Mam RN09 i pytanie odnośnie exup-a. Kupiłem ją niedawno i to jest mój pierwszy moto wiec nie mam porównania jeśli chodzi o osiągi. Kolega przejechał się nią i stwierdził że trochę przymula na niższych obrotach tzn do 6000. w sumie to jak czytałem ponoć te modele na koło idą bez problemu z gazu na drugim biegu przy obrotach 6000-7000 a u mnie nie ma takiej możliwości zwłaszcza że ważę zaledwie 62kg
. Na 1 biegu bez problemu ale 2 nie ma szans. Stosowałem się do zasady 101) wziąłem się za regulację exupa i dobrze zrobiłem bo był źle ustawiony. Po przekręceniu zapłonu ustawiłem go tak jak powinien być ( w oczku). Niepokoi mnie tylko to ze otwiera dopiero po osiągnięciu 4000obrotow i nie otwiera do końca przy odcince. ( do końca tzn do ogranicznika). Dzisiaj już nie miałem czasu ale w najbliższym czasie spróbuje ściągnąć linki i otworzyć exup na maxa , zablokować i sprawdzić osiągi. Gdzieś przeczytałem że powinien otwierać od 2000 a przy 6000 powinien być już całkowicie otwarty. Oczywiście przed regulacją ściągnąłem linki i przeczyściłem mechanizm exup i chodzi bardzo płynnie. Myślałem że może on blokuje mechanizm ale po ściągnięciu linek uruchomiłem moto i okazuje sie że silnik krokowy reaguje dopiero od 4000obr
Jestem ciekaw jak jest u was
? Może jest ktoś z okolic Tarnowa i ma podobny sprzęt? miałbym porównanie.
pytanie mam rowniez, czy to normalne ze mimo zerwanej linki gornej od exupa nie swieci mi sie blad nr 18 ? tzn raz sie zaswiecil ale postawilem na gume opadlem i zniknal
tak Cieniu, to normalne. Błąd 18 mówi o uszkodzonym exupie
otwórz exapa na stałe ,zabezpiecz tą przepustnice czymś i problem z głowy ,ja mam taki model i latam cały czas na otwartym na stałe ,zero problemów
Żaba, a co z silniczkiem? Zostawiłeś podłączony, czy odłączyłeś i czy jak odłączyłeś to wyskakuje jakiś błąd? Czym zabezpieczyć przepustnicę na stałe, u mnie jest podobnie tyle, że mi szkoda było sprawdzić aż do odcinki, więc może się otwiera, ale na 100% byłoby to powyżej 8 tyś obr. Dzięki.
ale przy otwartej na stale przepustnicy jest duzo wiekszy dół podobno ;/ przynajmniej rn19 tak reaguje, zastanawia mnie tylko jak dlugo mialem zerwana ta linke, czy juz taka kupilem i przelatalem 30tys bez exupa dlatego tak marnie mi sie rusza a potem idzie jak szatan
w poniedzialek zaloze nowy kpl i sie okaze
(2012-08-17, 12:47 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]Żaba, a co z silniczkiem? Zostawiłeś podłączony, czy odłączyłeś i czy jak odłączyłeś to wyskakuje jakiś błąd? Czym zabezpieczyć przepustnicę na stałe, u mnie jest podobnie tyle, że mi szkoda było sprawdzić aż do odcinki, więc może się otwiera, ale na 100% byłoby to powyżej 8 tyś obr. Dzięki.
silniczek został ,wywalone są tylko linki i otwarta przepustnica na stałe,u mnie jest ona zabezpieczona sprężyną i jest git ,żaden błąd mi się nie pali,co do mocy wszystko tak jak powinno w tym modelu tylko po założeniu PC zrobił mi się wariat i po 7 tyś dostaje wścieklizny
pewnie kwestia mapy
Jak ze spalaniem, wzrosło, czy zostało takie jak przed modyfikacją?
po założeniu PC pali mniej ,nie wiem jak było z exapem bo jak kupiłem R1 to on był już otwarty więc tu porównania nie mam
(2012-08-18, 12:34 PM)żaba napisał(a): [ -> ]po założeniu PC pali mniej ,nie wiem jak było z exapem bo jak kupiłem R1 to on był już otwarty więc tu porównania nie mam
Mniej tzn ile
? Moja pali średnio 6,5-7L. W trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 5,6-6L. Z tym exupem dałem sobie spokój. muszę się wziąć kiedyś za niego i otworzyć go na maxa . Chodzi dobrze ale obawiam się o silnik bo otwiera go dopiero od 4000obr tak wiec do 4000 obr ogranicza przepływ spalin. Jeśli ktoś z was będzie się tym bawił sprawdźcie przy jakich obrotach u was się otwiera i przy jakich jest otwarty na maxa
Byłbym ogromnie wdzięczny
a może tak ma być
mi przy spokojnej jeździe pali 8l
normalnie 10l
ale ja jestem królem prostych więc nie jest to miarodajne
po założeniu PC tak przy pałowaniu pali ten litr mniej
łomatko, to ja go nie ruszam, bo mi w mieście pali ok. 5,8-6,2L, natomiast na trasie ok. 4,9-5,5L
... ja to nie wiem jak wy macie spalania kolo 7l.
Koczisz- ty go pchasz połowe drogi czy jak
?
(2012-08-19, 08:44 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]łomatko, to ja go nie ruszam, bo mi w mieście pali ok. 5,8-6,2L, natomiast na trasie ok. 4,9-5,5L
u mnie z plecakiem po trasie wychodzi zawsze 5,3-5,4 i nie chce inaczej, jak jadę sam można zejść poniżej 5 ale zazwyczaj wtedy więcej na liczniku i wychodzi kolo 5,7
(2012-08-19, 09:03 PM)Suchy napisał(a): [ -> ]... ja to nie wiem jak wy macie spalania kolo 7l.
Koczisz- ty go pchasz połowe drogi czy jak ?
Suchy przecież wiesz, że ja jeżdżę na R1 jak 100-letnia babcia
Ja pier....ole to mi poniżej 8 nie zejdzie....
Może, źle jeżdżę..
Mi ostatnio wyskoczylo 12,5l po modyfikacji komputera ale nie zalowalem manety bo musialem sprawdzic sprzeta i na miescie i poza hehehehe Ale ja mam juz nowy model R1 bez EXUPa. Jak ktos ma starszy sprzet, to lepiej go sobie zostawic, zawsze to motocykl lepiej ciagnie na nizszych obrotach i od dolu.
co powiecie o pracy mojego exup-a? linki pewnie sa zbyt luzne, zaraz bede probowal to zrobic. tak pracuje tylko podczas diagnozy. nie wiem jak sprawuje sie podczas jazdy
http://www.youtube.com/watch?v=OCrfokCoBp8
mam jeszcze problem z laga. odbicie ma skale tylko na 8 "klikniec" chyba cos zepsulem przy skladaniu lagi, nie wiem jak bylo przed
Raczej wystarczy sama regulacja linek plus warto przesmarować koszulki od linek.
dzieki za wklejenie posta. przed chwila wrocilem z garazu. ustawilem na minimalnie bardziej zamkniety przy spoczunku, ale podczas diagnozy, szybciej sie otwiera. lage tez wyciaglem i zlozylem tak jak byc powinno. jesli ktos chce miec taka sama ilosc "klikniec" jak przed wymiana uszczelniaczy, proponuje zakrecic odbicie maxymalnie przed demontazem.