Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Odblokowanie r1 rn19
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam tak jak w tytlu chodzi o odblokowanie rn19 posiada ktoś może instrukcje takiego odblokowania albo zna firmy które się tym zajmują ?
Francja czy USA ?
(2021-11-15, 10:37 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Francja czy USA ?

jak sprawdzic piec czy FR  / USA ?
Nie chodzi o piec tylko ECU .... bo w zasadzie co chcesz uzyskać tym oblokowaniem ? Masz zablokowaną do 100 koni ?
(2021-11-17, 06:22 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Nie chodzi o piec tylko ECU .... bo w zasadzie co chcesz uzyskać tym oblokowaniem ? Masz zablokowaną do 100 koni ?

Moto leci max 265km/h
No to zablokowana ... pewnie Francja ..
I teraz dwie drogi >>

1. Opcja darmowa >> Kabel z wtyczki czujnika przewrotu w zadupku do masy akku i odblokowanie w liczniku
TU NA FORUM jest temat i ogólnie jest w hooooj tematów jaki kabel, skąd i jak w liczniku ..
Moto leci do odciny, ale jest jeszcze opcja coś wykrzesać .. Masz tak jakbyś kupił moto w PL albo Niemcach na przykład..

2. Reflash ECU czyli + te parę procent mocy uzyskane przez zdjęcie kagańców ekologii i tego typu bzdur jak zmniejszenie mocy na pierwszych biegach żebyś sobie krzywdy nie zrobił niby Red_icon_wink >> ale to około 600-700 zł minimum, chociaż nie wiem bo już się tym zajmuje raczej w nowszych sprzętach i innymi interfejsami więc nie wiem jak tam FTECU >> musiałbym sprawdzić .. no albo ktoś ci tu napisze ile płacił ostatnio jeśli to robił ..
Ta pierwsza opcja Arku to była w RN12 podajże Red_icon_wink
Jeśli chodzi o drugą opcję to zależy co chcesz mieć i jak użytkujesz motocykl. Tańsza wersja czyli odblokowanie i zmiany w oprogramowaniu takie jak, wentylatory, obroty czy QS, bardziej ostra mapa, polecam Robota z Forum.
Droższa opcja do strojenie na hamowni minimum 1500zł, plus wydatki na decat i inne, ale to już zależy od portfela Red_icon_wink
Nie ... odblokowanie kablem do masy jest i w RN12 i w RN19 i w RN22 ...

tutaj licznik ... to chyba nie jest RN12
https://www.youtube.com/watch?v=5QiJeUgYNsY

tutaj licznik ... RN22
https://www.youtube.com/watch?v=hZAKq1XqT0Q&t=2s

a tutaj dla leniwych >> który kabel i gdzie ..
https://www.youtube.com/watch?v=CjjcvgtLqg8

W RN12 jest jeszcze jeden mod z kablem do masy, ale to forumowa tajemnica, więc tylko wspomnę że jest ...
tutaj licznik ... to chyba nie jest RN12
https://www.youtube.com/watch?v=5QiJeUgYNsY
 

Jest to odblokowanie przez licznik czy nie unikniona jest zabawa z kabelkami ?
Możesz próbować licznikiem ....... a potem zrobić jak należy ..
(2021-11-23, 06:10 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Możesz próbować licznikiem ....... a potem zrobić jak należy ..

znalazłem gościa który stroi ECU itd. po wysłaniu numerów z modułu przekonany jest ze jest to wersja z USA i jest zblokowana na oko 20% porównując do wersji z UE
(2021-11-24, 04:53 PM)MicuYamaha napisał(a): [ -> ] jest zblokowana na oko 20% porównując do wersji z UE

Kolego na oko to wiesz co można zrobić Red_icon_wink
W USA był problem z kompami z 2007 roku, było dość głośno o tym, sprawdź dokładnie co masz. Jak wiesz w USA paliwo ma inne oktany niż w europie, a co za tym idzie, komputery mają inne mapowanie silnika. Dodatkowo można usłyszeć, że również są blokowane przepustnice przy poszczególnych biegach i oczywiście nie można zapomnieć o wszechobecnej ekologii...

Znam przypadek tutaj z forum R1 RN19, która była odblokowana po przez licznik i to nic nie dało. Też miała problem z vmax. Długa historia z tym motocyklem, ciężko było dojść co tam się wydarzyło.
Odblokowanie pomogło, jednak szukając przyczyny okazało się, że dawno nikt nie zaglądał do zaworów i zawory wydechowy były delikatnie mówiąc mocno ciasne. Dobrze, że sprawdzone jeszcze w porę, bo za parę tyś km padła by głowica pewnie. Więc również radzę sprawdzić Red_icon_wink

Trochę pozmieniałem w swojej RN19, więc coś tam poznałem ten model i wiem mniej więcej co się opłaca zrobić, by zwykła jazda dawała więcej frajdy Red_icon_wink
Jeśli zaś chodzi o jazdę torową to już zupełnie inna bajka...
Sam licznik nigdy nic nie daje ... .
Czy wersja USA to wystarczy numer ECU odczytać z naklejki na nim i cała czarna magia ...

Strojenie, cudowanie  i sr..nie w banie .. Jeśli ktoś twierdzi że stroi motocykl mając samo ECU ( wysyłka ) to powinien się mocno w głowię je..nąć a potem jeszcze ze dwa razy żeby mu przeszło takie okłamywanie ludzi ....
Zresztą, jedyne co można to wgrać soft odblokowany i tyle .. licencja + kilka zł i po dylemacie wielkości Oceanu Red_icon_wink ..

ALE >>> najpierw >> kabel do masy, licznik i trzeba sprawdzić ... potem kasę szykować .. i labo FTECU ( reflash ) albo strojenie na hamowni >> czyli dwa dni katowania i wgrywania mapy do ECU które I TAK TRZEBA najpierw potraktować jakimś flashem ( można też innym niż FTECU ) ale na końcu uzbiera się kwota na pewno z 1500 zł
abo odblokować co jest do odblokowania i zainwestować w PCV i AT200.....
i powiem to jest jedna z lepszych opcji, bo co dłubnięcie nie cza latać od nowa na hamowanie...
AT200 też ma ograniczenia ( choćby sterowanie tylko jedną listwą wtryskiwaczy ) .... żeby zobaczyć jaki AFR ustawić to potrzebna jest jednak hamowania ( albo logger i latanie po drodze czy torze bo na hamowni trzeba pamiętać że AFR jest zupełnie inny kiedy motocykl wali 250 km/h a kiedy stoi w miejscu a tylko tylne koło kręci się jak popier..... czyli o tym co nazywa się doładowanie dynamiczneRed_icon_wink ) ... Niestety nie zawsze ( rzadko ) ale zdarza się że np. 13,6 nie poprawi "dołka" >> czasem trzeba dolać a czasem mocno ująć paliwa ...
Ogólnie to na drogę to jedyne co ma na prawdę sens to wgrać softa w ECU i tyle ( pomijając myk z kablem i licznikiem jeśli ktoś chce jeszcze pozmieniać np. wentylatory czy hamowanie silnikiem albo dodać QS ) >> silnik chodzi na tyle ile jest to bezpieczne na danym osprzęcie ( wałki, sprzęgło, smarowanie i chłodzenie ) a żadna moc nie da tyle co chwila nauki jazdy !!
Tak że odblokować można bo to wioska jechać litrem 260 km/h .... ale cała reszta to spory przerost formy nad treścią który nic nie daje ( oprócz wcześniejszej mocnej gleby ) w porównaniu z odrobiną skillu w winklach Red_icon_tongue ...
do PCV można dokupić unit do drugiej listwy, ale z doświadczenia wiem że nie ma potrzeby on sobie poradzi na jednej listwie, tylko trzeba robić mapę dla każdego biegu, bo tak jak piszesz inne obciążenie na każdym biegu przy innym speed.... i tak naprawdę silnik więcej mocy ma niedolany, lecz w tedy się przegrzeje, i trzeba wiedzieć kiedy lekko zubożyć żeby lepiej się wkręcał lecz zaraz dolać co by nie zarżnąć....... i my inforamtyki inżyniery to takie cyfry to w oczach widzimy
i wiemy kaj doebać....