Witam,
Problem w rezerwie w RN12 - nie działa..
Pytanie jest takie: czy ktoś już borykał się z mrugającą (8x miga, przerwa, 8xmiga, przerwa 8x miga itd) diodą rezerwy na liczniku.
Instalacja wydaje się być ok -w sensie przejrzałem kable i mają ładnie przejście.
Jaki jest na to ratunek? :
1) kupno używanej pompy/termistora pompy (wolałbym tego nie robić, bo to trochę kot w worku)
2) kupno nowego termistora/nowej pompy (to z kolei wydaje się być ekonomicznie nieuzasadnione
3) czy ktoś wie JAKI TERMISTOR powinien być zamontowany we wnętrzu tej aluminiowej beczułki?
A może problem może tkwić w liczniku ? (w innym wątku opisywałem tez inne dziwne zjawiska mojego moto)
Pytanie - czy ktoś z RN12 mógłby podnieść swój bak i zmierzyć ile OHM ma u niego czujnik poziomu paliwa?
to ta wtyczka z cienszymi kabelkami - zielono-czarny i czarny, i przy pomiarze - ważne info - czy w baku było ponad połowa paliwa, czy też już świeciło pustkami.
Generalnie mam jedną pompę na stole - zmodyfikowaną przeze mnie, ale najwyraźniej zastosowałem zły termistor.
Mam też drugą pompę - która w temperaturze pokojowej ma 1,8K Ohm zanurzona w cieczy (woda z kranu) pokazuje mniej więcej 14K-12K Ohm (niestety nie wiem jaką temperaturę miała woda
)
(2020-04-21, 09:16 AM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Pytanie - czy ktoś z RN12 mógłby podnieść swój bak i zmierzyć ile OHM ma u niego czujnik poziomu paliwa?
to ta wtyczka z cienszymi kabelkami - zielono-czarny i czarny, i przy pomiarze - ważne info - czy w baku było ponad połowa paliwa, czy też już świeciło pustkami.
Generalnie mam jedną pompę na stole - zmodyfikowaną przeze mnie, ale najwyraźniej zastosowałem zły termistor.
Mam też drugą pompę - która w temperaturze pokojowej ma 1,8K Ohm zanurzona w cieczy (woda z kranu) pokazuje mniej więcej 14K-12K Ohm (niestety nie wiem jaką temperaturę miała woda )
Widzisz... zapomniałem wczoraj sprawdzić w mojej 22 ile ma z paliwem a to przez zapracowanie w garażu.... skleroza, bo pewnie będzie to samo skoro bez taka sama oporność...
Na dzisiaj podlaczylem ten termik z drugiej pomoy, ktora dostalem dla testow, z (mozliwoscia odkupienia) i na chwile obecną - rezerwa zgasła. Co prawda jeszcze nie jezdzilem moto, jutro rano bede lecial do pracy, wiec zapewne sprawdze (oby nie zaswiecila:p)
Wychodzi na to, ze tam siedzi termik 1,5K-1,6K [ohm], skoro podają wartosci dla temperatury 25’C (tam jest termistor NTC, wiec opór rośnie wraz ze spadkiem temperatury - im zimniej, tym wyzsze wartosci wskazuje multimetr).
Trzymajcie kciuki, żeby wreszcie komornik przestal świecić...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No i niestety.....po przejechaniu 200m - rezerwa zaświeciła - nie mruga cyklicznie, ale świeci.....
ale teraz uwaga, bo pojawiły się nowe okoliczności i spostrzeżenia - jadąc mega spokojnie (do max 3-4 tyś obrotów) rezerwa nie świeci, jak odrkęcę manetę - po chwili rezerwa zaczyna świecić. Na wolnych obrotach moto może stać nawet i 12 lat - rezerwa nie zaświeci (nooo chyba, że braknie paliwa)..
Czyli?
a) Licznik
b) okablowanie
c) jakaś masa do tego termika?
Gdzie szukać dalej?
i znowu post pod postem...znalazłem wpis na forum zagramanicznym - gość miał ewidentnie dokładnie taką samą sytuację jak ja.....tylko niestety wątek nierozwiązany i polecali mu olać temat......nooo- gdyby mnie ta dioda nie doprowadzała do ciężkiej ku#wicy, to pewnie bym i olał..
https://www.r1-forum.com/threads/reserve...el.275488/
Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol
help!
dziś mam delegacje na kielce wrócę doma po 14 to obczaje....
(2020-05-03, 09:35 PM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol help!
jeśli chodzi ci o to czarne przekreślone kółeczko to jest to masa...
na schemacie z 2004 jest mały błąd 87 zamiast 81 ground .....
(2020-05-03, 09:35 PM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol help!
jeśli chodzi ci o to czarne przekreślone kółeczko to jest to masa...
na schemacie z 2004 jest mały błąd 87 zamiast 81 ground .....
(2020-05-04, 06:13 AM)simon68 napisał(a): [ -> ] (2020-05-03, 09:35 PM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol help!
jeśli chodzi ci o to czarne przekreślone kółeczko to jest to masa...
na schemacie z 2004 jest mały błąd 87 zamiast 81 ground .....
Ok, czyli teoretycznie(?) moge czarny kabel puscic bezpisrednio do masy (gdzies pod bakiem) a tylko ten zielony kabelek puscic do licznika?
Dzieki wielkie! Mam nadzieje, ze tym razem to będzie już ostatnie podejście do tematu
Mały update - ostatnio puściłem nowy kabelek bezpośrednio spod baku do licznika a masę do śruby masowej pod bakiem - na razie rezerwa ZGASŁA - czekam na efekt czy zaświeci się wtedy kiedy powinna (oby zadziałało
)
cyli kabelek kaś przygnieciony i mu oporność nie pasi.....
No i już po finalnych testach - rezerwa gaśnie i zaświeca się kiedy trzeba - simon - musze z jakąś flachą do Ciebie wpaść! - no...i może rozrząd przy okazji ogarniemy