Wykupiłem dostęp do materiałów ze strony
Dave Moss Tuning i zruciłem na kompa, a później na YT, film o serwisowaniu zawieszenia. Typ przed wkręceniem na miejsce
Cap bolt (ta część od regulacji zawiasu) ustawia "kliknięcia" śrubokrętem takie jakie były przed demontażem. Po co? Można zostawić śrubę od
rebound, czy tam
compression damping wkręconą na max i po złożeniu wyregulować?
Poniżej film poglądowy.
https://youtu.be/CH659uuevtY
Moment, o którym wspominam w 20:55
To nie jest po to, żeby ustawienia, które są w ladze były te same co w tym kapturku? żeby się zgadzało?
Jeśli w ladze masz ustawione załóżmy na max, a w kapturze na min, to później nie zmniejszysz bo już regulacji braknie.
Nie oglądałem filmu ale pamiętam, coś nie coś, jak w kawasaki robiłem.
Jeśli się mylę to nie linczować
Sam wszystko robisz w R1?
P.S. Dzięki za filmik
, 2 dni temu sam oglądałem Dejva
(2019-11-02, 10:01 AM)Zygi napisał(a): [ -> ]To nie jest po to, żeby ustawienia, które są w ladze były te same co w tym kapturku? żeby się zgadzało?
No właśnie nie wiem. Na filmie
preload przy składaniu jest wkręcony na max (sprężyna na twardo). Tylko przy
rebound odkręcił 11 kliknięć (odbicie w okolicach standardu), no i nie mogę dojść po co.
(2019-11-02, 10:01 AM)Zygi napisał(a): [ -> ]Sam wszystko robisz w R1?
Staram się w miarę możliwości, bo mam dosyć specjalistów, o których napiszę przy innej okazji.
(2019-11-02, 10:01 AM)Zygi napisał(a): [ -> ]P.S. Dzięki za filmik , 2 dni temu sam oglądałem Dejva
Nie ma sprawy. Ten akurat nie był dostępny bez opłaty, no to zapłaciłem i wrzuciłem na kanał jako niepubliczny, więc dopóki ktoś się nie wysprzęgli, to powinien być dostępny dla tych co klikną w link na forum. Ewentualnie ściągnij dopóki jest dostępny
Kurcze ... nie chce mi się tego oglądać całego
... więc może napiszę jak ja to robię ..
Przed rozebraniem lagi liczę ile jest klików tzn. najpierw w stronę HARD żeby zobaczyć jak ma ktoś ustawione bo zamknięcie zaworu jest kluczowe i graniczne więc jakby kto nie ustawił to potem od "zera" do bohatera wiem ile było ..
Potem idę od zamknięcia w stronę otwarcia i patrzę czy liczba klików jest zgodna z serwisówką ..
Jeśli jest więcej czy mniej to wiem że już ktoś tu łapki maczał ..
Rzecz jasna obie lagi i jak laga ma na dole regulację to tak samo zapisuję - ale to dla wiadomości bo tam filozofii nie ma
..
Zapisuje oczywiście też ile milimetrów ma wykręcone napięcie wstępne .. bo to trzeba zluzować do zera przy rozbieraniu ..
Przy składaniu wkręcam śrubę na max na sztycy - wkręcam regulator ( klikator ) na równo z korkiem i dokręcam korek .. liczę ile klików ma od zera ( bo jest wkręcony - czyli max HARD ) do max SOFT ... jeśli jest tyle co serwisówka mówi to dokręcam śrubę na sztycy .. jak nie to odkręcam lekko korek, od soft idę w stronę HARD tyle kliknięć ile ma być i dokręcam korek i kontruję śrubę na dole .. no proste jak świński ogon ...
...
I tak bym polecał ... gość z filmu to taka legenda że MM może się u niego uczyć pracy zawieszenia, ALE >>> nie wiemy jaki olej, jaka jazda... lepiej złożyć lagę tak jak zrobili to kitajce ... ale na spokojnie .. jak kto uważa
..
Wiem jak jest ze specjalistami. Na brudno, na szybko, kasa ma się zgadzać, chociaż są wyjątki. Na internetach piszą, że coś trwa 2 godziny mi zajmuje 5 bo dochodzi czyszczenie itd.
Dziś chłodnicę czyściłem z zewnątrz i wewnątrz bo dosyć ciepło i nuda przed nocką
Pobrałem
pochwal się jak zrobisz
Dzięki pany za odpowiedzi.
(2019-11-02, 04:30 PM)Zygi napisał(a): [ -> ]pochwal się jak zrobisz
No trochę zejdzie, bo teraz do końca listopada na terenie jestem.