Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Coś stuka w silniku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jak wracałem z przejażdżki z kumplami w pewnym momencie usłyszałem stukanie z silnika. Jak myślicie co to może stukać? Od razu postawiłem do mechanika i w środę zadzwonię się spytać. Chyba będzie głowicę zdejmował i paczał bo może korbowód stuka. Tak jestem ciekawy Waszych pomysłów.
ale mogłbyś coś więcej napisać kiedy stukanp. przy przyspieszaniu. przy hamowaniu silnikiem, jak zimny jak ciepły, czy cały czas stuka?
własnie, napisz coś więcej odnośnie tych stuków. jeśli silnik przytarłeś to możesz to zobaczyć po oleju, postaw moto bokiem do słońca i zajrzyj w szkiełko od poziomu. jak przytarty to bedzie sie mienił tak metalicznie, drobne opiłki bedzie widać. tylko najpierw moto odpal zeby olej sie wymieszał i zgaś.
Stuka na ciepłym silniku. Na zimnym nie miałem okazji patrzyć. Słychać jak stuka na wolnych obrotach. Jak się gazu doda to tak jakby silnik zagłuszał to stukanie i jak schodzi z obrotów to znów słychać. W czasie jazdy i na postoju na luzie tak samo. Nie jestem pewiem czy na wciśniętym sprzęgle stuka. Tak jak wspomniałem od razu do mechanika zaprowadziłem. Może i przytarłem bo trochę cisneliśmy. Było kilka razy ponad 200. W jednym momencie prawie 270 i zauważyłem że przy takich prędkościach jak trzymam manetkę na maksa to mi się chyba tak koło 9 tys sprzęgło uślizgnie. Bo tak mi obroty na chwilę szybko pójdą w górę ale prędkość raczej już wolno idzie jak się ciśnie już blisko maks prędkości. Na 1 szybko odwijając raczej tego nie uświadczyłem. Tylko na 6 biegu. Widocznie największe obciążenie dla sprzęgła i popuszcza na chwilę
ale jazda z prędkośćią 250km,niezaciera panewy od tak.
moze exup Ci trzaska?
A co do sprzegla - sprawdz naciag linki, moze jest za mocny... lub sprzeglo Ci sie konczy.
post troche typu - cos mi szwankuje, nie wiecie co to?Red_icon_tongue troche wiecej danych na przyszlosc
A co miałem napisać. Po prostu zaczęło stukać jak jechałem i tyle. Ja jestem laikiem w tych sprawach. Jak coś nie tak to prowadzę do mechaniora bo sam się nie czepiam żeby cokolwiek patrzeć. Mogłem się wogóle nie pytać, ale po to jest forum żeby spytać. Bo jestem ciekawy ale i tak pewnie jutro zadzwonie i będę wiedział. To tak na przyszłość Red_icon_smile
silnik sklada sie z bardzo wielu elementow, ciezko powiedziec co jest popsute jesli sie nawet tego nie slyszy
miejmy nadzieje ze nic powaznego
Napisz, co Ci mechanior powiedział Red_icon_smile
Jak kumplowi tak stukało w bladym, to mu się panewy przekręciły :p
Kolega w RN04 miał taki sam problem, próbowaliśmy na forach dowiedzieć się nieco więcej o dolegliwości stukania. Okazało się że to dosyć często spotykany problem, a teorii co to może być setki...i niczego się nie dowiedzieliśmy. Skończyło się tak że kolega trafił na dobry silnik w dobrej cenie na allegro i kupił a stukający na części. Ale nadal ciekaw jestem powodu tej dolegliwości.
Napiszę co i jak, ale już się boję ile mnie to stuknie po kieszeni echh. Też mam nadzieję, że jakaś błahostka. Mechanik wstępnie wspominał coś o korbowodzie.
O korbowodzie też gdzieś czytałem,l było też że panewki, łańcuch rozrządu, coś w exupie itd...Tak czy inaczej nie doczytałem się żeby ktoś postawił 100% pewną diagnozę. Kafel życzę ci szczerze oby to była drobna usterka.
I jak? Wiesz już coś? Gadałeś z mechanikiem odnośnie przyczyny stukania w silniku?
Dzwoniłem ale jeszcze nie zaglądali. Pewnie mają inne roboty. W piątek znowu zadzwonie
Dzisiaj byłem w końcu u mechaniora bo rozebrał. Dla niego też zagwozdka. Nie wie co to za dzięcioł się wpierdolił do silnika. Według niego po rozgrzaniu mniej stuka i jak wejdzie na obroty to też jakby ustawało. Nie widać że coś było nie tak. Olej czysty bez opiłków. No i chuj jego i mnie strzela. Trzeba by było na części rozebrać i pomierzyć jak trzeba i by było wiadomo. Może szklanki albo sworzeń na korbowodzie. Rozebranie tysiaka plus co tam wyjdzie. Kurwa już nie wiem co robić. Kasy też za bardzo nie mam. Będę jeździł ze stukającym i poczekam aż się nasili stukot. Mechanik mówił silnik sprzedać i kupić drugi, ale nie chce mi się bujać ze sprzedawaniem każdego elementu i potem szukać następnego. Nie wiadomo jaki się trafi. Druga opcja wystawić na alledrogo i pewnie tak zrobię. Opchnę i będę zbierał na nowszy do następnego sezonu. Kurwa ja jebie ale chujnia. Ciężko mi się go pozbywać ale co zrobić.
ja to neiwiem co siedzijeje ale wez to na alllergro wystaw ie nie pierdol kocppolow : o!

zalejeej jakiskms gestym olejem i nie bedziuet nic slychaccc.! : D
nei akaotowany nie szlifowany panie to przeeciez ideal!
I niestety tak "oszczednie" w Pl mysli 99% sprzedajacych, no, moze 98 a Wy sie potem dziwicie na forumach dlaczego tak ciezko upolowac dobre nastepne moto zamiast kupowania kolejnej rzezby do regeneracji. "Mozna jeszcze podmienic opony, lancuch z zebatkami, zlac paliwo, nowy olej i plyn chlodniczy itp.itd., zabrac swieze swiece, filtr, klocki i sprzeglo, a nuz sie sprzeda na starych i nowy wlasciciel sobie zmieni a mi sie przyda"..
Ogladalem mase roznych motocykli w tym kraju dla siebie i znajomych gdy prosili, czego sie przy tym nauczylem, szkoda gadac. Wniosek - zadbany, prawidlowo serwisowany egzemplarz z dobrym wyposazeniem i bez jakichs historii do wyrwania razem z kompletem dokumentow od pasjonata jest rownie rzadki w Pl jak calkowite zacmienie Slonca.
Ps: zawory ok i wszystkie srubki dokrecone? Red_icon_smile
(2012-07-20, 12:15 AM)Suchy napisał(a): [ -> ]ja to neiwiem co siedzijeje ale wez to na alllergro wystaw ie nie pierdol kocppolow : o!

zalejeej jakiskms gestym olejem i nie bedziuet nic slychaccc.! : D
nei akaotowany nie szlifowany panie to przeeciez ideal!

Jasne lepiej kogoś innego wje... na minę. Trochę to nie godne tego forum.
Stron: 1 2