Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Co sprawdzić przed zakupem.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej.

Kiedyś dla znajomego, który miał jechać oglądać R1 napisałem taką listę do weryfikacji stanu wizualnego, bo techniczny to oczami nie sprawdzimy.
Może komuś się przyda.

Elementy do weryfikacji przed zakupem:
1.       Dolna część lag przy ośce, czy nie ma zarysowań
2.       Ograniczniki skrętu kierownicy, czy nie są obite lub urwane
3.       VIN na główce ramy, czy zgadza się z vinem na naklejce i dow. rej
4.       Mocowania lamp przód, czy nie są klejone
5.       Obudowa samych lamp, czy nie są podrapane
6.       Przełączniki na kierownicy, czy nie noszą śladów wypadków, tj. zarysowań
7.       Czasza jeśli jest oryginalna to jest dość gładka wewnątrz. Chropowate sa zamienniki. Dodatkowo zaglądając od spodu czaszy, pod samym nosem są 2 spinki. Muszą siedzieć ciasno. W zamiennikach są ciut większe otwory i spinki są luźno. Chyba że spinki są zamiennikami to też mogą luźno latać.
8.       Oryginalna czasza jest wykonana z czarnego plastiku. Jeśli będzie gdzieś zarysowana, np. w miejscu w/w spinek i będzie widać biały plastik to jest to zamiennik
9.       Ciężko sprawdzić, ale od wewnątrz czaszy, na wysokości lamp będą wytłoczenia daty produkcji. Zamiennik tego nie ma. Trzeba patrzeć pod kątem, od góry, nad lampami
10.   Sprawdzić zadrapania na ciężarkach kierownicy
11.   Sprawdzić dół silnika, czy nie nosi śladów po glebie.
12.   Sprawdzić wszystkie śruby silnika, czy są oryginalne i nie noszą podrapane
13.   Weryfikacja luzu na klamce sprzęgła, powinno wynosić około 1-1,5mm
14.   Weryfikacja odbicia manetki gazu, czy nie jest jakoś spowolniony powrót
15.   Na bocznych plastikach od wewnątrz powinny być termiczne naklejki oraz widoczna data produkcji jak w przypadku czaszy
16.   Sprawdzić zamocowanie wypełnień, czy są wszystkie kołeczki i spinki
17.   Weryfikacja X pod siedzeniem pasażera, nie powinien być odkręcany. Przy okazji weryfikacja kabli, czy są schudnie ułożone.
18.   Mając zdjęte siedzenie sprawdzamy w jakim stanie jest ogon od wewnątrz, czy nie są połamane mocowania, takie pazurki łączące górną część ogona z dolnym wypełnieniem
19.   Odkręcamy siedzenie kierowy i patrzymy na mocowanie zbiornika oraz ew. uszkodzenia ramy ogona. Przy okazji, czy są gumowe nakładki po bokach zabezpieczające przed brudem.
20.   Sprawdzamy stan aku i odpalamy. Weryfikujemy miernikiem ładowanie. Na wolnych obrotach powinno być ok. 13,5V, a przy trzymaniu gazu na około 5tyś obr, 14,5-8
21.   Sprawdzić mocowania  i śruby mocujące tylny stelaż do ramy. Nie powinny nosić śladów odkręcania, gdyż można rozebrać całe moto do gołej ramy, a to zostaje nie ruszone.
22.   Zobaczyć podnóżki kierowcy i pasażera, czy nie mają zarysowań od gleby
23.   Sprawdzić mocowanie zbiornika przy główce ramy
24.   Weryfikacja kół. Oryginalne mają wzdłuż drobne rowki, które można wyczuć pod paznokciem.
25.   Dodatkowo sprawdzić ranty, czy nie są uszkodzone
26.   Weryfikacja wahacza, pod kątem zarysowań. Mogą być jedynie od stojaka
27.   Weryfikacja klocków przód/tył
28.   Weryfikacja napędu
29.   Weryfikacja poziomu oleju w pionie. Powinno być pomiędzy kreskami. Najlepiej bliżej górnej.
30.   Weryfikacja zużycia tarcz
31.   Otwieramy zbiornik i patrzymy czy nie widać tam odprysków lakieru. Jak ktoś to zrobi na odwal, to może się tam złuszczać
32.   Weryfikacja lamp przód – na kloszach, na dole będzie nazwa producenta. Może być STANLEY lub kayto, czy jakoś tak. Brak oznacza zamiennik. Tak samo jak chromowane wnętrze lamp – to zamiennik.
33.   Sprawdzić stan chłodnicy oraz poziom płyny w zbiorniczku wyrównawczym
34.   Sprawdzić, czy na kolektorach wydechowych nie ma zarysowań lub uszkodzeń
35.    Na wszystkich R1 lakier jest z dodatkiem bardzo drobnego „brokatu”
36.   Nie może występować efekt pomarańczowej skórki na lakierze
37.   Grafika jest zawsze idealnie docięta, bez ząbków

To chyba tyle tak na szybko Red_icon_cheesygrin