Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: TPS RN09
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Mam problem z moto (RN09). Ze wstępnej telefonicznej diagnozy mechanika wynika, że mam uszkodzony TPS.
Zwracam się z zapytaniem, czy może przypadkiem nie ma tu na forum kogoś, komu się taki czujnik gdzieś "wala", żeby zweryfikować usterkę, przed zakupem nowego.
Może brzmi to głupio, ale chcę uniknąć zakupu i rozczarowania, że to jednak nie TPS.
opisz co się dzieje z moto.....
i podaj dokładny rocznik motocykla....
Mam ten czujnik, był sprawny do końca Red_icon_wink
Mogę wysłać do sprawdzenia lub sprzedać jak będziesz go chciał, żaden problem Red_icon_wink Problem może być tylko z terminem wysyłki Red_icon_wink
Rocznik 2003.
Moto jak się rozgrzeje, to na jałowym biegu obroty falują. Załączam filmik.
Świece nowe, ale działo się też tak przed wymianą.

https://link.do/eIyoF
(2020-05-04, 01:54 PM)żaba napisał(a): [ -> ]Mam ten czujnik, był sprawny do końca Red_icon_wink
Mogę wysłać do sprawdzenia lub sprzedać jak będziesz go chciał, żaden problem Red_icon_wink Problem może być tylko z terminem wysyłki Red_icon_wink

Jeśli by się poprawiło, to ile byś za niego chciał?
Możemy się umówić, że zapłacę i jeśli usterka zniknie to sobie zostawię, a jeśli nie, to odeślę?
Mieszkasz w Ostr. Wlkp?
Bardzo Cię przepraszam, poszedłem sprawdzić by się upewnić czy mam na pewno.
Okazało się, że został mi czujnik położenia wału nie przepustnicy. Więc nie pomogę Red_icon_sad
a sprawdzałeś go elektrycznie ??
w temp 20 stopni ma mieć od 0 do 5 K Ohm z tolerancją +/-1,5K ohm
potem ustawiasz jego położenie pomiędzy żółtym a niebieskim kablem ma mieścić się w zakresie 0,63 do 0,73 Volt

może zacznij od takiego sprawdzenia upewnimy się że TPS faktycznie walnięty
ps.
sprawdź to napięcie na wyłączonym silniku a potem porównaj jak go odpalisz i zagrzejesz,
a i przyda się dobry miernik nie ten żółty od rusków, no chyba że masz od rusków taki stary wskazówkowy to będzie gites bo on ma dobry czas reakcji jak pojawią się szpilki w skoku napięcia....
to pozwoli potwierdzić czy tps co byś kasy na darmo nie tracił bo się okaże że zwykłe synchro wystarczy....
Sprawdzałem go, ale tylko przez diagnostykę w zegarach. Pokazuje zakres 16-95 i płynnie wzrasta i maleje. Może tak być, że zegary pokazują prawidlowo, a pod miernikiem wyjdzie inaczej?
(2020-05-04, 02:57 PM)żaba napisał(a): [ -> ]Bardzo Cię przepraszam, poszedłem sprawdzić by się upewnić czy mam na pewno.
Okazało się, że został mi czujnik położenia wału nie przepustnicy. Więc nie pomogę  Red_icon_sad

 Nic się nie stało. Chęci były  Red_icon_wink
(2020-05-04, 07:58 PM)tybur18 napisał(a): [ -> ]Sprawdzałem go, ale tylko przez diagnostykę w zegarach. Pokazuje zakres 16-95 i płynnie wzrasta i maleje. Może tak być, że zegary pokazują prawidlowo, a pod miernikiem wyjdzie inaczej?

w diagu teoretycznie pokazuje prawdę, lecz pytanie jak z odświeżaniem przez kompa wartości, miernik pokaże szpilki jeśli tps wywalony jest to na pewno bardziej precyzyjny pomiar, z resztą serwisówka tak piszę, tyle że jak pisałem wcześniej miernik odpowiedni....