Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: ustawienie exupa w rn 19
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam panowie! Pekla mi linka od exupa gorna wie ktos moze jak powinien byc ustawiony exup zeby dzialal poprawnie? linke juz zakupilem i zalozylem ale nie wiem czy dobrze jest ustawiony exup , moze ktos juz to przerabial ?
niewidem jak u ciebie chodz mysle ze podobnie, ale w rn12 ustawia sie tak,iz ta ruchoma cześć w wydechu,co jest pociagana przez linki ma sie pokrywać miedzy dwoma kreskami na obudowie ,wystaje takie wydłórzenie po załączeniu zapłonu i zrobieniu testu ma wtym położeniu stanac a luz linek ok 3mm
dzieki tak ustawilem ale cos ciezko mi pracuje ten silniczek moze linki za bardzo mam naciagniete musze jeszcze pogrzebac
Jak będziesz wszystko składał, warto przesmarować linki olejem silnikowym. Jak tak ostatnio zrobiłem i jest super.
ja ostatnio zmieniałem linki exupa w RN12 bo tez miałem przetartą , w rn19 pewnie filozofia jest podobna - w serwisówce znajdziesz opis i rysunki regulacji, linki mają powłokę teflonową od wewnątrz i teoretycznie nie wymagają smarowania - a w praktyce to faktycznie nie zaszkodzi,

w rn12 masz na - zaworze w kolektorze - taki kapsel pokrywke który musisz odkręcić zeby zmienić linkę , jak go odkręcisz ( chyba ze w rn19 masz to na wierzchu ) zobaczysz ze na zaworze masz 2 "haczyki - ograniczniki " które blokują obrót zaworu w krańcowych położeniach ( u mnie to jest niemal idiotoodporne i nie da sie tego źle złozyć nawet jak sie rozkręci zawór - co musiałem uczynić z wrodzonej ciekawości Red_icon_wink ) po założeniu nowej linki i przekręceniu kluczyka zawór w wydechu - ciągnięty przez linki podlączone do silniczka powinien zrobić ruch kontrolny najpierw sie do oporu zamknąć potem otworzyć i wrócić na pozycję kontrolną czyli oznaczoną dwiema kreskami " | | " i zatrzymac się pomiędzy. - jak rozbierzesz to powinieneś bez problemu sie zorientować. u mnie jest to ruch najpierw odrobine w prawo - do ogranicznika potem pełny obrót w lewo do ogranicznika i powrót na pozycje || .

w rn12 serwisówka podaje ze luz na linkach ok 3mm - ale łącznie na obydwu. czyli tak naprawde bardzo mało
też mam wrażenie że moj ciezko pracuje i dosyc głosno przy przekręcaniu kluczyka przed odpaleniem ( napewno głośniej niż bez podłączonych linek) ale tak niby podaje manual.... moze jeszcze raz go przesmaruje na wszelki wyp.


filozofia jest taka - ze na niskich obrotach zawór w wydechu ma być przymknięty a na wysokich sie otwierać - jak złożysz to do kupy i ruch kontrolny bedzie jak trzeba - po odpaleniu zobaczysz ze jak dodajesz mocniej gazu - zawór sie otwiera jak odejmujesz - przymyka. - i to chyba działa tak samo w kazdym innym motocyklu z tym systemem .

nie wiem czemu przytykanie wydechu na wolniejszych obrotach poprawia moment obrotowy w dolnym zakresie ale jakoś tak to działa w rn12 - ktos wie dlaczego zamykanie wylotu spalin działa na dolny moment obrotowy ? Red_icon_smile

Pozdr
dzieki mumin78 tak ustawilem chula bez problemu pozdro