Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: rozrząd yamaha rn12
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witajcie
mam pytanie ,do was jak poznać że na wymianę łańcuszka rozrządu nadszedł czas,wiem klekot ale moje ucho raczej nie słyszy go.
mam wy jety go czy mierząc wzdłórz i wrzesz da sie to sprawdzić,jaka powinna być długość np nowego ,jaki odchyl na boki,morze zna ktoś takowe wymiary.w serwisówce jakoś tego niewidziałem
oraz czy długość sprężyny w napinaczu tez ma znaczenie,u mnie ma ok 3cm
proszę o wasze zdanie w tym temacie.dzięki z góry
Po pierwsze to po Polsku pisz, a nie jakims zakodowanym jezykiem.
Po drugie lancuszek nie klekocze a tak delikatnie dzwoni/brzeczy. Wyciagniety moze byc i luzu na napinaczu sie nie sprawdza jak silnik nie pracuje bo napinacz dziala hydraulicznie i jest ten tloczek w nim popychany poprzez cisnienie oleju z ukadu olejowego silnika.
Jak na szczycie zebatki nie dasz rady odciagnac lancucha od zebatki i nie dzwoni on podczas pracy silnika to nie ma sensu wymiana. W przeciwnym wypadku jak najbardziej.
a ja powiem tak, jak już wyciągnełeś to sobie wymień bo po co sobie później dodatkowej roboty narobisz jak już masz teraz wszystko na wierzchu Red_icon_wink no i sam będziesz wiedział kiedy ostatnio był wymieniany i ile jeszcze na nim przejedziesz
wiem ile nanim zrobiłem ,bo mam go od nowośći,ten wyciągnięty z 2 silnika jest,i stad chciałem porównać wyjety z wymiarem nowym w cm ,ile moze sie wyciągnął,
nakręciłem 40000 i łańcuch orginalny
napinacz wiem ze hydraulika chodziło mi o sprężynę czy ja wymienia sie tez,ale hyba nie.
o jaki kod ci chodzi.bo nierozumieniem.
i jak chłopaki ztym rozrzadem.....
jak łancuszek sprawdzic odchył jak nafoto
ilosc pinów łancucha jak tak to ile ma byc,ale serwisówka niepodaje nic ,na ten temat
wiem najlepsza opcja zakup nowego łancucha tani w aso 180zł,i niemusze sie domagac info tak czy tak mam pewnosc ze nowy prawda.

ale mam kilka łańcuszków,i moze któryś sie nada ztad pytam,ale jakos ciezko z odp.z konkretna odpowiedzia.wiem serwis pomaga wszystkim i tak kazdy z forum gada bo tam odajecie swoje niunie,ale ja nie oddaje i pytam co sami robia i maja wiedze to co robia.
co oznacza napis cv na łancuszku,do ustawienia na t impulsatora ,czy studni.
jak sprawdzic napinacz czy ok.pomorze ktos.
niepytam polonistów.
Jeśli chodzi o łańcuszek ,wytarczy sprawdzić ,cechy (punkty które są na kołach,impulsatorze) jeśli się one zgrywaja idealnie niema potrzeby go zmieniać ,tak sprawdzisz najlepiej,co do napinacza masz odpowiedź wyżej :-)
tak ,sprawdzenie ok ,po zdieciu dekla zaworów widac stan ,ale ja mam 2 łancuszki zdiete i chciałem ja sprawdzic ,czy wyciagniete itp wybrac naj i ten załozyc.

a napinacz ,jak np wykrece to widac na którym zabku zablokowany,jakie moga byc nidomagania jego,stan tej sprezyny .długosc itp,samej nieda sie dokupic napinacz to 650pln
wciskam i zapadka go blokóje.czy nowy napinacz po zmianie łancuszka.bo mam to klekotanie,szym itp jak zwał.
a co do ustawien koła znaki na nich z krawedzia głowicy,a impulsator t to łaczenie karterów .
Nie założyłbym w życiu do R1 z powrotem starego łańcuszka. Ale Twój wybór.