Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Yamaha R1 rn19 - nie odpala
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!

Jestem posiadaczem Yamahy R1 rn19 z 2008r. Niestety w zeszłym roku miałem mały wypadek, powoli składam motocykl... sezon już tuż tuż. Problem polega na tym że motocykl nie chce odpalić, rozrusznik kręci ale nie gada. Wymieniony komputer razem ze stacyjką, ponieważ antena immo uległa uszkodzeniu. Sprawdzone świece, na każdej jest iskra, paliwo dochodzi pompę słychać oraz świece są mokre. Błędów żadnych nie pokazuje. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, ponieważ gdy kręce rozrusznikiem i próbuję mu trochę pomóc plakiem zdarza się że plak zapali się już w przepustnicy... Tak chyba nie powinno być?? Myślałem że to kwestia podania iskry przy otwartym zaworze dolotowym, wymieniłem czujnik położenia wału (po prawej stronie koło wziernika oleju) jednak dalej to samo... Może macie jakieś pomysły co zrobić żeby w końcu zagadał?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
masz jakieś błędy na liczniku??
daj film z licznika jak kręcisz...
ecu zmieniłeś razem z stacyjką i immo ?


testowałeś uruchomić moto czerwonym kluczykiem ??
tylko czerwonym od nowego ecu i nowego immo....
Błędów na liczniku żadnych nie ma.
Ecu zmienione razem ze stacyjką i immo.
Czerwonym kluczykiem nie próbowałem, a dlaczego to miałoby pomóc?

Raz udało mi się go ruszyć na strzykawce na jakieś 20-30 sekund po czym zgasł. Silnik pracował równo, obroty nie wariowały, wszystko było ok.
jak immo blokuje zapłon to czerony odpala...
potem ciśnienie paliwa do sprawdzenia...
spróbuję w takim razie czerwynym kluczykiem ale immo raczej działa poprawnie. Na uszkodzonej antenie (gdzie immo nie działało) pompa paliwa nie pracowała i sypało blędem.

ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale pompa podaje jak głupia, sprawdzałem na odpiętym wężu i paliwo podaje, sprawdzałem jeszcze czy same wtryski podają i podają... świece po próbie odpalenia są mokre od paliwa...
jakieś inne pomysły?
co było dokładnie uszkodzone po glebie ??
Nie licząc oczywiście owiewek i innych rzeczy które składają się na wygląd motocykla to uszkodzona była listwa wtrysków (wygięty króciec do którego dochodzi wąż paliwa) - listawa założona nowa oraz urwały się 2 kostki które idą do zbiornika paliwa - kupiona inna wiązka i przelutowane kable (pompa pracuje)
czyli podsumowując,
masz nowe ecu i immo, listwę wtryskiwaczy i instalację pompy.... tego przez neta nie ogarniesz, trzeba po prostu kopać w kablach co jest zjebane i które sygnały pomylone lub nie podłączone...
skąd jesteś ??
Poznań
(2021-02-25, 06:24 PM)Gorzi napisał(a): [ -> ]Poznań

daj film jak kręcisz z próby odpalenia, przekręć kluczykiem z pięć razy co by mieć pewność ciśnienia paliwa z pompy, nagraj to wszystko i zapodaj
ok, jutro podrzucę!

A czy to normalne że podczas kręcenia dmucha powietrzem z przepusticy?
Tak jak pisałem jak psikałem plakiem w przepustnicę to zapłon plaka miałem w przepustnicy, raz nawet wywaliło go na ramę...
a sprawdzałeś czy rozrząd jest ok, nie przeskoczył
nie sprawdzałem, jak to sprawdzić??

I pytanie czy jak rozrząd by przeskoczył to moto by chodziło? Bo jak już pisałem udało mi się go raz ruszyć, co prawda na chwilę ale pracował równo.
no musiał byś rozebrać pokrywę zaworową i sprawdzić na znakach jak się wałki układają w porównaniu do wału, ssaki nie powinny dmuchać inno ssać, pulsacja po stronie ssaka to źle ustawione zawory, u Ciebie jest po glebie, pytanie czy było to mocne uderzenie podczas pracy silnika itd... na Twoim miejscu sprawdził bym to przed próbami dalszego palenia moto...
uderzenie było dosyć mocne, ale jak już mówiłem moto chodziło, równo! Gdyby coś było poprzestawiane chyba bym go nie ruszył albo słyszał jakieś trzaski, nierówną pracę czy cos?
Z racji uszkodzeń w osprzęcie wtryskowym tam szukałbym przyczyny. W mojej co prawda rn09 nie dopiąłem właściwie kostki i również miałem mokre świece a nie odpalała. To samo miałem z czujnikiem temp. w airboxie, na chwile odpalała i momentalnie gasła.... ale waliła błędami.
ale co może być nie tak w osprzęcie wtryskowym? Listwa wtrysków wymieniona, podłączyłem pod zbiornik, wszystkie wtryski ładnie podają podczas kręcenia... Apropo listwy wtryskowej nie wiem co to i na co to jest ten grzybek od dołu na środku listwy?

https://a.allegroimg.com/s400/112cf4/bd7...HA-R1-RN19
(2021-02-26, 06:18 AM)Gorzi napisał(a): [ -> ]ale co może być nie tak w osprzęcie wtryskowym? Listwa wtrysków wymieniona, podłączyłem pod zbiornik, wszystkie wtryski ładnie podają podczas kręcenia... Apropo listwy wtryskowej nie wiem co to i na co to jest ten grzybek od dołu na środku listwy?

https://a.allegroimg.com/s400/112cf4/bd7...HA-R1-RN19

nie rozbierałem tego nigdy nie było potrzeby, ale wygląda jak reduktor ciśnienia... dla czego o niego pytasz ??
a inne pytanie samą listwę tylko zmieniałeś przepustnice masz swoje stare, sprawdzałeś w diag, czy tps dobrze pokazuje położenia skrajne ?? nic tam nie oberwało przy dzwonie ?
Pytam z ciekawości, zastanawiałem się co to może być bo może w tym jest problem?
zmianiałem samą listwe, przepustnica została cała (jedynie wyleciała ze swojego docelowego miejsca oraz pękła obudowa linek ale to w niczym nie przeszkadza). Rozkręciłem obejmy, włożyłem przepustnice w swoje miejsce, sprawdzałem w diagu tps i wszystkie inne czujniki pokazuje dobrze (na zamkniętej manetce wartości są +- 15 a na otwartej dochodzą do ok 100) czyli chyba dobrze.
Stron: 1 2