Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jaki najlepszy rozmiar opony
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Siema... panowie pytanko do Was.
Jaki lepszy bd. rozmiar gumy na tyl? 180 czy 190? Bo juz slysze rozne opinie.
190 nie bd. miala wplywu na trakcje itp?

Kupuje `supercorsy` i tak sie zastanawiam... a musze sie szybko zdecydowac zeby na majowke juz miec gume na feldze Red_icon_cheesygrin!


LwG!
Zdecydowanie taka, jaką zaleca producent.
W R1 na tył masz 190 i nie kombinuj Red_icon_smile jedynie sam profil 55, czy 50 można coś wybierać, ale w codziennej jeździe i tak nie czuć różnicy. Wiem po sobie, bo miałem 55, a teraz 50 i jest tak samo.
właśnie,taka jak zaleca producent czyli 190 bez kombinacji ,ważne by guma niebyła stara,i posiadała bieżnik.pzdro
Guma może być stara, ważne, żeby była dobrze przechowywana i nie była sparciała. Ja również przeszedłem z profilu 55 na 50 i 0 różnicy.
No i ze zmianą profilu zmieni się również prędkość, jaką będziemy jechać
Nie zgodzę się, że guma może być stara, chyba że masz na myśli np. 4-5letnią. Starszej żeby nie wiem co nie warto zakładać, bo będzie słabo trzymać w zakrętach i podczas awaryjnego hamowania.
komandosnr1, myślę że nie będzie różnicy, chyba że masz GPS-a. Prędkość na liczniku jest i tak podawana z czujnika w silniku, czy skrzyni(nie pamiętam), a nie na kole, więc licznikowo będzie to samo Red_icon_smile

XoXo

Guma tylko 190 i tak jak Koczis pisze stare opony odpadają u mnie granica to 3 lata. Każda guma z biegiem czasu traci właściwości gumy
Koczis zmiana profilu ma wpływ na wskazania licznika o ile przy zmianie ze 190\50 na 190/55 może nie wiele to np. przy gumie 200/55 nawet kilkanascie km/h
(2012-04-23, 07:50 PM)heko55 napisał(a): [ -> ]Koczis zmiana profilu ma wpływ na wskazania licznika o ile przy zmianie ze 190\50 na 190/55 może nie wiele to np. przy gumie 200/55 nawet kilkanascie km/h

Możesz mi to wyjaśnić, bo wydaje mi się że wskazanie na liczniku jest z czujnika. Zgodzę się, że fizyczna prędkość jak najbardziej będzie inna, ale nie ta na liczniku. Przecież można podnieść tył motocykla i zapiąć 6 i dojdziesz do 299km/h na liczniku i nie ma znaczenia jaka opona jest z tyłu.
Tak na liczniku będzie pokazywać swoje, ale właśnie w rzeczywistości będzie całkiem inaczej,
zakladajcie tylko takie jak przewiduje producent , taka moja rada
Koczis komandos ma rację tak samo jest w samochodzie i nie pokonasz tego, a że licznik Ci pokaże prędkość z czujnika to ok tyle że ten czujnik jest ustawiony wg. fabryki i fabryka zakłada że założysz taką oponę jak napisali w instrukcji nie mniej nie więcej bo normalne że zmienia się promień od osi koła do środka bieżnika opony.

Poniżej masz foto z tabelką jak wygląda to na przykładzie opon samochodowych.

[attachment=628]
Panowie, czytajcie ze zrozumieniem. Napisałem przecież, że wiem że prędkość fizyczna(nie ta na liczniku) się zmieni. Chodzi mi tylko, że licznikowa będzie taka sama, ot co.
Dodatkowo nie sądzę, aby ktoś był w stanie powiedzieć, czy jak jedzie "licznikowe" 299km/h to faktycznie ma 275km/h, czy może 290km/h, a nawet 305km/h. To jest poza ludzkimi możliwościami. Dla tego uważam, że zmiany profilu z 190/55 na 190/50 nie będzie czuć. Mentalnie zawsze będzie można powiedzieć, że się jechało 3 paki Red_icon_smile
Ja tam i tak jeżdżę z GPS'em ;P
Predkosc sie zmieni nawet jak poruszasz zebatkami, nie tylko rozmiarem opony. Dlatego kupilem speedohealer bo widac roznice nawet na hamowni przy kalibracji a i ODO oszukuje z przebiegiem :-)

Prosze:
http://www.12oclocklabs.com/p_sdrd_calc.htm
szczerze? to do jazdy jest najlpesza zalecana 190 w zeszlym roku mialem 200 i jak sie spali gume (środek) to pieknie nawet przy wietrze trzyma sie na gumie Red_icon_tongue jeszcze jak lekko sie powietrze upusci to baja na kapciu 200 ;] natomiast na winkle juz to sie kompletnie nie sprawdza Red_icon_wink lepsze 190 rowno wytarte (albo wogóle) Red_icon_smile
wysokość opony ma znaczenie, profil 50 czy 55 różnią się. różnica może sięgać 7-10 % we wskazaniach licznika. niezależnie gdzie jest czujnik, no chyba ze jest z GPS Red_icon_cheesygrin
A jak się zmienia zębatki to licznik nie kłamie ? pewnie że tak. Jak byś dał koło 15'' to 299 będzie na 3 biegu he jakoś tak ale przekłamania po jakiejkolwiek zmianie są znaczne .
A wracając do tematu to ja polecam profil 55 na winkle ,to że fabryka wypuściła na 50 nic nie znaczy jak nie dawali amora to znaczy że jest nie potrzebny ?
No wlasnie jak w tytule, zastanawiam sie nad oponami jakie w przyszlosci zakupic do moto, chcialbym odpowiedni wybor dokonac w stosunku do moich wymagan.

Tak wiec dla mnie przede wszystkim liczy sie bezpieczenstwo to jest dla mnie glowny aspekt opony czyli aby sie kleila jak na super glue no wiec poza mieszanka gum wazny jest tez rozmiar laczka , ogolnie glownie smigam po miescie, czasem trasa no i od czasu do czasu jakis tor czy to w bydgoszczy czy toruniu. Tak wiec chcialbym odpowiedni rozmiar do swoich zamiarow zakupic, jakie wy macie doswiadczenia z danym rozmiarem ? Ja mialem tylko 190/50 wiec nie wiem jakie sa wrazenia na innych rozmiarach, prosze o wasze opinie i doradzenie mi w tej kwesti. Dzieki ! Red_icon_smile
Stron: 1 2 3