Witam.
Motocykl RN19.
otóż mam pytanie- jak odkręcić śrubę mocującą przednią zębatke i jaki tam gwint jest? prawy czy lewy.
2 pytanie to takie że zakupiłem zębatkę o 16 zębach a nie jak seryjnie 17z. więc... co zrobić z tym ogumieniem tzw. tłumikiem drgań łańcucha'' w której jest oryginalna zębatka ? okroić ją tak by pasowała na 16 zębów? nie czaje...
Pozdrawiam...
Kluczem pneumatycznym najlatwiej, gwint nie pamietam jaki tam ale chyba normalny. Dawno zmienialem, motocykl na biegu i wcisniety dodatkowo tylny hamulec wiec przydaje sie pomoc kolegi
Natomiast oryginalna zebatke zdejmujesz razem z ta guma a na jej miejsce zakladasz nowa i tyle. Jak nowa zebatka jest bez tej gumy wyciszajacej (chyba tylko oryginalne zebatki z poprzednich modeli R1 maja ta gume a pasuja rowniez do RN12 i wczesniejszych), to bedziesz slyszal przyjemny szum podczas jazdy. Ja tej gumy nie mam u siebie i szmer jest OK, nawet calkiem fajny. Prosta modyfikacja i powiem ze jest najlepsza z tych najtanszych, bedziesz zadowolony. Predkosc maxymalna nieznacznie spadnie, lancuch mozna zostawic oryginalny w tym ukladzie a polepszy sie przyspieszenie motocykla i nieznacznie zmienia obroty ale to i tak pikus w porownaniu do reszty zalet zabka mniej z przodu
Ja niedawno zmieniałem. Powiem Ci, że ja odkręcałem we dwóch, klucz rurkowy sześciokątny, przedłużka kingtony oraz rura półtorametrowa (!). Trzymanie na hamulcu nic nie dało, podobnie jak drewniany sztyl między ramiona koła a wachacz. Trzeba stalową rurkę włożyć, Przy takich narzędziach wcale łatwo nie było. A gwint normalny. Powodzenia.
tylko nie na biegu tak jak kolega wyżej napisał!! są specjalne narzędzia do blokowania... jak zaczniesz napierdzielać pneumatem po skrzyni biegów to długo Ci nie pojeździ...
a co do tej gumy to może jej nie być
Ta przednia zebtka nie jest dokrecona jakims mega wielkim momentem tylko 85Nm (mniej niz sruba od wahacza czy nakretka glowki ramy) wiec zadnej skrzyni sie nie rozwali od wrzuconej 1ki i wcisnietego tylnego hamulca, bez przesadnej paniki
udalo sie skonczyc kolejny napęd
złoty łancuch DID ZVMX skonczyl sie po 23 tys km
zakupiłem nowy - zębatka 1 mniej z przodu i 2 zęby więcej z tylu
zobaczymy jak bedzie sie teraz gumowac i jak bedzie wygladal jej "Dół"
przy okazji dodam, ze obilo mi sie o uszy ze aby zwiekszyc zywotnosc lancucha nalezy wymieniac przednia zebatke co 10 tys km i wtedy na lancuchu mozna zrobic nawet do 40 tys km, jestem ciekaw jak wyglada moja skoro lancuch tak napierdala mimo naciagniecia