Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: czerwona lampa alladyna .....
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Hejka Ludziska podzielę sie tu z wami moimi obserwacjami i testami odnośnie lampy alladyna.
czyli zaświecenia się kontrolki oleju podczas ostrego dawania w palnik...
na pewno ilość oleju i jego rodzaj w mniejszym lub większym stopniu ma znaczenie, AS miał też przypadek że sam czujnik świrował z napięciem więc czasem to jego wina
i nie mówi że to co wykminiłem  jest to lekarstwo na całe zło... 
lecz....
tak kminiąc temat lampa lubi się zaświecić nie zależnie od tego jaka jest prędkość motocykla tylko, jak długo motocykl pozostaje na pewnym poziomie prędkości obrotowej silnika, 
wygląda to tak jak by duża część oleju zostawała w górnej części motocykla i i na tyle wolno spływała, że po pewnym czasie jest go w misce na tyle mało że kontrolka poziomu do nas macha.... (dodam że w swoim moto mam zainstalowany dodatkowy czujnik ciśnienia oleju coś co w R1 niestety trzeba dołożyć samemu i gdy kontrolka poziomu oleju się świeci to czujnik ciśnienia nie drgnie czyli ciśnienie w układzie jest OK  czy było by ona gdyby pozostawić silnik jeszcze na godzinę w takim stanie ciort wie.....)
wiadomo szczelność silnika wynikająca z jego zużycia ma na to wpływ.....
ale panewki jak by nie trzymały oleju to jest to dół silnika czyli do miski blisko czyli nie powinno brakować, 
szczelność góry ... hmmm może ale w takim stopniu ??
kminiąc dalej test ciśnienia pompy nie bez kozery robi się przy 5000 obrotów pompa ma zmienny przebieg charakterystyki ciśnienia i wydajność litraż-owej w funkcji obrotów,
niestety takiej charakterystyki nika nie udało się znaleźć... ale idąc tym tropem to tak, 
za ciśnienie i wydajność przepływu odpowiada pompa, lecz im większa prędkość obrotowa tym pompa może podawać za dużo oleju i jako ciśnienie i jako wydajność przepływu, i tu mamy zawór upustowy który w zależności od tego jaka siła ciśnienia działa na niego otwiera się, robiąc coś takiego że w układ leci określona wartość  z charakterystyki pompy ciśnienia i przepływu, a nadmiar wraca prosto do miski.... 
no i idąc tym tropem na partzilli zakupiłem nowy zawór upustowy i uszczelkę, przez zimę wleciało to do silnika i dziś było pierwsze mocne pałowanie..... Red_icon_banana Red_icon_banana Red_icon_banana

dodam że nie koniecznie zawór musi być walnięty może być też winny o-ring który jak nie będzie trzymać ciśneinia to sprężyną upustowego się nie otworzy i będzie to co wyżej pisałem ...

ale to dopiero pierwsza jazda więc póki co będą obserwacje itd... ale widać poprawę więc.......
U mnie jak na razie stan oleju pomógł i nie mam lampy Alladyna. Fajnie opisane, oby temat był rozwojowy Red_icon_tongue
Zgadza się Simuś, mam podobne obserwacje.
W 22, jak na długiej trasie trzymałem stałe 2,40-2,50 (nie wiem, ile to obr./min), to lampa zapalała się, wystarczyło na chwile zamknąć gaz/obroty silnika w dół, olej do miski i można było dalej ....
Ktoś na forum pisał ... chyba Żabcia ..., że przy takiej prędkości obrotowej silnika olej nie nadąża grawitacyjnie spływać do miski i ZONK ... i chyba coś tam było pisane o za małych przekrojach powrotnych kanałów olejowych
Na torze nie powinno być tych problemów, bo stale mieszasz obrotami silnika, ale na nimmiecki authobanie już tak  Red_icon_cheesygrin
miałem podobne obserwacje (bardziej jak Zygi niż jak Simon) w RN04...mało tego - u mnie strzelił NIKASIL i wyrzucało olej do filtra powietrza w naprawdę znacznych ilościach, wiec Alladyn niestety uwziął się na mnie skubany i co chwilę świecił przypominając o sobie.

Ale dokładnie pamietam lecąc z Katowic do Krakowa - dzida, dzida, dzida - BANG! Zonk....świeci Alledyn - Zjazd na MOP`a, szybki zeskok z motocykla, (oczywiście moto zgaszone) - szybki look w oczko prawdy a tam...susza. Zanim dobrze zastanowiłem się czy dymać z buta na stacje, czy dzwonić po kogoś czy poprostu podjechać samemu - drugie spojrzenie w oczko prawdy - a tam... STAN!

Wychodzi na to, że rzeczywiście przy wysokich obrotach cały olej z miski był "rozpierdzielany" po górze silnika i nie miał czasu/możliwości, aby grawitacyjnie wrócić na dół. Wszystko kleiło by się do kupy, że zaworek mógł nie działać zgodnie z funkcją dla jakiej został zaprojektowany.
W każdym razie (kończąc historię biednej RN04) rozpatrując wszelakie ZA i PRZECIW oraz dodając do tego fakt braku PEWNEGO silnika jako dawcy...zapadła decyzja o sprzedaży moto za bezcen i przesiadki na RN12 Red_icon_tongue
(2020-05-11, 06:33 AM)shogun_zag napisał(a): [ -> ]Ktoś na forum pisał ... chyba Żabcia ... 

Piotrze nie nie , ja nic o tym nie pisałem  Red_icon_wink Pamiętam, że był kiedyś temat o za wąskich magistralach olejowych, jednak tyczył się RN12, daahool o tym pisał.
Czytał jakieś zagraniczne fora i tam był temat, że Yamaha nie przyznała się do błędu jaki popełniła w pierwszych RN12.
Za wąskie kanały olejowe przyczyniały się do zacierania  silników. Możliwe, że było coś jeszcze, jednak nie pamiętam żebym się wypowiadał Red_icon_smile
Simon o tym zaworze ciśnienia Totem garage pisał Red_icon_wink od RN19 należy go zmieniać, miał na to jakąś swoją teorię, czy słuszną ciężko powiedzieć, nie pamiętam już o co w tym chodziło Red_icon_wink
Jako ciekawostkę dodam, że wlewanie oleju do silnika 10W 40 a 5W 60 np. ma znaczenie dla silnika w kwestii właśnie ciśnienia oleju, jeśli dobrze zrozumiałem najwięcej na zimnym silniku.
Gęstość oleju jest inna więc wiadomo, że zmienia się ciśnienie w układzie. Wszystko można tylko trzeba z głową.
Pałowanie na zimnym silniku przy tym oleju np. 5W 60 to proszenie się o kłopoty, tak twierdzi jeden tuner którego sobie oglądam Red_icon_wink
Nikt normalny nie pałuje na zimnym chyba że jeszcze nie wie że się olej nie zagrzał i nieświadomie. W RN01 jeden raz zauważyłem że się zaświeciła lampa a w RN09 nigdy
zwir0 - tylko ty piszesz o śmierci silnika który spalał olej .. a temat jest o czymś ZUPEŁNIE innym ....
To tak na wszelki wypadek żeby potem ktoś mając cały airbox oleju nie zaczynał od wymiany zaworka spustowego oliwy w misce :/ ....
(2020-05-11, 11:49 AM)A.S. napisał(a): [ -> ]zwir0 - tylko ty piszesz o śmierci silnika który spalał olej .. a temat jest o czymś ZUPEŁNIE innym ....
To tak na wszelki wypadek żeby potem ktoś mając cały airbox oleju nie zaczynał od wymiany zaworka spustowego oliwy w misce :/ ....

mam zajob w robocie i dopiero tera chwila żeby poczytać bo właśnie na kiblu siedzę i bym spad z smiechu.....
pany kanały kanałami...
lepkość oleju i jego temp wiadomo mega różnica,
ale tu chodzi o to że jak komuś zmiana oleju nie pomaga, jego zalewnie po sam korek itd... to warto wymienić na poczatek oring na upuście.....
ja też prowadzem obserwacje  !! .... robię to bardzo uważnie ... zauważem że się zapala Lampa , chyba Japońce nie pomyśleli że tak będziem zapierdalnać , oni musza wolniejsi być a olej ma czas zlecieć w dół ... Nas na testy fabryczne niech ktoś zaanonsuje ...
Asior... test oringa u Romka ?? dobrze żeś pospawał tą miskę bo ja oring mam taki w doma :-)
trzeba lac wiecej oleju, najlepiej ponad stan Red_icon_cheesygrin
(2020-05-11, 03:20 PM)yamalubisz napisał(a): [ -> ]trzeba lac wiecej oleju, najlepiej ponad stan Red_icon_cheesygrin

niestety nie pomaga... zawsze znajdzie się ta chwila czasu pracy gdy się zaświeci, będzie ona tylko przesunięta w czasie...
Można link do tych części z partzilli? Tak z ciekawości chciałbym zobaczyć.
(2020-05-11, 09:13 PM)zybex napisał(a): [ -> ]Można link do tych części z partzilli? Tak z ciekawości chciałbym zobaczyć.

https://www.partzilla.com/
tylko partzilla teraz nie wysyła do europy
https://www.partzilla.com/catalog/yamaha...il-cleaner
3 RELIEF VALVE ASSY 14B-13490-00-00
i
4 O-RING 93210-15566-00

uszczelkę pod miskę też poilecam z partzilli bo taniej wyłazi

to jest RN22
(2020-05-11, 09:55 PM)simon68 napisał(a): [ -> ]tylko partzilla teraz nie wysyła do europy
https://www.partzilla.com/catalog/yamaha...il-cleaner
3        RELIEF VALVE ASSY  14B-13490-00-00
i
4    O-RING    93210-15566-00

uszczelkę pod miskę też poilecam z partzilli bo taniej wyłazi

to jest RN22

A co to sie porobiło że do Europy nie wysyłają bo miałem kosz zapodać u nich.
korona w wirusie i jakieś kłopoty z DHL pomiędzy USA a Europą, takie skrobneli mi maila bo czasem coś tam u nich kupuje....
Głupia wymówka. Zamówiłem chwilę przed tym cyrkiem GoPro ósemkę i jak pozamykali cały świat to ponad 2 miesiące czekałem na przesyłkę z Chin, ale doszło.

Widzę, że schematy z RN19, i wiem, że masz RN22 Simon. Nr części te same dla obydwu modeli.
..tu można zobaczyć trochę więcej przy jakich obrotach się to dzieje(od 5.40 - potem już częściej) - dodam tylko, że nie zawsze jest to przy pałowaniu , na pewno duży wpływ ma na to temperatura oleju... hmmm trochę to dziwne , ponieważ czujnik poziomu oleju jest taki sam jak poprzednich modelach (chyba się nie mylę ) a dzieje się to tylko w tym modelu ...

https://youtu.be/MG7sJefafg8

Swoją drogą niezła jazda , tak powinno się latać bigbang'iem !


Wysłane z mojego S8 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3