Płytki nie są produkowane co 0,01 ... czyli nie ma takich jak w fabryce na pierwszy montaż 1.89, 1.88 czy 1.87 .. są 1.825 1.85, 1.875 itd ... i to też nie wszyscy robią co 0,25 ... czasem co 0,5 .. czyli 1.80, 1.85, 1.90 itd ..
Łatwo kogoś wyzywać od debila .. tylko trzeba mieć nico wiedzy najpierw ...ALBO >> zaglądnąć do SERWIS MANUAL i przeczytać na samym początku TABELĘ jak Yamaha każe przeprowadzać regulację.. TYLKO, PO CO.. nie ??
To że mechanicy wyjmując wam np. płytę 1.88 i wkładając 1.85 - zostawiają ją sobie (tą 1.88) powoduje że czasem mają to co akurat jest potrzebne do ustawienia idealnie na środku zakresu .. ALE >> wtedy też są debilami i oszustami ( szczególnie na tym forum ) bo WAM ZABRALI WASZ SKARB !!!!
Ale mniejsza .. idźmy dalej zgłębiać waszą nieprzeniknioną wiedzę ...
Zakres regulacji jest taki że wkładając płytki aftermarket zawsze idzie ustawić w zakresie .. Czasem przy minimum czasem przy maksimum czasem na środku i tutaj są dwie szkoły ...
Mechanik który ma dużo do czynienia ze znafcami pierdoli to że może ustawić luzy przy granicy MAX bo woli ustawiać na minimum ponieważ :
1 >>> zawory szybko wbiją się w głowicę i klient mądrala po sezonie znowu przyjedzie na regulację a jak nie przyjedzie to koszty za remącik głowicy to dopiero bajka ..
2 >>> NIC NIE KLEPIE.. nic nie stuka >> no POEZJA
.. klient nieświadomy dlaczego i po co ale zadowolony jak sam skurwysyn
!!!!
I tak to właśnie wygląda ...
JA ustawiam na środku - ZAWSZE !!! chyba że zależy mi na tym żeby kolega zrobił 15 - 20 tysięcy km i NIE SPIERDOLIŁ sobie głowicy .. no to ustawiam bliżej MAX a jak ma wątpliwości co mu tam stuka to zabieram do garażu - pokazuje silnik na stole - tłumaczę i objaśniam... co, dlaczego i po co ....
Bajki że luzy ustawia się po 40.000 km to lepsze są niż Baśnie Braci Grimm ... ale wy róbcie jak chcecie ...
NIE znam chłopa ( mechanika ) nie wiem co zrobił i jak ... ale po rozgrzaniu motocykla bez najmniejszego problemu mogą klepać wszystkie - nie tylko jeden ... do tego może to być normalna praca tego silnika a przedtem luzu nie było wcale i dlatego było cicho ... Zekres to zakres .. jest w zakresie to jest tak jak ma być !
Można rozpocząć dyskusję na temat MOCY, na temat zjawisk w koło przylgni zaworu i gniazda w głowicy kiedy jest luz w dolnym zakresie a kiedy w górnym ... tylko PO CO ? Prawdziwym problemem jest luz PONIŻEJ zakresu .. jak nie podda się głowica to zetnie krzywkę na wałku rozrządu - ALE ZA TO CISZA BĘDZIE że hohoho
!!!!