Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Zawory rn22
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hejka jakiś czas temu rozebrałem moto, bo wyraźnie było czuć że zawory wymagają regulacji, wykonałem pomiary i wyszło że wlotowy pierwszy i drugi, oraz ostatni wymagają regulacji i tu się chciałem upewnić bo mierząc zawory wylotowe gdzie ma być 21 ~ 25 wchodził mi tylko 20.3 bo taki tylko miałem szczelinomierz 23 już nie wchodził i nie wiem czy te wszystkie wylotowe wymagają regulacji? Co do wlotowych gdzie ma być 11 ~ 20 to na pierwszym wchodził 0.7 gdzie płytka 191 zastąpię 185  i na dwóch gdzie 10 dam 187.5 więc wyjdzie po 13 tak jak na reszcie no i tak chce się upewnić czy wsio dobrze, bo już zjebałem bo przed ściągnięciem wałków nie ustawiłem w pozycji K tylko zostało tak jak stało przy pomiarze 2 i 4 cylindra i teraz nie wiem jak mam ustawić żeby nic nie popsuć :Red_icon_cheesygrin
Przebieg 37000km 
Odpalała wyśmienicie czy to zimna czy gorąca czy wiatraki włączone na chińskiej baterii i innych chińskich częściach Red_icon_smile
po pierwsze naruchaj lepszy szczelinomierz... są takie
na nominał nigdy nie ustawisz idealnie, ale staraj się jak najbliżej środka,
jak masz kłopot z dopasowaniem płytek to dobierz ją tak żeby iść w górę tolerancji niż w dół,
jak sam zauważyłeś zawory zacieśniają się ( tu nie ma reguły ale mają większą tendencję zacieśniać się)

jak masz na ssącym wymiar 0,07 i płytkę tam masz 191..... to powinieneś dać płytkę 182,5

191-182,5 = 8,5 czyli 0,085 --->> 0,07+0,085= 0,155 tolerancje masz 0,11 - 0,20 czyli 0,155 środek

do ściągania nic nie zjebałeś dasz radę
ustaw wał w pozycję i wałki na znaki... masz serwisówkę ?? to ładuj do działu zakładania wałków i zrób jak tam pisze
Hejka to znowu ja, czy przy zakładaniu rozrządu wałek wylotowy odstaje na końcu rozrządu? Bo wszystko jest na znakach. Mam go docisnąć i przykręcić klapy? I wtedy na krzyż? Czy coś źle zrobiłem...
Ok ogarnełem Red_icon_smile
odstaje bo krzywki ściskają zawory.... trza po kolei śrubki dokręcać równomiernie ....
Dzięki wielkie chciałem się upewnić że nie po naciągam śrób albo jeszcze urwe coś, a powie mi ktoś czy to jest ten dobry napinacz? Czy to ten seryjny nie wiem jak go zablokować po sciśnieciu

https://ibb.co/cDXzNDT

https://ibb.co/qyvfksz
(2021-02-20, 10:06 PM)Demo01 napisał(a): [ -> ]Dzięki wielkie chciałem się upewnić że nie po naciągam śrób albo jeszcze urwe coś, a powie mi ktoś czy to jest ten dobry napinacz? Czy to ten seryjny nie wiem jak go zablokować po sciśnieciu

https://ibb.co/cDXzNDT

https://ibb.co/qyvfksz

[attachment=10998]
widzisz czerwone ??
ściskasz wkręcając i potem drucik w rowek ....
jak założysz rusz silnikiem ćwierć obrotu do tyłu i potem do przodu ciągnij...
Czaje dzięki!!
Ok wszystko fajnie, ale od rana walczę z prawidłowym ustawieniem rozrządu tzn kiedy skręcam wałki łańcuch mi ucieka nie wiem czy on ma być po środku na górze nacigniety? Bo w manualu pisze ze od wylotowego ma być naciągnięty a ssącym luźno, też to tam nie ładnie jest opisane, a może ktoś wie ile oczek na łańcuchu ma być od pktu do pktu. No i druga sprawa to teraz się pogubiłem z tym BTDC 105 punkt K mam ustawić kiedy '' ciężko'' się kręci silnikiem czy po tym jak lekko się zrobiło?
(2021-02-21, 05:46 PM)Demo01 napisał(a): [ -> ]Ok wszystko fajnie, ale od rana walczę z prawidłowym ustawieniem rozrządu tzn kiedy skręcam wałki łańcuch mi ucieka nie wiem czy on ma być po środku na górze nacigniety? Bo w manualu pisze ze od wylotowego ma być naciągnięty a ssącym luźno, też to tam nie ładnie jest opisane, a może ktoś wie ile oczek na łańcuchu ma być od pktu do pktu. No i druga sprawa to teraz się pogubiłem z tym BTDC 105  punkt K mam ustawić kiedy '' ciężko'' się kręci silnikiem czy po tym jak lekko się zrobiło?

patrz 
ustaw dół na znak,
potem ustaw wałek wydechowy na znak i zepnij trytką (napnij łańcuszek mocno od strony wydechu do dołu silnika),
potem odlicz 30 pinów i tam ma być znak ssącego zepnij trytką
skręć wałki załóż napinacz ruch do tyłu żeby puściło zabezpieczenie i potem pokręć do przodu z kilkanaście sprawdź znaki i jak gites to lecisz dalej...