Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: EXUP - Pytanko
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mam RN09 i pytanie odnośnie exup-a. Kupiłem ją niedawno i to jest mój pierwszy moto wiec nie mam porównania jeśli chodzi o osiągi. Kolega przejechał się nią i stwierdził że trochę przymula na niższych obrotach tzn do 6000. w sumie to jak czytałem ponoć te modele na koło idą bez problemu z gazu na drugim biegu przy obrotach 6000-7000 a u mnie nie ma takiej możliwości zwłaszcza że ważę zaledwie 62kgRed_icon_tongue. Na 1 biegu bez problemu ale 2 nie ma szans. Stosowałem się do zasady 101) wziąłem się za regulację exupa i dobrze zrobiłem bo był źle ustawiony. Po przekręceniu zapłonu ustawiłem go tak jak powinien być ( w oczku). Niepokoi mnie tylko to ze otwiera dopiero po osiągnięciu 4000obrotow i nie otwiera do końca przy odcince. ( do końca tzn do ogranicznika). Dzisiaj już nie miałem czasu ale w najbliższym czasie spróbuje ściągnąć linki i otworzyć exup na maxa , zablokować i sprawdzić osiągi. Gdzieś przeczytałem że powinien otwierać od 2000 a przy 6000 powinien być już całkowicie otwarty. Oczywiście przed regulacją ściągnąłem linki i przeczyściłem mechanizm exup i chodzi bardzo płynnie. Myślałem że może on blokuje mechanizm ale po ściągnięciu linek uruchomiłem moto i okazuje sie że silnik krokowy reaguje dopiero od 4000obr
Jestem ciekaw jak jest u wasRed_icon_tongue? Może jest ktoś z okolic Tarnowa i ma podobny sprzęt? miałbym porównanie.
pytanie mam rowniez, czy to normalne ze mimo zerwanej linki gornej od exupa nie swieci mi sie blad nr 18 ? tzn raz sie zaswiecil ale postawilem na gume opadlem i zniknal Red_icon_tongue

XoXo

tak Cieniu, to normalne. Błąd 18 mówi o uszkodzonym exupie
otwórz exapa na stałe ,zabezpiecz tą przepustnice czymś i problem z głowy ,ja mam taki model i latam cały czas na otwartym na stałe ,zero problemów
Żaba, a co z silniczkiem? Zostawiłeś podłączony, czy odłączyłeś i czy jak odłączyłeś to wyskakuje jakiś błąd? Czym zabezpieczyć przepustnicę na stałe, u mnie jest podobnie tyle, że mi szkoda było sprawdzić aż do odcinki, więc może się otwiera, ale na 100% byłoby to powyżej 8 tyś obr. Dzięki.
ale przy otwartej na stale przepustnicy jest duzo wiekszy dół podobno ;/ przynajmniej rn19 tak reaguje, zastanawia mnie tylko jak dlugo mialem zerwana ta linke, czy juz taka kupilem i przelatalem 30tys bez exupa dlatego tak marnie mi sie rusza a potem idzie jak szatan Red_icon_tongue w poniedzialek zaloze nowy kpl i sie okaze Red_icon_smile
(2012-08-17, 12:47 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]Żaba, a co z silniczkiem? Zostawiłeś podłączony, czy odłączyłeś i czy jak odłączyłeś to wyskakuje jakiś błąd? Czym zabezpieczyć przepustnicę na stałe, u mnie jest podobnie tyle, że mi szkoda było sprawdzić aż do odcinki, więc może się otwiera, ale na 100% byłoby to powyżej 8 tyś obr. Dzięki.

silniczek został ,wywalone są tylko linki i otwarta przepustnica na stałe,u mnie jest ona zabezpieczona sprężyną i jest git ,żaden błąd mi się nie pali,co do mocy wszystko tak jak powinno w tym modelu tylko po założeniu PC zrobił mi się wariat i po 7 tyś dostaje wścieklizny Red_icon_cheesygrin pewnie kwestia mapy
Jak ze spalaniem, wzrosło, czy zostało takie jak przed modyfikacją?
po założeniu PC pali mniej ,nie wiem jak było z exapem bo jak kupiłem R1 to on był już otwarty więc tu porównania nie mam
(2012-08-18, 12:34 PM)żaba napisał(a): [ -> ]po założeniu PC pali mniej ,nie wiem jak było z exapem bo jak kupiłem R1 to on był już otwarty więc tu porównania nie mam

Mniej tzn ileRed_icon_smile? Moja pali średnio 6,5-7L. W trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 5,6-6L. Z tym exupem dałem sobie spokój. muszę się wziąć kiedyś za niego i otworzyć go na maxa . Chodzi dobrze ale obawiam się o silnik bo otwiera go dopiero od 4000obr tak wiec do 4000 obr ogranicza przepływ spalin. Jeśli ktoś z was będzie się tym bawił sprawdźcie przy jakich obrotach u was się otwiera i przy jakich jest otwarty na maxaRed_icon_smile Byłbym ogromnie wdzięcznyRed_icon_smile a może tak ma byćRed_icon_smile
mi przy spokojnej jeździe pali 8l Red_icon_cheesygrin normalnie 10l Red_icon_cheesygrin ale ja jestem królem prostych więc nie jest to miarodajne Red_icon_tongue po założeniu PC tak przy pałowaniu pali ten litr mniej
łomatko, to ja go nie ruszam, bo mi w mieście pali ok. 5,8-6,2L, natomiast na trasie ok. 4,9-5,5L Red_icon_smile
... ja to nie wiem jak wy macie spalania kolo 7l.

Koczisz- ty go pchasz połowe drogi czy jak Red_icon_cheesygrin?
(2012-08-19, 08:44 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]łomatko, to ja go nie ruszam, bo mi w mieście pali ok. 5,8-6,2L, natomiast na trasie ok. 4,9-5,5L Red_icon_smile


u mnie z plecakiem po trasie wychodzi zawsze 5,3-5,4 i nie chce inaczej, jak jadę sam można zejść poniżej 5 ale zazwyczaj wtedy więcej na liczniku i wychodzi kolo 5,7
(2012-08-19, 09:03 PM)Suchy napisał(a): [ -> ]... ja to nie wiem jak wy macie spalania kolo 7l.

Koczisz- ty go pchasz połowe drogi czy jak Red_icon_cheesygrin?

Suchy przecież wiesz, że ja jeżdżę na R1 jak 100-letnia babcia Red_icon_smile
Ja pier....ole to mi poniżej 8 nie zejdzie....
Może, źle jeżdżę.. Red_icon_smile
Mi ostatnio wyskoczylo 12,5l po modyfikacji komputera ale nie zalowalem manety bo musialem sprawdzic sprzeta i na miescie i poza hehehehe Ale ja mam juz nowy model R1 bez EXUPa. Jak ktos ma starszy sprzet, to lepiej go sobie zostawic, zawsze to motocykl lepiej ciagnie na nizszych obrotach i od dolu.
co powiecie o pracy mojego exup-a? linki pewnie sa zbyt luzne, zaraz bede probowal to zrobic. tak pracuje tylko podczas diagnozy. nie wiem jak sprawuje sie podczas jazdy
http://www.youtube.com/watch?v=OCrfokCoBp8

mam jeszcze problem z laga. odbicie ma skale tylko na 8 "klikniec" chyba cos zepsulem przy skladaniu lagi, nie wiem jak bylo przed
Raczej wystarczy sama regulacja linek plus warto przesmarować koszulki od linek.
dzieki za wklejenie posta. przed chwila wrocilem z garazu. ustawilem na minimalnie bardziej zamkniety przy spoczunku, ale podczas diagnozy, szybciej sie otwiera. lage tez wyciaglem i zlozylem tak jak byc powinno. jesli ktos chce miec taka sama ilosc "klikniec" jak przed wymiana uszczelniaczy, proponuje zakrecic odbicie maxymalnie przed demontazem.
Stron: 1 2