Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: brak ladowania R1 - RN09
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witajcie
prosze o pomoc
brak ladowania - model R1 - RN09 z 2002 roku
zaczalem od regulatora napiecia -niestety po wstawieniu nowego - nadal nic, czyli napiecie na aku - 12,2V,
po wlaczeniu swiatel (dla szybszego sprawdzenia/wyladowania) - stopniowo spada az wyladuje akumulator i motocykl gasnie (naturalna rzecz bez ladowaniaRed_icon_smile )

co robic?
pzdr
co robić?
Najpierw przywitać sie w dziale świeżaki Red_icon_smile
kup cały uzywany zestaw nie koniecznie z rn09 moze byc wczesniejszy model bedzie pasował gwarantuje. ale kup alternator z kołem magnesowym w komplecie czy tam jak to zwa magneto. Ja mam taki zestaw załozony i juz smigam 3 lata i nic sie nie dzieje. Pozdro
a i skup sie na wersji jaka masz chodzi o wtyczke usa czy europa. Zebys sie pozniej nie zdziwił sprawdzisz to przy radiatorze tam zobacz jaka jest kostka szeroka tzn owalna czy trójkatna.
tak jest!! Red_icon_tongueRed_icon_tongue
zrobione
a teraz odpowiedzi prosze.... Red_icon_smile

(2012-08-20, 03:42 PM)PiotrXYZ napisał(a): [ -> ]co robić?
Najpierw przywitać sie w dziale świeżaki Red_icon_smile

a jak sprawdzic - czy to magneto? bo wydawac kupe szmalu i nie miec pewnosci , ze to to?
hmmm
wszyscy mowili - regulator, wydalem 350zl i okazalo sie, ze nie... wiec ...?? co dalej?


(2012-08-20, 03:43 PM)lukasz_nr napisał(a): [ -> ]kup cały uzywany zestaw nie koniecznie z rn09 moze byc wczesniejszy model bedzie pasował gwarantuje. ale kup alternator z kołem magnesowym w komplecie czy tam jak to zwa magneto. Ja mam taki zestaw załozony i juz smigam 3 lata i nic sie nie dzieje. Pozdro
a i skup sie na wersji jaka masz chodzi o wtyczke usa czy europa. Zebys sie pozniej nie zdziwił sprawdzisz to przy radiatorze tam zobacz jaka jest kostka szeroka tzn owalna czy trójkatna.
odpisałem ci na PW
też na początku sezonu miałem problem z ładowaniem (RN09 2002), poszło uzwojenie w alternatorze.

Można go łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć kostkę alternatora z regulatora napięcia i miernikiem sprawdzić napięcie w tej kostce pomiędzy fazami (oczywiście przy uruchomionym silniku). Jak nic nie pokaże to jebnięty jest.

Co do naprawy- ja oddałem do zwykłego mechanika, który mi wyjął alternator. Przewijany był gdzieś na modlińskiej (czy coś w tym stylu). Koszt całego zabiegu 450 zł. Póki co działa...
Regulator? Hehe, niezle Ci ktos doradzil. Masz alternator spalony (norma w RN09). Do wymiany lub przewiniecia u dobrego speca. Tyle w temacie.
firma gywer... przewijało kilku znajomych i wszyscy zadowoleni. I cena normalna. 150zł i gwarancja...
http://allegro.pl/alternator-yamaha-r6-r...97140.html
kilka informacji - moze sie przydadza
a) pan ze Slaska, ktory przezwaja (firma gywer) - bardzo mily gosc, sluzy pomoca i rada
b) nie sluchajcie mechanikow, ktorzy wpieraja wam, ze na pewno przy braku ladowania "strzelil" regulator napiecia (mnie dwoch zapewnialo, ze tak jest)
c) model RN09 - przepalaja sie cewki na alternatorze
d) zanim kupicie za rada zyczliwych cokolwiek, sciagnijcie manuala i sprawdzcie to co trzeba
e) jak sprawdzic czy to alternator? wypinacie kostke z trzema bialymi przewodami idacymi do regulatora napiecia - mierzycie napiecie (pamietajcie, ze to zmienne, wiec odpowiednio ustawiony woltomierz), jak nie ma lub jest nizsze niz ponad 40V - alternator zle pracuje
f) u mnie na kostce bylo 2 i 4 V
g) gdyby przed regulatorem bylo OK, to sprawdzamy za regulatorem i ... mamy odpowiedz na wszystko
h) jak nie wiecie co zrobic - polecam forum. A watpiacym radze wrocic do punktu b) Red_icon_smileRed_icon_smile
i) a ja zapewne zaloze watek - jak sciagnac alternator w RN09... podobno trudno...
pozdrawiam serdeczne
jak juz bede miec wszystko na cacy - dam znac Red_icon_smile

PS ma ktos moze licznik do RN09?
No dobra, to co powiecie na taki przypadek....
1)nowy akumulator
2)nowy regulator
3)nowy alternator
4)nowe swiece
5)nowy przekaznik

I DALEJ KURWA BRAK LADOWANIA!!!

Nie mam juz silRed_icon_sad zastanawiam sie czy stacyjka nie ma cos z tym wspolnego. Jak zerknecie na moj watek (1str) jest opisana sytuacja z wymiany stacyjki...

Podobno do regeneracji mam rozrusznik, zastanawiam sie czy tam prad nie ucieka....


Ps nie ma nic prostszego niz wymiana alternatora. Jak cos to piszcie...
Chyba silniki podobnie działają w aucie jak w motorze. Miałem problem z volvie po wymianie alternatora nie ładował. Winowajcą okazał się rozrusznik.