Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: sprzegło
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam mam problem z rn19 .zaczeło ślizgać mi sie sprzegło diagnoza mechanika sprzegło do wymiany ,ale po wymianie sprzęgłą na nowe slizganie było dalej az moto stanął .w trakcie jazdy zwalniał po trochu i stanoł nie ma reakcji na zmiany biegu ,można je zmieniać bez sprzęgła jeden po drugim na odpalonym silniku a moto stoi w miejscu.jak wciskam sprzegło zapinam 1 to jest szarpniecie łańcuch sie napina ale moto stoi ,wczoraj nawet udało mi sie kawałęk ruszyć z miejsca zaczął jechać ok 10 metrów i dalej nie ma reakcji . czy mamoże ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną bo ten mechanik to chyba jakaś porażka i wole sam teraz przeglądnąc bo szkoda nerwów .stare sprzegło wytrzymało 15 tys km jeżdze agreswywnie ale gumy nie pale nie mam pojecia co mogło sie stać. dziekuje za wszelkie sugestie pozdrawiam
Kilka pytań:

- czy mechanior wymienił same tarcze, czy również przekładki oraz sprężyny ??

- czy po wymianie sprzęgła sprawdzałeś czy wyregulował luz na sprzęgle?

- jaki olej masz zalany po wymianie sprzęgła?
podstawowe pytanie, ile milimetrów miał cały zestaw, przekładki i tarczki.....
rozbierz wyciągnij i zmierz całość, napisz i będziemy dalej kombinować....
cześc zestaw nowy miał takie same wymiary tarcz jak stary tylko stare przekładki były lekko przypalone

a wymienione wszystko tarcze ,spreżyny i przekładki  jężdze zawsze na oleju motul 300v
a wiesz ile miały dokładnie w mm?
[attachment=10586]
jutro sobota bedzie czas na walke z tematem
jutro wszystko pomierze dziekuje
dzis pomierzyłem sprzegło ktore rozebrałem ,i wszystkie tacze i przekładki razem miały wymiar 42,3 mm czyli już za mało bo ma być 42,4 -43,0 mm . nie pomyślałem żeby zmierzyć nowe sprzegło po rozpakowaniu z kartona . założone jest teraz nowe ebc srk093 .
sprzegło przed montażem było w oleju 24 godziny

mam stary komplet ktory został wyciagniety bo sie ślizgało ale jego wymiar teraz na sucho wynosi 43,2 mm czyli jest ok nawet wiecej jak max wiec czemu sie ślizgało ale jechał bo na nowym teraz nie ruszał z miejsca wcale
może ktoś coś podpowie dzieki
może inne pytanie podstawowe jak powinno wyglądać poprawnie złozone sprzegło ,bo na tarczach sa naciecia ,sa też znaczniki na koszu ,pytałem mechanika to mówił ze nie ma znaczenia ,mże jednak jest
Powiem tak twój mechanik dał dupy!!
Przekładki różnią się grubością i wycięciami
Nowe Sprzęgło ma być złorzone tak samo jak stare, nie można zamienić żadnej przekładki bo mogo być problemy.
To teraz muszę dojść jak to poprawić, pomierzę teraz przekładki, sprawdzę bo juz moto nie oddam
Kropki na koszu nie mają żadnego znaczenia...
skoro kropki nie maja znaczenia ,a jak z ustawieniem tarcz bo one maja naciecia czy to też bez znaczenia ,sprawdzałem przekladki wszystkie sa takie same nie róznią sie niczym ,
złoże jeszcze raz do kupy i spawdze czy działa
niby banalna sprawa a tyle kłopotu
może mógłby ktoś podzielic sie wiedza jak nalezy złożyc poprawnie sprzegło aby działąło dobrze
Cytat:może mógłby ktoś podzielic sie wiedza jak nalezy złożyc poprawnie sprzegło aby działąło dobrze

Dobrze zapoznaj się z tym rysunkiem:
[attachment=10592]

Jak już poukładasz je w odpowiedniej kolejności to zwróć uwagę na tarcze nr 11 i 12 które w manualu są nazwane sprężynami. Muszą iść w odpowiedni spodób. Uwypuklony kształt tak ja tu na zdjęciu:

[attachment=10594]

Obejrzyj też kosz sprzęgłowy, te miejsca w których tarcze się stykają z nim czy nie ma tam za mocnych wytarć które mogłby blokować przesunięcia tarczek. Widać na powyszym zdjęciu kilka wyrobionych punktów.

I jak już wszystko będzie na miescu to pamiętam że nawięcej miałem problemu żeby dobrze zapiąć linkę od sprzęgła tak żeby punkty serwisowe się zgadzały. Kropka była strasznie mało widoczna:

[attachment=10593]

Powodzenia
Poszukaj na Youtubie, jest tego od groma
wymiar całości to podstawa, w oryginalnych przekładkach są różne wymiary i dobiera się żeby pasowało, w RN19 pierwsza cierna chyba nawet jest cieńsza
zobacz sobie po numerach części https://www.partzilla.com/catalog/yamaha...r1w/clutch

jak masz nie oryginał to niestety cza kombinować, dla tego najlepiej kupować całe zestawy, bo one mają wymiar całości OK , do swojej RN22 zakładałem to https://shop.olekmotocykle.com/newfren-t...,977,68002
, ponoć do RN19 pasuje ten sam zestaw
masz manual??
tam masz opisane jak powinno się sprzęgło składać,
ale teraz tak, jak brakuje Ci wymiaru na całości a wszystkie cierne mają wymiar 2,9-3,1mm, to brakujący wymiar będziesz raczej musiał poszukać na przekładkach,
w manulu masz opisane
clutch plate1 ( pierwsza tarczka od obudowy) wymiar 1,6mm - 2mm to jest standard - 2,3mm
i clutch plate 2 ( druga tarczka od obudowy) wymiar 2mm standard - 2,3mm
kombinacją wymiarów tych dwóch tarczek musisz zrobić tak żeby całościowy wymiar był w tolerancji.
dziekuje bardzo za odpowiedz ,popatrze i myśle ze coś podziałam