Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Ruznica pomiędzy rn12 a rn19
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam wszystkich posiadaczy r1 zamierzm kupic yamahe r1 model rn12 lun rn19 czy moze mi ktos powiedziec jakie sa ruznice i od kiedy do kiedy byly wypuszczane te modele z gory dzieki:)
RN12 od 2004 do 2006r
RN19 od 2007 do 2008r

reszta informacji po przywitaniu się w dziale ŚWIEŻAKI !
Rn19 ma juz sprzeglo antyhoppingowe, elektryczna przepustnice i rolgaz, jest ladniejsza stylistycznie Red_icon_smile tak po krotce Red_icon_tongue
rn19 ma więcej kóni i dłuższy wahacz o pare cm (od tej z 2004) i ogolnie droższa jest Red_icon_cheesygrin
RN12 - W 2004 na drogi wyjechała kolejna generacja YZF-R1 (RN12), lżejsza o kolejne 2 kg i mocniejsza aż o 21 KM. W silniku zwiększono przede wszystkim skok zaworów i przekonstruowano układ dolotowy. System dynamicznego doładowania umożliwiał uzyskiwanie mocy maksymalnej 180 KM. Układ wydechowy z dwoma tytanowymi tłumikami poprowadzono pod kanapą, co sprzyjało aerodynamice i możliwości większego przechylenia w zakrętach. Od nowa zaprojektowano zawór EXUP sterujący wydechem, zmieniono też zestopniowanie skrzyni biegów. Ze sportu wyczynowego nowa R1 przejęła również alumniową ramę Deltabox V. Geometrię podwozia przygotowano głównie pod kątem dużej zwrotności i łatwego kierowania. W seryjnym wyposażeniu znalazł się tłumik skrętu kierownicy. Nowy był również wahacz w tylnym zawieszeniu, z podciągami usztywniającymi prowadzonymi dołem. Nowa jedynka zyskała też nowe hamulce, nowe obręcze kół i nową owiewkę. Zbudowano motocykl praktycznie od podstaw.
W 2006 r. zajęto się układem zasilania i zaworami ssącymi, uzyskując wzrost mocy o 3 KM. Optymalizowano też ramę i wydłużono wahacz tylnego koła. Chodziło głównie o dociążenie przedniego koła.

RN19 - 2007 r. model YZF-R1 (RN19) Tym razem przejęto komponenty elektroniczne systemy YCC-I oraz YCC-T. Yamaha Chip Controlled Intake był pionierskim w seryjnych motocyklach systemem zmiennej długości układu dolotowego o automatycznej regulacji, a Yamaha Chip Controlled Throttle stanowił elektroniczną kontrolę nad przepustnicami. Na wyczynowych motocyklach Yamahy wzorowano też 16-zaworową głowicę nowego czterocylindrowca, z tytanowymi zaworami ssącymi (rezygnowano z układu pięciu zaworów na cylinder) oraz sprzęgło antihoppingowe. Moc silnika sięgnęła 180 KM, zaprojektowano nową ramę, wahacz i widelec z bardzo szerokim zakresem regulacji. Przy przednich tarczach pojawiły się sześciotłoczkowe zaciski. Bardzo lekki (177 kg na sucho).


Chyba wszystko Red_icon_smile
... ja to ino sie nie znum, ale chłopoki na fsi mófili ze rn19 szypsza!
Sorki, za uszczypliwośc, ale rozróżnienie rn12 od rn19 to jest minimalna wiedza zanim zacznie się myśleć o zakupie. Jak tego nie wiesz to nie wróżę Ci dobrego zakupu, ale powodzenia.
Hmmm, mysmy zartowali na matmie ze rozniczka to wyniczek odejmowanka ale z R1 to przyznam ze Koczis ma racje. Use google man ;P
ja mam rn12 i nienazekam
Szkoda czasu na jednopostowców. BeMisz chyba trzeba przeprowadzić kolejne czyszczenie forum.
Popieram, chocby ze wzgledu na panujacy wtorny czy pierwotny analfabetyzm i liczbe ortografow w 1 poscie Red_icon_wink
widze ze same orły sa na forum wybaczcie nie kazdy jest taki bystrzacha jak wy????
Kolego, na szacunek i odpowiednie traktowanie trzeba sobie zasłużyć. Forum to nasza mała społeczność i panują tu wyznaczone reguły. Także Twoje sugestią są trochę nie na miejscu.
(2012-08-15, 07:39 PM)endriurally napisał(a): [ -> ]widze ze same orły sa na forum wzbaczcie nie kazdy jest taki bystrzacha jak wy????

Ale co ty się burzysz? Najpierw byś się przywitał może? Hy?!
(2012-08-15, 07:39 PM)endriurally napisał(a): [ -> ]widze ze same orły sa na forum wzbaczcie nie kazdy jest taki bystrzacha jak wy????


[Obrazek: 1405327975484eceaed1fbd.jpg]
ciekawe czy na r1 jestescie takie kozaki moge stanąć w szranki z któryms z was moze wtedy bedzie szacun.che che.
Suchy Red_icon_cheesygrin To prawie jak z reklamy Okocima Red_icon_cheesygrin "Tylko dla orłów" Red_icon_cheesygrinRed_icon_cheesygrin
(2012-08-15, 08:14 PM)endriurally napisał(a): [ -> ]ciekawe czy na r1 jestescie takie kozaki moge sanąć w szranki z któryms z was moze wtedy bedzie szacun.che che.

krótko,wystarczyło się przywitać Red_icon_cheesygrin jakiś porządek musi być więc zrozum,tekst powyżej zostawię bez komentarza bo świadczy tylko o Tobie,bez spiny kolego
ja to nie wiem endriurally wpadłeś na napine czy jak? bez przywitania od razu temat zakładasz i jeszcze nas obrażasz, sry ale są jakieś zasady i obowiązujący regulamin, każdy nowy ma obowiązek się przywitać. Jeśli jesteś zainteresowany R1 to tak jak koledzy wyżej wspomnieli powinieneś co nieco już wiedzieć lub równie dobrze skorzystać z wujaszka google i poczytać artykuły z których dowiesz się trochę więcej niż my napiszemy ewentualnie to samo ale bez naszej fatygi. W każdym artykule dotyczącym motocykla którego seria jest ciągnięta przez kilka/kilknaście lat jest porównanie do poprzedniego modelu.
(2012-08-15, 08:14 PM)endriurally napisał(a): [ -> ]ciekawe czy na r1 jestescie takie kozaki moge sanąć w szranki z któryms z was moze wtedy bedzie szacun.che che.


Endriu... ja sie pisze : )!
tylko umówmy sie jak mam jechac? : ) czy dać ci kilka minut przewagi?
a moze wolisz zeby powyzej 2'jki nie wchodzic? Red_icon_smile

Pozdrawiam...
[Obrazek: 01.png]
Stron: 1 2