Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Rezerwa w RN12 - nie działa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, 

Problem w rezerwie w RN12 - nie działa..

Pytanie jest takie: czy ktoś już borykał się z mrugającą (8x miga, przerwa, 8xmiga, przerwa 8x miga itd) diodą rezerwy na liczniku.

Instalacja wydaje się być ok -w sensie przejrzałem kable i mają ładnie przejście. 

Jaki jest na to ratunek? :
1) kupno używanej pompy/termistora pompy (wolałbym tego nie robić, bo to trochę kot w worku)
2) kupno nowego termistora/nowej pompy (to z kolei wydaje się być ekonomicznie nieuzasadnione
3) czy ktoś wie JAKI TERMISTOR powinien być zamontowany we wnętrzu tej aluminiowej beczułki?

A może problem może tkwić w liczniku ? (w innym wątku opisywałem tez inne dziwne zjawiska mojego moto)
Pytanie - czy ktoś z RN12 mógłby podnieść swój bak i zmierzyć ile OHM ma u niego czujnik poziomu paliwa?
to ta wtyczka z cienszymi kabelkami - zielono-czarny i czarny, i przy pomiarze - ważne info - czy w baku było ponad połowa paliwa, czy też już świeciło pustkami.

Generalnie mam jedną pompę na stole - zmodyfikowaną przeze mnie, ale najwyraźniej zastosowałem zły termistor.

Mam też drugą pompę - która w temperaturze pokojowej ma 1,8K Ohm zanurzona w cieczy (woda z kranu) pokazuje mniej więcej 14K-12K Ohm (niestety nie wiem jaką temperaturę miała woda Red_icon_sad )
(2020-04-21, 09:16 AM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Pytanie - czy ktoś z RN12 mógłby podnieść swój bak i zmierzyć ile OHM ma u niego czujnik poziomu paliwa?
to ta wtyczka z cienszymi kabelkami - zielono-czarny i czarny, i przy pomiarze - ważne info - czy w baku było ponad połowa paliwa, czy też już świeciło pustkami.

Generalnie mam jedną pompę na stole - zmodyfikowaną przeze mnie, ale najwyraźniej zastosowałem zły termistor.

Mam też drugą pompę - która w temperaturze pokojowej ma 1,8K Ohm zanurzona w cieczy (woda z kranu) pokazuje mniej więcej 14K-12K Ohm (niestety nie wiem jaką temperaturę miała woda Red_icon_sad )

Widzisz... zapomniałem wczoraj sprawdzić w mojej 22 ile ma z paliwem a to przez zapracowanie w garażu.... skleroza, bo pewnie będzie to samo skoro bez taka sama oporność...
Na dzisiaj podlaczylem ten termik z drugiej pomoy, ktora dostalem dla testow, z (mozliwoscia odkupienia) i na chwile obecną - rezerwa zgasła. Co prawda jeszcze nie jezdzilem moto, jutro rano bede lecial do pracy, wiec zapewne sprawdze (oby nie zaswiecila:p)

Wychodzi na to, ze tam siedzi termik 1,5K-1,6K [ohm], skoro podają wartosci dla temperatury 25’C (tam jest termistor NTC, wiec opór rośnie wraz ze spadkiem temperatury - im zimniej, tym wyzsze wartosci wskazuje multimetr).

Trzymajcie kciuki, żeby wreszcie komornik przestal świecić...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No i niestety.....po przejechaniu 200m - rezerwa zaświeciła - nie mruga cyklicznie, ale świeci.....

ale teraz uwaga, bo pojawiły się nowe okoliczności i spostrzeżenia - jadąc mega spokojnie (do max 3-4 tyś obrotów) rezerwa nie świeci, jak odrkęcę manetę - po chwili rezerwa zaczyna świecić. Na wolnych obrotach moto może stać nawet i 12 lat - rezerwa nie zaświeci (nooo chyba, że braknie paliwa)..

Czyli?
a) Licznik
b) okablowanie
c) jakaś masa do tego termika?

Gdzie szukać dalej?
i znowu post pod postem...znalazłem wpis na forum zagramanicznym - gość miał ewidentnie dokładnie taką samą sytuację jak ja.....tylko niestety wątek nierozwiązany i polecali mu olać temat......nooo- gdyby mnie ta dioda nie doprowadzała do ciężkiej ku#wicy, to pewnie bym i olał..

https://www.r1-forum.com/threads/reserve...el.275488/
Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol Red_icon_sad help!
dziś mam delegacje na kielce wrócę doma po 14 to obczaje....
(2020-05-03, 09:35 PM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol Red_icon_sad help!

jeśli chodzi ci o to czarne przekreślone kółeczko to jest to masa...
na schemacie z 2004 jest mały błąd 87 zamiast 81 ground .....
(2020-05-03, 09:35 PM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol Red_icon_sad help!

jeśli chodzi ci o to czarne przekreślone kółeczko to jest to masa...
na schemacie z 2004 jest mały błąd 87 zamiast 81 ground .....
(2020-05-04, 06:13 AM)simon68 napisał(a): [ -> ]
(2020-05-03, 09:35 PM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol Red_icon_sad help!

jeśli chodzi ci o to czarne przekreślone kółeczko to jest to masa...
na schemacie z 2004 jest mały błąd 87 zamiast 81 ground .....


Ok, czyli teoretycznie(?) moge czarny kabel puscic bezpisrednio do masy (gdzies pod bakiem) a tylko ten zielony kabelek puscic do licznika?
(2020-05-04, 09:37 AM)zwir0 napisał(a): [ -> ]
(2020-05-04, 06:13 AM)simon68 napisał(a): [ -> ]
(2020-05-03, 09:35 PM)zwir0 napisał(a): [ -> ]Odgrzeję jeszcze troszke kotleta. Ostatnie przed wykluczeniem licznika: to puszczeniennowej instalacji (wydaje mi sie, ze to cos natury kabelkowej/kostkowej jest przyczyną) wiem ze zielono/biały kabelek idzie bezposrednio do licznika (przez kostkę w prawym boczku), a czarny kabelek? To masa czy też gdzieś biegnie do licznika? Na diagramie na koncu manuala nienwiem jak odczytac ten symbol Red_icon_sad help!

jeśli chodzi ci o to czarne przekreślone kółeczko to jest to masa...
na schemacie z 2004 jest mały błąd 87 zamiast 81 ground .....


Ok, czyli teoretycznie(?) moge czarny kabel puscic bezpisrednio do masy (gdzies pod bakiem) a tylko ten zielony kabelek puscic do licznika?

si....
Dzieki wielkie! Mam nadzieje, ze tym razem to będzie już ostatnie podejście do tematu
Mały update - ostatnio puściłem nowy kabelek bezpośrednio spod baku do licznika a masę do śruby masowej pod bakiem - na razie rezerwa ZGASŁA - czekam na efekt czy zaświeci się wtedy kiedy powinna (oby zadziałało Red_icon_smile )
cyli kabelek kaś przygnieciony i mu oporność nie pasi.....
No i już po finalnych testach - rezerwa gaśnie i zaświeca się kiedy trzeba - simon - musze z jakąś flachą do Ciebie wpaść! - no...i może rozrząd przy okazji ogarniemy Red_icon_tongue
(2020-06-02, 09:19 AM)zwir0 napisał(a): [ -> ]No i już po finalnych testach - rezerwa gaśnie i zaświeca się kiedy trzeba - simon - musze z jakąś flachą do Ciebie wpaść! - no...i może rozrząd przy okazji ogarniemy Red_icon_tongue

Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin