Hejka jakiś czas temu rozebrałem moto, bo wyraźnie było czuć że zawory wymagają regulacji, wykonałem pomiary i wyszło że wlotowy pierwszy i drugi, oraz ostatni wymagają regulacji i tu się chciałem upewnić bo mierząc zawory wylotowe gdzie ma być 21 ~ 25 wchodził mi tylko 20.3 bo taki tylko miałem szczelinomierz 23 już nie wchodził i nie wiem czy te wszystkie wylotowe wymagają regulacji? Co do wlotowych gdzie ma być 11 ~ 20 to na pierwszym wchodził 0.7 gdzie płytka 191 zastąpię 185 i na dwóch gdzie 10 dam 187.5 więc wyjdzie po 13 tak jak na reszcie no i tak chce się upewnić czy wsio dobrze, bo już zjebałem bo przed ściągnięciem wałków nie ustawiłem w pozycji K tylko zostało tak jak stało przy pomiarze 2 i 4 cylindra i teraz nie wiem jak mam ustawić żeby nic nie popsuć :
Przebieg 37000km
Odpalała wyśmienicie czy to zimna czy gorąca czy wiatraki włączone na chińskiej baterii i innych chińskich częściach
po pierwsze naruchaj lepszy szczelinomierz... są takie
na nominał nigdy nie ustawisz idealnie, ale staraj się jak najbliżej środka,
jak masz kłopot z dopasowaniem płytek to dobierz ją tak żeby iść w górę tolerancji niż w dół,
jak sam zauważyłeś zawory zacieśniają się ( tu nie ma reguły ale mają większą tendencję zacieśniać się)
jak masz na ssącym wymiar 0,07 i płytkę tam masz 191..... to powinieneś dać płytkę 182,5
191-182,5 = 8,5 czyli 0,085 --->> 0,07+0,085= 0,155 tolerancje masz 0,11 - 0,20 czyli 0,155 środek
do ściągania nic nie zjebałeś dasz radę
ustaw wał w pozycję i wałki na znaki... masz serwisówkę ?? to ładuj do działu zakładania wałków i zrób jak tam pisze
Hejka to znowu ja, czy przy zakładaniu rozrządu wałek wylotowy odstaje na końcu rozrządu? Bo wszystko jest na znakach. Mam go docisnąć i przykręcić klapy? I wtedy na krzyż? Czy coś źle zrobiłem...
odstaje bo krzywki ściskają zawory.... trza po kolei śrubki dokręcać równomiernie ....
Dzięki wielkie chciałem się upewnić że nie po naciągam śrób albo jeszcze urwe coś, a powie mi ktoś czy to jest ten dobry napinacz? Czy to ten seryjny nie wiem jak go zablokować po sciśnieciu
https://ibb.co/cDXzNDT
https://ibb.co/qyvfksz
(2021-02-20, 10:06 PM)Demo01 napisał(a): [ -> ]Dzięki wielkie chciałem się upewnić że nie po naciągam śrób albo jeszcze urwe coś, a powie mi ktoś czy to jest ten dobry napinacz? Czy to ten seryjny nie wiem jak go zablokować po sciśnieciu
https://ibb.co/cDXzNDT
https://ibb.co/qyvfksz
[
attachment=10998]
widzisz czerwone ??
ściskasz wkręcając i potem drucik w rowek ....
jak założysz rusz silnikiem ćwierć obrotu do tyłu i potem do przodu ciągnij...
Ok wszystko fajnie, ale od rana walczę z prawidłowym ustawieniem rozrządu tzn kiedy skręcam wałki łańcuch mi ucieka nie wiem czy on ma być po środku na górze nacigniety? Bo w manualu pisze ze od wylotowego ma być naciągnięty a ssącym luźno, też to tam nie ładnie jest opisane, a może ktoś wie ile oczek na łańcuchu ma być od pktu do pktu. No i druga sprawa to teraz się pogubiłem z tym BTDC 105 punkt K mam ustawić kiedy '' ciężko'' się kręci silnikiem czy po tym jak lekko się zrobiło?
(2021-02-21, 05:46 PM)Demo01 napisał(a): [ -> ]Ok wszystko fajnie, ale od rana walczę z prawidłowym ustawieniem rozrządu tzn kiedy skręcam wałki łańcuch mi ucieka nie wiem czy on ma być po środku na górze nacigniety? Bo w manualu pisze ze od wylotowego ma być naciągnięty a ssącym luźno, też to tam nie ładnie jest opisane, a może ktoś wie ile oczek na łańcuchu ma być od pktu do pktu. No i druga sprawa to teraz się pogubiłem z tym BTDC 105 punkt K mam ustawić kiedy '' ciężko'' się kręci silnikiem czy po tym jak lekko się zrobiło?
patrz
ustaw dół na znak,
potem ustaw wałek wydechowy na znak i zepnij trytką (napnij łańcuszek mocno od strony wydechu do dołu silnika),
potem odlicz 30 pinów i tam ma być znak ssącego zepnij trytką
skręć wałki załóż napinacz ruch do tyłu żeby puściło zabezpieczenie i potem pokręć do przodu z kilkanaście sprawdź znaki i jak gites to lecisz dalej...