gazu wiec trzeba uwazac na ruchy reka. Wentylatory zalaczaja sie teraz juz przy 96C (fajna sprawa na miasto a moto az tak bardzo sie nie nagrzewa jak wczesniej), przyspieszenie jak rakieta - jechalem dzis "tylko" 230 (dokladne 230 zgodnie z GPS a nie to co przewaznie pokazuje ludkom predkosciomierz ze sporym zawyzaniem w gore :tak. Co jeszcze? Delikatnie zmniejszone jest hamowanie silnikiem a takze zupelny brak pierdzenia i strzalow w tlumik nawet przy redukcji z wysokich obrotow. Pozniej na druga runde wyjalem dB-killery z tlumikow i byla powtorka z rozrywki po nieco kretej drodze za miastem, teraz ten motocykl chodzi po prostu pieknie a zap*****la przy tym jak wsciekly! Tego mi w nim brakowalo

Cholera warto bylo, troche szkoda bo moglem zrobic to wczesniej ale chcialo mi sie bawic w montaz Power Commander 'a i kombinacje z mapami bez sensu (koszta tez duzo wieksze niz zdjecie blokad z kompa i wtryskow). Jesli ktos ma RN22 i chce ten motocykl przywrocic do zycia to jak najbardziej polecam wydac te kilkaset zl na modyfikacje ECU. Niedowiary jak Yamaha fabrycznie stepila taki motocykl, teraz to on ma pierdolniecie z gazu takie ze az sie nie chce w domu siedziec majac takie cacko w garazu gotowe do jazdy...

Prawie lusterka zgubilem podczas jazdy sruby zaczely sie odkrecac- zapomnialem wczoraj dokrecic jak montowalem nowe wloty powietrza, dobrze ze dojechalem do garazu w calosci i zrobilem juz z tym porzadek jak nalezy.

W zalaczniku nowa foty w starym ubranku z nowa wydumka (lampe zmienilem na przeprojektowana z 2011 roku zeby zadnych dziurek juz Slonce nie wypalalo we wlotach powietrza jak to ma ma miejsce w modelach AD 2009 i 2010 ). Lepiej bedzie wygladalo jak w koncu wrzuce HIDy i owiewki z AD 2010 ktore na razie zdjalem do zdjec

A w nastepnym tygodniu odwiedze hamownie dla porownania, to wrzuce nowe wykresy w odpowiednie miejsce
Ciekawe ile by pokazała hamownia w porównaniu ze standardem
Wrzuce taki wykres porownawczy tez, cierpliwosci ;P
Czesc drobne wyjansinie, zupelnie nie o max.pik mocy (wieksza mniejsza ) chodzi Red_icon_smile i do tego jest blednie interpretowany. Juz wyjasniam na przykladzie, moga byc dwie identyczne R1 Rn22 z takim samamy pikiem mocy max. przy takich samamych obrotach a jedna R1-dynka jest bardzo dynamiczna a druga zupelnie Red_icon_wink. Jak to mozliwe ano tak jest ze wieksza czesc uytecznego momentu obrotowego w jednej z nich zostala zmodyfikowana do restrykcji zwiazanych z normami emisji spalin( to one sa glownym elementem ktory nakalda restrykcje na uklady wtrsykowe). Czyli raczej szukaj wiekszego moemntu obrotowego oraz mocy w calym zakresie. Bardzo wazny jest element dosterowaniadynamicznego mieszanki (ile cykli pracy silnika zajmuje skorygowanie miesznki do zadanej optymalnej Lambdy). W rn19 oraz rn12 raczej kulawo to dziala, kazdy sie moze przkonac ze sa one dosyc 'mulowate' na wyzszych biegach i przy niskich obrotach. Zupelnie inaczej jest w Rn22 tu silnik daje poteznego 'kopa' ale kosztem nie tak fantastycznej gory a odpowiedzialne sa cykle kolejnych zaplonow i duzo lepszy komputer kotry tym steruje.

To dlatego Maridera R1 teraz tak zapitala i moja zreszta tez w porownaiu do dlawikow (praktycznie wszystkich w Polsce): Jestem oredownikiem tego zeby kazdy poczul na wlasnej skorze nowe wydanie R1 rn22 i mowie to bez zartu- ten sprzet nie jezdzi teraz on lata Red_icon_smile .
chetnie bym sie przejechal i sprawdzil na wlasnej skorze jak to chodzi po tych modach
A masz rn22? Mam wolny komputer do wersji USA moge go udostepnic na kilka minut na testy ale bys musial osobiscie podleciec. Albo pogadaj z mariderem czy nie zamienilby kompa na sekunde zebys zobaczyl co i jak.
Ja przegrywam pelny komputer Yec-a a oni pewnie wgrywaja mapy Red_icon_smile.
Poniewaz z akademickiego punktu widzenia wazne jest zeby kazdy 'zapalony' mechanik chcacy zajac sie ulepszaniem swojego silnika w R1 wiedzial co robi !!!!! podsylam fajny material jak dziala optymailazcja zjawisk falowych i bezwladnosciowych w RN22 (ruchome konfuzory) i dlaczego to jest takie istotne (wszystkie te fale na wykresie momentu oborotowego swiadcza o tym ze trafilismy lub nie z fala podcisisnieiwa lub nadcisisnieniowa gazu na dolocie oraz wydechu).

Dobrze dobrane konfuzory i czas otwarcia:
http://media.yamaha-motor-europe.com/dwn...0movie.mp4

Zle dobrane:
http://media.yamaha-motor-europe.com/dwn...0movie.mp4
A tu na dobry poczatek weekendu : Azor nie lubi motorkow Red_icon_wink
[Obrazek: 154713_144987268885004_5721537_n.jpg]

I piekne czasy Yamaha-CUP

[Obrazek: 150854_144986995551698_6462990_n.jpg]

A tu najsilniejsza YZF-R1 jezdzaca po ulicach Polski

[Obrazek: 155930_144987652218299_1654639_n.jpg]
Stron: 1 2 3