Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Manualny napinacz rn22
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Szybkie pytanko. Czy z takim napinaczem można zrobić szybką procedurę montażu z dokręceniem paluchem i potem odkręceniem 1/4 obrotu ? Czy niestety dokładnie tak jak producent przewiduje ? Ma ktoś może informację jaki jest skok gwintu w APE ?

[attachment=11048]
Ten "disclaimer" to dla debilnego rynku amerykańskiego, żeby zdjąć odpowiedzialność z producenta przy ewentualnej awarii przez złe założenie. Tym sposobem nawet jeśli jakiś zjeb poda ich do sądu, to są chronieni i nie będą musieli płacić wielomilionowych odszkodowań.
Generalnie można przyjąć taką procedurę naciągania rozrządu. Lecz bardzo wiele osób zapomina po jakimś czasie znów skorygować napięcie łancucha. Już miałem na warsztacie kilka takich silników gdzie rozrząd przeskoczył z manualnym napinaczem.
Czyli normalnie jak bóg YT nakazał Red_icon_smile paluchem i powrót na 1/4 obrotu i napięcie powinno być OK.
Dzięki .
Wiadomo że sprawdzać/korygować trzeba .
Nie powrót tylko jeszcze dojebać o ćwiartkę Red_icon_wink
Fajny ten dreszczowiec Red_icon_smile .. oby tylko nie skończyło się horrorem :/
Kurcze ja krece o 60 stopni po 3-4tys km i apropos... Przy ostrym lataniu wyskoczyly zapocenia od strony tej nakretki kontrujacej...
(2021-05-27, 08:35 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Fajny ten dreszczowiec Red_icon_smile .. oby tylko nie skończyło się horrorem :/


Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka
Tak at akta >>> u kolegi z forum był manual ... świstało, wyło >> próbowałem coś ustawić .. to w lewo to w prawo śrubą ... wyło i wyło >>> łańcuch ZA MOCNO napięty :/ ... Po luzowałem, dokręciłem palcami i kręcąc wałem, wybierałem LUZ na łańcuszku ( palcami ) .. nadal wyło ... telefon, krótka rozmowa > decyzja >> zamawiaj ..
Siadł ORI ... wymiana z małymi przygodami Red_icon_wink ale zacnie wyszło ... Odpalamy ... I MIODZIO >> leciutki świst łańcuszka a nie wycie zdychającej krowy ...
BARDZO trudno jest to ustawić prawidłowo .. a złe ustawienie robi z tego łańcuszka łańcuch do piły spalinowej ...
Motocykl za 30+ a czasem ponad 40 tysięcy zł a napinacz który wymienia się RAZ W ŻYCIU >> najlepiej za 10 zł .. nie ogarniam tego ..
I nie złośćcie się na mnie >> ja nie pisze tego złośliwie !!! Ale na prawdę, to nie jest dobre rozwiązanie .. O ile w wielu tematach wiem na prawdę MAŁO ( jak ostatnio się dowiedziałem - na przykład - to jest normalne że z Yamahy nowej z silnika leci olej z 2 śrub - z reszty nie. BMW nie leci, w Aprili nie leci .. w Kawasaki nie leci .. a w Yamasze tak składają silniki że ma sobie lecieć aż się wykapie i będzie spokój > ponoć ) .. tak naoglądałem się już efektów tych napinaczy w R1 i w krosach różnej maści .. To jest śliski temat :/ ....
Z tego co czytam to ori napinacz potrafi znowu dawac o sobie znać nawet przed 10K po wymianie. Sa sezony co tyle w kilka miesięcy robie. I co mam to gówno zmienić co sezon ? Czy zawsze po wymianie na manual jest sieczkarnia ?
A kolega chyba się pomylił co do dokręcania o 1/4 Red_icon_smile
Pierwsze napinacze miały tą wadę, że wytrzymywały do 10tyś, potem zostały poprawione i problem się skończył Red_icon_wink
NO TEŻ WŁAŚNIE !!! I nie wiem po co z uporem maniaka powtarzać tą bajkę ?!?!?!

NOWE >>> POPRAWIONE napinacze >> nie jakieś używki z allegro po 100 zł >> a tylko POPRAWIONE ( zupełnie inna śruba ślimakowa w środku napinacza ) da się kupić w ASO .. SĄ NAPRAWIONE >> NIE STUKAJĄ !!

Jakbym był Adminem to bym to od góry wrzucił na pierwszej stronie >> może w końcu by się to rozeszło na tyle że więcej nikt by tej bajki nie powtarzał :/ ...
Ja raz usłyszałem tą bajkę i czekam na moment żeby zmienić na OEM :]
Niestety życie ma swoje plany i ważniejsze wydatki, więc musze latać na tym co jest.
Manualny napinacz mam , bo dostałem przy zakupie moto,więc trzeba go wrzucić bo obecny napiernicza już często.
Po sezonie kupię nowy. Ma ktoś namiar na cos w dobrej cenie ? PL,USA,UK ?
Pisz do serwisu do Poznania z zapytaniem o "akcje serwisową", robią tam rabat 50 %, jeśli w Twoim moto nie został już kiedyś wymieniony
(2021-06-01, 04:04 PM)hugo69 napisał(a): [ -> ]Pisz do  serwisu do Poznania z zapytaniem o "akcje serwisową", robią tam rabat 50 %, jeśli w Twoim moto nie został już kiedyś wymieniony

Pisałem do Yamaha i niestety vin mój załapał się tylko na wymianę wiązki Lampy.