Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Rn32 panweka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam pytanie do tych co sie znaja i moze cos podpowiedza. Kolega przytarl rn32 na panwece...no i co teraz? Zmieniac piec? Kupic sam dol? A jak cos kupowac to gdzie? Jak macie jakies doswiadczenie w podobnym temacie to chetnie wyslucham kazdej dobrej rady.....
jak wał wygląda, do pomiaru go dać cza, i od tego zacząć.....
i dla potomnych daj fotę, jak masz, i która to panewka poleciała, i jakich okolicznościach,
daj jeszcze przebieg, i jaki olej używał.
Oki. Jak cos ustale to podrzuce
(2021-05-11, 12:36 PM)maniutek napisał(a): [ -> ]Oki. Jak cos ustale to podrzuce

dawaj, bo wyjść jest dużo, a uzależnione od tego jak to wygląda i co się porobiło....
Też chętnie się dowiem w jakich okolicznościach się to stało, przy jakim przebiegu i pochodzenie motocykla.
Pytam tylko dla tego, że znam kilka RN32, które łatwo nie mają m.in. starty na ćwiatkę, ciągła i długa jazda na gumie lub torowanie i zero problemów.
Az glupio napisac. Przebiegu nie znam. Pochodzenia nie znam. Stan moto byl raczej bardzo spoko. A okolicznosci byly takie...ze chyba z 1,5l oleju brakowalo. Jak stanelismy i moto bylo w pionie to oczko bylo puste....
Ciekawe, czy nie było podobnie jak u mnie, choć ja miałem po nocy.
Sprawdzam, a tu ledwo na dole oczka. Pojechałem po oliwę. Dolałem ok. 100ml i było pełne oczko.
Tylko raz tak miałem (na zlocie) na 11tyś km jakie na razie zrobiłem.
Dziwne, bo po dolaniu, zrobiło się oleju właśnie o tyle ile dolałem, za dużo heheheh.
No tu po wlaniu litra...dopiero w oczku sie pokazal....
Było o tym na internetach .. nawet tutaj na Forum było ?? Ktoś sprzedawał RN32 i następny kupujący zatarł bo oleju nie było .. żre oliwę i tyle .. Trzeba o tym pamiętać ..
To chyba kolega Gizu sprzedał rn32 i zaraz silnik sie zatarł...sorki jesli sie myle.
(2021-05-11, 09:22 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Było o tym na internetach .. nawet tutaj na Forum było ?? Ktoś sprzedawał RN32 i następny kupujący zatarł bo oleju nie było .. żre oliwę i tyle .. Trzeba o tym pamiętać ..

No właśnie też tak myślałem, ale po dolaniu miałem więcej niż jak ruszałem z domu. Dziwnie to wyglądało, bo w oczku nic nie było, a później full po dolaniu 100ml.
Takie coś może wywołać tylko zacięcie zaworu upustowego .... tylko że w tych zatartych oleju nie było, czyli to inna sytuacja ...
Ja tam i tak przed każdą jazdą sprawdzam poziom oleju w oczku.
Pewnie gdybym zap... lub latał na kole, to by coś ubywało, ale przy moim toczeniu i obrotach w przedziale 6-10tyś to jest na razie ok. I niech tak zostanie Red_icon_cheesygrin
(2021-05-12, 08:39 AM)A.S. napisał(a): [ -> ]Takie coś może wywołać tylko zacięcie zaworu upustowego .... tylko że w tych zatartych oleju nie było, czyli to inna sytuacja ...

Asior ale zacięcie na upuście nie zmieni ci poziomu oleju na minus, tylko na plus, bo zleje się wszystko z chłodnicy olejowej i z magistrali głównej, i oleju w oczku przybędzie, a sytuację z Koczisem pamiętam bo to było jak byliśmy nad morzem, i to bardziej wyglądało jak by olej został na górze klawiatury i się nie zlał, tzn, zgaszony ciepłe moto na stopce, zrobiło się zimno na następny dzień i jak moto w pion zanim zeszło na zimnym to koczis zdążył wydzwonić po sklepach i wrócić z nowym olejem, a my w tedy zastanawialiśmy się ile mamy w wydychanym  Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_tongue2
Hmm.. zawór się otwiera jak ciśnienie rośnie ... jeśli zostanie zamknięty oliwa pójdzie na górę i zostanie - dlatego wymieniają zawór w RN22 bo olej nie spływa ( zostaje na górze ) i świeci poziom ... ale może jest odwrotnie ... A jeśli olej tak zgęstniał jak spadła temp. no to coś ten olej dziwny .. bo żeby aż tak ? No ale spoko .. różne przypadki chodzą po sprzętach Red_icon_wink ..
Dzieki chlopaki za podpowiedzi. W poniedzialek zawozimy moto na zmiane piecyka. Wiec temat mozna zamknac.